≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

Incoming search :

sifat lelaki,ciri wanita idaman lelaki,wanita idaman lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,perempuan idaman lelaki,wanita pilihan lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,sifat perempuan,perempuan pilihan lelaki,wanita idaman,perempuan manja,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,lelaki manja,wanita pilihan,kecantikan wanita dimata lelaki,ciri-ciri wanita idaman lelaki,lelaki suka perempuan comel atau cantik,ciri istri idaman suami,sifat sifat seorang wanita,ciri ciri perempuan matang,ciri perempuan yang lelaki suka,sifat perempuan yang lelaki suka,ciri2 wanita idaman lelaki,ciri wanita yang lelaki suka,wanita manja,sifat seorang wanita,sifat sifat perempuan,sifat wanita yang baik,ciri ciri orang matang,lelaki tidak suka perempuan,ciri ciri perempuan baik,lelaki suka perempuan yang bagaimana,ciri ciri perempuan idaman lelaki,ciri-ciri wanita pilihan lelaki,lelaki pandang perempuan,ciri ciri lelaki suka perempuan,sifat wanita cantik,cantik dimata lelaki,ciri perempuan yang baik,cewek idaman lelaki,ciri ciri gadis idaman lelaki,tips menjadi wanita pilihan,ciri ciri istri idaman suami,perempuan comel di mata lelaki,ciri perempuan matang,istri idaman suami,ciri perempuan idaman lelaki,perempuan cantik di mata lelaki,menjadi wanita matang,orang lelaki suka orang perempuan,menjadi wanita yang lembut bagi pasangan,nak jadi seseorang wanita yang lembut,mata idaman,mata lelaki,mengapa wanita minat lelaki matang,menjadi idaman lelaki,mengapa lelaki suka memandang mata orang yg dia sayang,menjadi isteri pilihan,menjadi istri idaman suami,mengapa isteri orang jadi pilihan,melihat sifat sifat wanita,menjadi perempuan idaman,makna wanita cantik bagi lelaki,lelaki yg matang suka ciri2 wnita,lelaki yg baik,lelaki menyukai air wanita,lelaki mencari isteri bukan sebab rupa paras,lelaki mempunyai imaginasi liar,lelaki memang suka imaginasi,lelaki memandang mata wanita,kenapa lelaki tidak suka perempuan cantik,lelaki gemar wanita comel atau cantik,lelaki di mata perempuan,kl dia laki yg naik cirinya seperti apa?,kenapa wanita solehah jadi pilihan,kenapa seorang wanita manja,kenapa pria mencari wanita idaman lain,kenapa perempuan manja,lelaki muka manis wanita yang macam mana yang di cari,lelaki yang suka meragut maruah wanita,lelaki tidak suka perempuan yang dia minat dipandang lelaki lain,lelaki suka wanita yang bagaimana,lelaki suka wanita jenis apa,lelaki suka sifat perempuan yang macam mane,ciri-ciri wanita idaman pria soleh,lelaki suka perempuan suka memasak,lelaki suka perempuan manja,lelaki suka perempuan jenis macammana?,lelaki suka perempuan jenis apa,lelaki suka perempuan ciri apa,lelaki suka pandang perempuan yang dia suka,Lelaki suka jenis wanita bagaimana ?,lelaki soleh suka perempuan,KENAPA ORANG YANG TAK MENUTUP AURAT BOLEH PANDAI,wnita pilihan,tip menjadi wanita tulen,suami yg manja,suami yg dikagumi istri solehah,suami manja,suami idaman,step jadi wanita solehah,sifat-sifat yang ada pada lelaki,sifat-sifat lelaki yang menjadi idaman wanita,sifat wanita yg lelaki suka,sifat wanita yang lelaki tidak suka,sifat wanita yang lelaki suka,sifat wanita manja,tips cara menjadi wanita manja dan cerewet,tips lelaki baik hati,Wnita idaman,wanita yang layak jadi istri soleha,wanita yang cantik dimata lelaki,wanita suka coklat sifat,wanita mempunyai hati yang lembut,wanita matang,Wanita manja tetapi matang,wanita manja suka diraba,wanita manja pada kekasihnya,wanita manis,wanita cantik idaman lelaki,tips wanita sholeha yang di sayang suami,ciri ciri lelaki suka pada wanita,sifat sifat yang lelaki suka,sifat sifat wanita,prinsip lelaki matang,peribadi wanita idaman lelaki,perempuan yang sayang lelaki,perempuan yang manja,perempuan yang lelaki suka,perempuan yang cantik di mata lelaki,perempuan wanita comel lelaki,perempuan tak cantik tapi baik,perempuan suka tak diraba?,perempuan suka memasak,perempuan seperti mana yang lelaki suka,perempuan matang,rahsia lelaki suka perempuan pendek,Sebab agama perempuan tak sesempurna laki2,sifat sifat cewek cantik menurut lelaki,sifat seseorang apabila menyukai seseorang,sifat seorang wanita yang baik,sifat perempuan yang tidak layak dijadikan istri,sifat manja wanita,sifat lelaki tiada perasaan pd wanita,sifat isteri yang suami suka,seorang yang manja,sebab2 lelaki suka wanita pendek,sebab lelaki suka wanita manja,sebab lelaki suka wanita,Sebab Apa Perempuan Cantik,perempuan baik,ciri mukA cewek manja,ciri ciri prmpuan yang lelaki suka,ciri ciri pria yang gadis idamkan,ciri ciri pilihan laki laki,ciri ciri perempuan yg matang,ciri ciri perempuan yang comel,ciri ciri perempuan yang baik,ciri ciri perempuan pilihan lelaki,ciri ciri perempuan manja,ciri ciri perempuan dan kelemahannya,ciri ciri perempuan,ciri ciri pasangan matang,ciri ciri orang yang matang,ciri ciri orang manja,ciri ciri seseorang itu matang,ciri ciri waja istri manja,ciri ciri wanita cantik bagi lelaki lewat wajah wanita,ciri lelaki menyukai perempuan itu,ciri lelaki matang,ciri isteri pilihan,ciri gadis suka,ciri ciri wanita yg baik,ciri ciri wanita yang lelaki tak suka,Ciri ciri wanita yang baik,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri wanita mahu cantik,ciri ciri wanita idaman lelaki soleh,ciri ciri wanita idaman lelaki basicly,ciri ciri wanita centil di mata laki laki,ciri ciri wanita cantik liar dan dalam,ciri ciri orang beruntung tu,ciri ciri lelaki yang menjaga maruah wanita,bila lelaki pandang perempuan dia akan tunduk,bagaimana sifat lelaki,bagaimana seorang perempuan yang matang,apakah maksud lelaki tak tunduk pada wanita,apabila lelaki perempuan menjaga mata,apa yang lelaki suka pada wanita,apa yang lelaki suka pada perempuan,apa yang dipandang oleh lelaki,apa makna bila lelaki ckp pompuan manja??,apa ciri ciri wanita,adakah muke perpuan fitneh,adakah lelaki suka digigit manja?,4 ciri2 wanita yang layak di jadikan isteri,cantik ke istri orang,cara jadi seorang perempuan cntik,cara lelaki memandang perempuan,ciri ciri lelaki matang,ciri ciri lelaki baik,ciri ciri laki laki tidak suka oada perempuan,ciri ciri istri yang baik,ciri ciri istri pilihan,ciri ciri isteri yang baik,cara menjadi wanita idaman lelaki,cara menjadi perempuan idaman lelaki,cara menjadi pasangan yang baik untuk lelaki,Cara menjadi cewek yang baik dipandang semua orang,cara menbuat muka manja yang lelaki gemari,cara memandang lelaki yang di suka,cara melihat mata perempuan yang sukakan seseorang lelaki,3 sebab suka pada seseorang perempuan,ciri orang lelaki matang,kenapa lelaki suka wanita cantik,jadi isteri solehahh jaga maruah,isteri idaman suami,how to be wanita idaman,gadis yang lemah lembut,gadis pilihan lelaki,gadis matang,gadis idaman lelaki,gadis cantik idaman lelaki,citi perempuan idamam lelaki,ciri2wanita murah reziki,ciri2wanita cantik,ciri2 watak wanita ADHD,ciri2 wanita yang lemah lembut,jenis lelaki manja,jenis perempuan yg lelaki suka,jenis sifat lelaki,kenapa lelaki suka perempuan manja,kenapa lelaki suka perempuan lembut,kenapa lelaki suka pandang wanita muslimah,kenali ciri-ciri isteri yang baik,kelemahan istri,kelebihan lelaki yang tak pandai memikat gadis,kelebihan kekasih yang tiada pada perempuan lain,kelebihan gadis htm mnis,keistimewaan wanita manja,kecantikan dimata lelaki,kata kata perempuan menjadi wanita solehah,jenis wanita kongkog lelaki,jenis wanita idaman lelaki,ciri2 perempuan yang lelaki suka,ciri2 orang yang suka no 3,ciri-ciri perempuan cantik,ciri-ciri orang cerewet,ciri-ciri lelaki yang baik,ciri-ciri lelaki tak suka sifat perempuan,ciri-ciri gadis idaman orang eropah,ciri-2 perempuan apakah yg lelaki suka ?,ciri wanita yang cantik,ciri wanita vs perempuan,ciri wanita pilihan pria,ciri wanita idaman pria,ciri wanita idaman,ciri wajah pria suka wanitA,ciri seorang perempuan yang baik,ciri-ciri perempuan itu cantik dan baik hati,ciri-ciri perempuan manja,ciri-ciri perempuan yang baik,ciri2 lelaki yang baik,Ciri2 lelaki lembut,ciri2 idaman lelaki,Ciri2 cewek manja,ciri-ii wanita manja,ciri-ciri wanita yang lembut hatinya,ciri-ciri wanita yang di idamkan lelaki,ciri-ciri wanita solehah,ciri-ciri wanita pilihan,ciri-ciri wajah orang soleh,ciri-ciri struktur muka idaman lelaki,ciri-ciri sifat wanita,ciri-ciri seorang pria menyukai kita dengan segala kekurangannya,ciri perempuan suka lelaki

1 comment… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

Leave a Comment



Next post:

Previous post: