≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

sifat lelaki,ciri wanita idaman lelaki,wanita idaman lelaki,wanita pilihan lelaki,ciri2 wanita idaman lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,perempuan pilihan lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,lelaki manja,perempuan idaman lelaki,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,lelaki suka perempuan manja,sifat perempuan,ciri-ciri wanita idaman lelaki,ciri wanita solehah,sifat wanita cantik,ciri wanita solehah idaman lelaki,sifat sifat perempuan,ciri ciri wanita pilihan lelaki,tips menjadi isteri idaman suami,wanita pilihan,ciri perempuan matang,ciri wanita yang baik hati,wanita manja,gadis yang lemah lembut,mata manja,Lelaki yang baik dmata wanita yg mana,lelaki tak suka penampilan istri,menjadi isteri pilihan,mata lelaki,menjadi isteri idaman suami,lelaki suka wanita matang,lelaki suka wanita manja,gadis solehah yang tak kenal lelaki,Ilmu supaya lelaki suka perempuan,istri manja dan lemah lembut,istri yg mulia d mata suami,jenis wanita idaman lelaki,kecantikan wanita di mata lelaki,kecantikan wanita dimata lelaki,Kekuatan memahami lelaki,kelebihan kekasih yang tiada pada perempuan lain,kenapa lelaki suka perempuan lembut,kenapa seorang wanita manja,Keseksian seorang istri,lelaki mempunyai imaginasi liar,lelaki muka manis wanita yang macam mana yang di cari,lelaki suka perempuan yang manja,gadis Idaman lelaki,pempuan pilihan lelaki,tip jadi isteri yang matang dan memahami,tip menjadi seorang yang matang,tips supaya lelaki manja dengan kita,tunduk suami dengan sifat manja,wanita dan suami idaman,wanita idaman,wanita idaman suami,wanita keanak-anakan,wanita yang lelaki idamkan,wanita manja di mata lelaki,wanita manja suka diraba,Wanita manja tetapi matang,wanita mempunyai hati yang lembut,wanita solehah di mata lelaki,wanita yang baik,suami yg suka manja,sifat2 perempuan yang lelaki suka,perempuan comel di mata lelaki,perempuan manja,perempuan yang manja,pilihan lelaki,sejuk mata memandang,sifat lelaki tiada perasaan pd wanita,sifat perempuan yang lelaki suka,sifat seorang perempuan,sifat seseorang apabila menyukai seseorang,sifat sifat lelaki,Sifat sifat lelaki melalui mata,sifat sifat seorang wanita,sifat wanita,sifat-sifat perempuan,sifat-sifat yang ada pada lelaki,wanita yang layak jadi istri soleha,Faktor lelaki menyukai sifat perempuan walaupun paras rupa yang tidak cantik,adakah muke perpuan fitneh,ciri ciri lelaki baik,ciri ciri lelaki yang baik,ciri ciri lelaki yang menjaga maruah wanita,ciri ciri orang seorang perempuan yg lelaki suka,ciri ciri orang yang matang,ciri ciri perempuan,ciri ciri perempuan baik,ciri ciri perempuan matang,ciri ciri perempuan pilihan lelaki,ciri ciri perempuan tidak layak jadi isteri,ciri ciri prmpuan yang lelaki suka,ciri ciri seorang wanita yang matang,ciri ciri sifat cewek keanak anakan,ciri ciri wanita baik,ciri ciri wanita cerewet,ciri ciri wanita idaman lelaki soleh,ciri ciri istri yang baik,ciri ciri istri idaman suami,akhlak gadis yang mendamaikan jiwa lelaki,apa kelebihan peremuan dimata lelaki,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang lelaki suka tentang wanita,apakah maksud lelaki tak tunduk pada wanita,apakah sifat seorang wanita,bagaimana lelaki manja,bagaimana menjadi istri yang manja,bila lelaki pandang perempuan dia akan tunduk,bila wanita matang,cantik dimata lelaki,cara menjadi istri solekha di kagumi suami,cewek idaman lelaki,ciri 2 lelaki mencintai seligkuhanya,ciri cewek lembut,ciri ciri cari teman wanita yang baik,ciri ciri wanita solehah idaman,ciri hati yang lembut,ciri isteri yg mendamaikan suami,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,ciri-ciri perempuan manja,ciri-ciri seorang pria menyukai kita dengan segala kekurangannya,ciri-ciri wanita idaman pria,ciri-ciri wanita manja,ciri-ciri wanita pilihan,ciri-ciri wanita solehah pilihan hati,ciri-ii wanita manja,ciri2 idaman lelaki,ciri2 istri yang baik,ciri2 lelaki matang,ciri2 lelaki yang baik,ciri2 perempuan matang,ciri2 perempuan yg lelaki suka,ciri2 wanita baik,ciri2 wanita manja apa kelebihan kekurangannya,ciri-ciri orang cerewet,ciri-ciri istri idaman,ciri istri idaman suami,ciri laki laki idaman yg baik,ciri lelaki baik,ciri matang,ciri orang pilihan,ciri perempuan,ciri perempuan idaman lelaki,ciri perempuan yang baik,ciri perempuan yang lelaki suka,ciri seorang perempuan yang baik,ciri suami manja,ciri wanita idaman,ciri wanita pilihan lelaki,ciri wanita yang lelaki suka,ciri- ciri kelemahan seseorang,ciri-ciri gadis idaman orang eropah,ciriciriperempuan yang baikhati

1 comment… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

Leave a Comment



Next post:

Previous post: