≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

Incoming search :

sifat lelaki,wanita idaman lelaki,ciri wanita idaman lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,ciri ciri wanita idaman lelaki,wanita pilihan lelaki,wanita idaman,perempuan pilihan lelaki,perempuan idaman lelaki,sifat perempuan,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,perempuan manja,ciri ciri lelaki suka perempuan,lelaki manja,kecantikan wanita dimata lelaki,wanita pilihan,wanita manja,sifat perempuan yang lelaki suka,sifat sifat seorang wanita,ciri istri idaman suami,ciri ciri perempuan matang,lelaki suka perempuan comel atau cantik,sifat seorang wanita,ciri-ciri wanita idaman lelaki,ciri ciri perempuan idaman lelaki,ciri-ciri wanita pilihan lelaki,perempuan comel di mata lelaki,ciri perempuan idaman lelaki,ciri wanita yang lelaki suka,ciri perempuan yang lelaki suka,ciri perempuan yang baik,ciri ciri perempuan baik,ciri perempuan matang,cantik dimata lelaki,ciri ciri perempuan yang baik,lelaki suka perempuan yang bagaimana,perempuan cantik di mata lelaki,adakah lelaki suka perempuan manja,ciri ciri wanita,lelaki tidak suka perempuan,ciri ciri orang matang,ciri ciri istri idaman suami,cewek idaman lelaki,sifat wanita yang baik,istri idaman suami,cara menjadi wanita idaman lelaki,tips menjadi wanita pilihan,lelaki pandang perempuan,lelaki yg baik,menjadi wanita yang lembut bagi pasangan,makna wanita cantik bagi lelaki,lelaki yang suka meragut maruah wanita,menjadi wanita matang,mata lelaki melihat perempuan,melihat sifat sifat wanita,mata manja,menjadi idaman lelaki,mengapa isteri orang jadi pilihan,menjadi perempuan idaman,mengapa lelaki suka memandang mata orang yg dia sayang,mata idaman,mengapa wanita minat lelaki matang,menjadi wanita idaman lelaki,menjadi istri idaman suami,lelaki tidak suka perempuan yang dia minat dipandang lelaki lain,lelaki suka wanita yang macam mana,lelaki memang suka imaginasi,lelaki memang senang melihat aurat wanita tapi,lelaki memandang mata wanita,lelaki gemar wanita comel atau cantik,lelaki di mata perempuan,kl dia laki yg naik cirinya seperti apa?,kenapa wanita solehah jadi pilihan,kenapa wanita manja,kenapa pria mencari wanita idaman lain,kenapa perempuan manja,KENAPA ORANG YANG TAK MENUTUP AURAT BOLEH PANDAI,kenapa lelaki tidak suka perempuan cantik,kenapa lelaki suka wanita cantik,lelaki mencari isteri bukan sebab rupa paras,lelaki pilihan wanita solehah,lelaki soleh suka perempuan,lelaki suka wanita yang bagaimana,lelaki suka wanita jenis apa,lelaki suka sifat perempuan yang macam mane,lelaki suka perempuan suka memasak,lelaki suka perempuan menutup aurat,lelaki suka perempuan manja,lelaki suka perempuan jenis macammana?,lelaki suka perempuan jenis macam mana,lelaki suka perempuan jenis apa,lelaki suka perempuan jenis,ciri-ciri perempuan manja,lelaki suka perempuan ciri apa,lelaki suka pandang perempuan yang dia suka,kenapa lelaki suka perempuan manja,muka idaman perampuan,wnita pilihan,suami yg manja,suami idaman,sifat-sifat lelaki yang menjadi idaman wanita,sifat wanita yg lelaki suka,sifat wanita yang lelaki tidak suka,sifat wanita yang lelaki suka,sifat wanita manja,sifat wanita idaman lelaki,sifat sifat yang lelaki suka,yg di kagumi laki laki dari prempuan solehah,sifat sifat wanita,sifat sifat cewek cantik menurut lelaki,tanda tanda perempuan suka menyuruh lelaki senyum,tanda tanda wanita manja,tip menjadi wanita tulen,Wnita idaman,wanita2 idaman suami,wanita yang cantik dimata lelaki,wanita suka lelaki adakah melihat rupa atau hati?,wanita suka coklat sifat,wanita matang,wanita manja pada kekasihnya,wanita manis,wanita cantik ramai lelaki suka atau bonus,wanita cantik idaman lelaki,tips wanita sholeha yang di sayang suami,tips cara menjadi wanita manja dan cerewet,sifat seorang wanita yang baik,sifat perempuan yang tidak layak dijadikan istri,sifat perempuan yang suka senyum,perempuan yang manja,perempuan yang lelaki suka,perempuan tak cantik tapi baik,perempuan suka tak diraba?,perempuan suka memasak,perempuan suka memandang muka lelaki,perempuan seperti mana yang lelaki suka,perempuan pendek lelaki suka,perempuan matang,perempuan idaman laki laki,perempuan baik,nak jadi seseorang wanita yang lembut,perempuan yang sayang lelaki,peribadi wanita idaman lelaki,perkara yang lelaki suka tentang perempuan,sifat matang,sifat manja wanita,SIFAT LIDAH LELAKI,sifat isteri yang suami suka,seorang yang manja,sebab2 lelaki suka wanita pendek,sebab lelaki suka wanita manja,sebab lelaki suka wanita,Sebab Apa Perempuan Cantik,Sebab agama perempuan tak sesempurna laki2,rahsia lelaki suka perempuan pendek,prinsip lelaki matang,nak jadi perempuan cantik,ciri lelaki menyukai perempuan itu,ciri ciri wanita cantik bagi lelaki lewat wajah wanita,ciri ciri waja istri manja,ciri ciri pria yang gadis idamkan,ciri ciri pria yang di idamkan seorang wanita,ciri ciri pilihan laki laki,ciri ciri perempuan yg matang,ciri ciri perempuan yang baik hati,ciri ciri perempuan manja,ciri ciri perempuan dan kelemahannya,ciri ciri pasangan matang,ciri ciri orang manja,ciri ciri orang geguru,ciri ciri orang beruntung tu,ciri ciri lelaki yang suka ke wanita,ciri ciri wanita cantik liar dan dalam,ciri ciri wanita centil di mata laki laki,ciri lelaki matang,ciri isteri pilihan,ciri idaman lelaki,ciri gadis suka,ciri gadis mata liar,ciri gadis lelaki suka,ciri ciri wanita yang lelaki tak suka,Ciri ciri wanita yang baik,ciri ciri wanita suka melihat lelaki,ciri ciri wanita soleha idaman pria,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri wanita mahu cantik,ciri ciri wanita idaman lelaki basicly,ciri ciri wanita comel,ciri ciri lelaki matang,Ciri ciri lelaki manja,bagaimana wanita idaman lelaki,bagaimana menjadi isteri yg manja dan lembut dengan suami,bagaimana lelaki memandang wanita,Apakah sebab pendek,apabila lelaki perempuan menjaga mata,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang lelaki suka pada wanita,apa yang lelaki suka pada perempuan,apa yang dipandang oleh lelaki,apa makna bila lelaki ckp pompuan manja??,apa ciri ciri wanita,Adakah lelaki suka perempuan rendak dan kecil molek,adakah lelaki suka digigit manja?,4 ciri2 wanita yang layak di jadikan isteri,cantik ke istri orang,cara jadi seorang perempuan cntik,ciri ciri istri yang d idamkan suami,ciri ciri istri pilihan,ciri ciri isteri yang baik,cewe cerewet iu idam pria,centik bila berakhlak,cara menjadi perempuan idaman lelaki,cara menjadi pasangan yang baik untuk lelaki,cara menjadi manja,Cara menjadi cewek yang baik dipandang semua orang,cara menbuat muka manja yang lelaki gemari,cara memandang lelaki yang di suka,cara memandang lelaki,cara melihat mata perempuan yang sukakan seseorang lelaki,cara lelaki memandang perempuan,3 sebab suka pada seseorang perempuan,ciri lelaki suka perempuan,kenapa lelaki suka pandang wanita muslimah,jadi isteri solehahh jaga maruah,isteri idaman suami,isteri idaman,how to be wanita idaman,gimana cara mengubah diri dengan menjadi cantik dan sholeha pula,gadis matang,gadis idaman lelaki,gadis cantik idaman lelaki,citi perempuan idamam lelaki,ciri2wanita murah reziki,ciri2wanita cantik,ciri2 watak wanita ADHD,ciri2 wanita yang lemah lembut,ciri2 perempuan yang lelaki suka,jenis lelaki manja,jenis lelaki yang suka senyum,kenapa lelaki suka melihat kaki,kenapa lelaki mencari wanita cantik,kenali ciri-ciri isteri yang baik,kenali cara wanita itu memiliki sifat keibuan atau tidak,kelemahan istri,kelebihan perempuan muka cantik,kelebihan perempuan cantik,kelebihan lelaki yang tak pandai memikat gadis,keistimewaan wanita manja,kecantikan dimata lelaki,kata kata perempuan menjadi wanita solehah,jenis wanita kongkog lelaki,jenis perempuan yg lelaki suka,jenis mata yang cantik,ciri2 perempuan,ciri2 orang yang suka no 3,ciri- ciri pasangan yanh baik,ciri wanita yg lelaki idamknn,ciri wanita yang cantik,ciri wanita yang baik,ciri wanita vs perempuan,ciri wanita solehah yang memikat lelaki,ciri wanita pilihan pria,ciri wanita manis,ciri wanita idaman pria,ciri wanita idaman,ciri wanita cantik hatinya,ciri wajah pria suka wanitA,ciri perempuan suka lelaki,ciri orang yang tidak matang,ciri-2 perempuan apakah yg lelaki suka ?,ciri-ciri lelaki tak suka sifat perempuan,Ciri2 lelaki lembut,ciri2 idaman lelaki,ciri-ciri wanita yang lembut hatinya,ciri-ciri wanita yang di idamkan lelaki,ciri-ciri wanita pilihan,ciri-ciri wanita idaman pria soleh,ciri-ciri wajah orang soleh,ciri-ciri struktur muka idaman lelaki,ciri-ciri seseorang lelaki yg sukakan kita,ciri-ciri perempuan yang baik,ciri-ciri perempuan itu cantik dan baik hati,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,ciri-ciri perempuan cantik,ciri-ciri lelaki yang baik,ciri orang lelaki matang

1 comment… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

Leave a Comment



Next post:

Previous post: