≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

cara buat duit dengan affiliate

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

 

Incoming search :

sifat lelaki,wanita idaman lelaki,ciri wanita idaman lelaki,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,wanita pilihan,jenis perempuan yang lelaki suka,ciri ciri wanita idaman lelaki,wanita pilihan lelaki,wanita idaman,lelaki suka perempuan comel atau cantik,ciri ciri perempuan idaman lelaki,lelaki suka perempuan manja,ciri lelaki matang,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,sifat wanita,ciri ciri gadis idaman lelaki,ciri ciri lelaki suka perempuan,ciri wanita idaman,tanda wanita matang,kenapa lelaki suka perempuan comel,ciri wanita pilihan,kenapa lelaki suka pandang perempuan,sifat perempuan yang lelaki suka,ciri ciri lelaki matang,gadis idaman lelaki,lelaki suka perempuan yang macam mana,kenapa lelaki suka perempuan pendek,wanita idaman suami,kenapa lelaki suka perempuan,ciri perempuan matang,wanita manja dimata pria,apa yang lelaki suka tentang perempuan,perempuan cantik di mata lelaki,Ciri perempuan yang lelaki suka,ciri2 perempuan matang,perkara yang lelaki suka perempuan buat,ciri lelaki suka pada wanita,cara menjadi wanita yang matang,kenapa lelaki suka pandang pada senyuman wanita,ciri ciri perempuan matang,ciri wanita yang manja,Ciri-ciri wanita idaman,ciri-ciri wanita matang,lelaki suke perempuan manja,manja lelaki,lelaki yang manja,manja seorang lelaki,maksud lelaki suka wanita,maksud lelaki pandang wanita,kenapa lelaki suka perempuan ayu,makna seorang lelaki yang selalu melihat perempuan,manja yang lelaki suka,memahami lelaki yang matang,orang yang manja,lelaki tetap mencari wanita,lelaki suka wanita yg macam mana,lelaki mudah menyukai perempuan yang comel manis lemah lembut,lelaki memandang mata wanita,lelaki manja dengan perempuan,lelaki manja,laki suka duit dan kecantikkan,Knpa lelaki suka perempuan manja,knp dia suka mandang cwek,kenapa lelaki tidak pandang perempuan,Kenapa lelaki suka seseorang perempuan,kenapa lelaki suka lihat wanita tanpa baju dalam,lelaki suka pandang senyuman wanita yg dia suka,lelaki suka pandang wanita,lelaki suka wanita lemah lembut,lelaki suka wanita jenis mana,lelaki suka perempuan ciri,lelaki suka semuanya tentang wanita,lelaki suka pmpuan jenis mcm mna,Lelaki suka perempuan yang susah senyum,lelaki suka perempuan solehsh,lelaki suka perempuan macam mana,lelaki suka perempuan jenis bagaimana,lelaki suka perempuan bagaimana?,kenapa lelaki suka kita,wanita yg menkagumkan di mata seorang lelaki,tips untuk menjadi cantik dan matang malah disukai ramai,Tips tidak suka perasaan cantil,tips menjadi muka kelihatan matang,Tips jadi manja,tanda lelaki yang manja,tanda lelaki suka perempuan,tanda lelaki memainkam perasaan wanita,tanda cewek cerewet suka bada kita,tabiat baik seorang perempuan,sifat wanita yg buat lelaki tidak cari yang lain,wajah perempuan manja,wallpaper wanita solehah idaman laki-laki,Wanita cantik atau comel yg mana menjadi pilihan lelaki?,Wanita yg bgaimana yg lelaki idamkn,wanita tidak matang,wanita pilihan pria,wanita menjaga aurat pilihan lelaki,wanita matang,wanita manja yang sekarang menjadi istriku,wanita jadi idaman lelakiciri-ciri wanita solehah,wanita idaman lelaki soleh,www ciri ciri orang cantik,Wanita idalam lelaki,sifat wanita pendek,sifat wanita manja,sifat wanita lelaki suka,perempuan menyukai lelaki bukan paras rupa maupun harta,perempuan mempunyai ciri cantik,perempuan manja dimata pria,perempuan manja dengan lelaki,Perempuan manja,Perempuan manis di pandang,perempuan idaman leleki,perempuan dimata lelaki,perempuan cantik yang lelaki suka,penyebab pria tidak mau memandang muka lkekasih nya,perempuan suka kecantikan,perempuan suka muka,Perempuan yang baik,sifat wania manja,sifat lemah lembut,Sifat Dan Ciri Wanita Idaman,sifat cewek cerewet,senyum wanita solihah di mata lelaki solih,sejuk mata memandang,sebab lelaki suka perempuan,pilihan lelaki,perkara yang lelaki suka tentang wanita,perempuan yang lelaki suka,Penyebab lelaki sukah wanita Cantik,ciri kelemahan lelaki,ciri ciri mata yg cantik dn comel,ciri ciri lelaki yang suka senyum,ciri ciri lelaki sukakan wanita,ciri ciri lelaki suka pada wanita,ciri ciri lelaki suka kita,ciri ciri lelaki mtang,ciri ciri lelak yang tidak matang,Ciri Ciri Hati Wanita,ciri ciri gadis,ciri ciri cewek manja,ciri ciri cewek manis,ciri ciri muka beruntung,ciri ciri orang lelaki yang tak suka kita,ciri istri manja,ciri gadis manja,ciri gadis manis,ciri gadis idaman lelaki,ciri ciri wanita yang lelaki du,ciri ciri wanita suka lelaki,Ciri ciri wanita pilihan pria,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri wanita lemah lembut,ciri ciri perempuan pilihan laki2,ciri ciri perempuan cantik,ciri ciri ayam tidak matang,ciri cewek ramah dan manis,cewek pendek itu comel,cara bwt lelaki suka perwatakan,car tengok muka cewek suka kita,Bagaimana ciri orang manja,apakah tindakan mata lelaki sekiranya wanita mata lelaki itu,apa yang lelaki tidak suka,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang lelaki pandang pada seorang wanita,apa sebab lelaki suka perempuan,apa menyebabkan lelaki suka pada kita,apa dalam fikiran lelaki memandang wanita,adakah perempuan bercermin mata disukai oleh lelaki,cara lelaki memandang wanita,cara lelaki menyampah pada kita,Cewek manis dan lemah lembut,cara untuk menjadi wanita idaman lelaki,cara perempuan manja,cara orang lelaki memandang perempuan,cara nak jadi perempuan yang disukai ramai lelaki,cara menjadi wanita idaman lelaki,cara menjadi perempuan matang,cara menjadi lembut tidak cerewet,cara menjadi gadis idaman lelaki,cara melihat orang lelaki baik,cara lelaki suka pada wanita,9 hal yang dikira perempuan membuat laki laki suka,ciri lelaki sukakan seseorang,kenapa lelaki pandang wanita,jenis lelaki yang p,jadi seorang wanita yang matang,jadi isteri matang,gadis manja yang di sukai lelaki,faktor lelaki suka wanita pendek,cowok suka cewek manja,contoh ciri cewek manja,ciru permpuan idaman,ciri² wanita matang,ciri² perempuan suka lelaki,ciri2 perempuan yang lemah lembut,jenis pempuan matang,jenis perempuan yang lelaki cari,kenapa lelaki kata wanita comel,kenapa laki tak suka perempuan manja,kenapa dia suka perempuan cantik,kenapa,Kelebihan wanita yang tidak cantik,kecantikan wanita dimata lelaki,keburukan wajah matured,kata2 romentik buwat lelaki idaman,kata-kata cantik dimata suami,Kata wanita solehah untuk lelaki yang dikaguminya,ciri-ciri nak jadi matang,ciri2 perempuan lelaki suka,ciri2 perempuan impian sorang lelaki,ciri2 perempuan idaman lelaki,Ciri wanita suami tak pandang lain,ciri wanita solehah,ciri wanita pilihan lelaki,ciri sifat laki laki india,ciri seorang lelaki suka pada perempuan,Ciri perempuan yang selalu senyum,Ciri perempuan idaman lelaki,ciri perempuan comel,ciri orang yg di pandang baik oleh allah,ciri orang cerewet,ciri lemah lembut,ciri wanita yg menjadi idaman para lelaki,ciri-ciri kelemahan seorang istri,ciri2 kecantikan,ciri2 cewek manis meskipun muka nya keliatan dewasa,ciri-ciri wanita yang lelaki suka,Ciri-ciri wanita yang di cari lelaki,ciri-ciri wanita idaman lelaki,ciri-ciri perempuan yang lelaki tidak suka,ciri-ciri perempuan lelaki suka,ciri-ciri lelaki yang suka pada wanita,ciri-ciri lelaki tidak matang,ciri-ciri lelaki suka pada perempuan,ciri-ciri lelaki matang,ciri lelaki tak suka kita

Comments

4 comments… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

  • Yang paling lelaki inginkan dari wanita adalah pembelaan dan penghargaannya. Karena wanita sering kali melupakan kebaikan dan pengorbanan lelaki, jika ada sedikit saja kesalahan pada lelaki, maka wanita dengan mudahnya mengatakan, “semua usahamu atau kebaikanmu tidaklah berarti bagiku.” Sungguh itu sangat menyakitkan lelaki. Sayang jangan kau ulangi ya?

  • Alhamdulilah……jika semu lelaki tidak melihat paras rupa akn tetapi melihat perwatakan nye seperti kuat agama,sopan santun dan sebagainya…

  • Selvia

    Haa…saya ada seorang laki ni…dia seorg yg baik tau….peramahh dll

Leave a Comment



Next post:

Previous post: