≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ADVERTISEMENT   Pelita Raya Solar

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

 

Incoming search :

sifat lelaki,wanita idaman lelaki,ciri wanita idaman lelaki,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,ciri ciri wanita idaman lelaki,wanita pilihan,wanita pilihan lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,perempuan pilihan lelaki,perempuan manja,perempuan idaman lelaki,wanita idaman,wanita manja,lelaki suka perempuan comel atau cantik,cara menjadi wanita idaman lelaki,ciri wanita yang lelaki suka,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,kecantikan wanita dimata lelaki,ciri lelaki matang,ciri wanita pilihan,ciri ciri perempuan idaman lelaki,ciri lelaki suka perempuan,ciri wanita idaman,ciri ciri lelaki matang,CIRI CIRI LELAKI YANG BAIK,lelaki suka perempuan manja,gadis idaman lelaki,perkara yang lelaki tidak suka,kenapa lelaki suka perempuan,perempuan baik,apa yang lelaki suka pada perempuan,ciri ciri gadis idaman lelaki,lelaki suka perempuan jenis apa,menjadi wanita idaman lelaki,ciri lelaki suka pada wanita,ciri wanita yang manja,perempuan yang baik,ciri ciri orang matang,perkara yang lelaki suka perempuan buat,lelaki suka wanita yang macam mana,ciri-ciri lelaki suka perempuan,lelaki suka perempuan yang macam mana,perkara yang lelaki suka tentang perempuan,tanda wanita matang,kenapa lelaki suka pandang perempuan,kenapa lelaki suka perempuan comel,kenapa lelaki suka perempuan pendek,Istri idaman lelaki,wanita idaman suami,apa yang lelaki suka pada wanita,sifat wanita yang lelaki suka,kata wanita yang baik laki laki yang baik,mengapa mata lelaki suka memandangiku,makna seorang lelaki yang selalu melihat perempuan,kenapa lelaki hendak kahwin dengan perempuan cantik,kenapa lelaki ada yang pendek,mengapa lelaki suka memandang wanita?,kelemahan cewek cantik & cerewet,manja lelaki,jika ramai lelaki yang suka seorang perempuan,jenis perempuan yang lelaki cari,memahami lelaki yang matang,Kata wanita solehah untuk lelaki yang dikaguminya,kelebihan dan kekurangan menutup aurat,keburukan wajah matured,kenapa lelaki kata wanita comel,kenapa lelaki suka lihat wanita tanpa baju dalam,lelaki suka perempuan solehsh,lelaki mudah menyukai perempuan yang comel manis lemah lembut,lelaki memandang mata wanita,lelaki jenis apakah yang terbaik,lelaki suka perempuan yang cantik,laki suka perempuan yg macam mana,laki suka duit dan kecantikkan,lelaki suka perempuan bagaimana?,lelaki suka semuanya tentang wanita,kenapa lelaki tidak pandang perempuan,kenapa lelaki suka wanita pendek,lelaki tak suka perempuan,kenapa lelaki suka perrmpuan,lelaki tak suka perempuan yang macam mana,kenapa lelaki suka perempuan cantik,kenapa lelaki suka pandang wanita,lelaki suka jenis perempuan,www ciri ciri orang cantik,wanita,wallpaper wanita solehah idaman laki-laki,video wanita pergaulan bebas,Tips tidak suka perasaan cantil,tips menjadi wanita yg lemah lembut,tips menjadi wanita pilihan,tips menjadi seorang gadis,Tips jadi manja,tauhid wallpaper,tanda perempuan tak cerewet,tanda lelaki menyampah terhadap perempuan,wanita cantik bagi lelaki,wanita cantik itu biasa tp wanita sholeha,wanita yang menjadi idaman lelaki,wanita yang lemah lembut,wanita yang layak dikagumi,wanita tidak matang,wanita menjaga aurat pilihan lelaki,wanita manja dimata pria,wanita manja di mata pria,wanita idaman lelaki soleh,wanita idama lelaki,Wanita idalam lelaki,wanita dimata lelaki,tanda lelaki memainkam perasaan wanita,tanda lelaki baik,suami manja,perkara2 yang boleh buat perempuan menyampah,perkara yg lelaki suka,perempuan suka muka,Sifat Dan Ciri Wanita Idaman,Perempuan manis di pandang,perempuan jang baik,perempuan dimata lelaki,perempuan cantik yang menutup aurat,nak pastikan perempuan comel,muka cantik ramai cemburu,mengapa wanita selalu memandang lelaki yang disayanginya,pilihan gadis lelaki matang,pilihan lelaki,sifat wanita pendek,Sifat Wanita Cantik,sifat wanita,sifat perempuan yang matang,sifat perempuan yang lelaki tidak suka,sifat perempuan yang lelaki tak suka,sifat lelaki matang,sifat gadis manja,sebab lelaki suka perempuan,sayang perempuan kerana sifat keibuannya,pria soleh idaman wanita,mengapa pria suka melihat kseksian wanita lain di banding istrinya,ciri ciri wanita idaman suami,ciri ciri istri yang baik,ciri ciri gadis yang lelaki suka,Ciri ciri gadis yang comel,ciri ciri gadis di suka lelaki,ciri ciri gadis,ciri ciri ayam tidak matang,ciri cewek manja,ciri cewek manis,cara orang lelaki memandang perempuan,cara nak jadi seorang perempuan yang cantik dan bijak,cara nak jadi perempuan yang disukai ramai lelaki,cara menjadi wanita yang matang,ciri ciri lelaki suka perempuan,ciri ciri mata yg cantik dn comel,ciri ciri wanita idaman kaum adam,Ciri ciri seorang perempuan yang menyukai seorang lelaki,ciri ciri seorang lelaki yg menyukai wanita,ciri ciri seorang isteri,ciri ciri perempuan yang manja,ciri ciri perempuan tak suka lelaki,ciri ciri perempuan pilihan laki2,ciri ciri perempuan lemah lembut,ciri ciri perempuan dimata lelaki,ciri ciri perempuan comel,ciri ciri orang lelaki yang tak suka kita,ciri ciri orang kecentilan,cara menjadi istri yg tidk manja,cara menjadi gadis idaman lelaki,cara mencari perempuan agama lain untuk isteri,apakah ciri2 lelaki itu suka pada perempuan,apa yang lelaki tidak suka,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang lelaki pandang pada perempuan,apa makna wanita cantik pada lelaki,apa lelaki suka pada perempuan,apa dalam fikiran lelaki memandang wanita,alasan kenapa lelaki suka perempuan pendek,adakah semua lelaki suka wanita cantik?,adakah perempuan bercermin mata disukai oleh lelaki,adakah pendek itu cantik,adakah lelaki tidak suka perempuan manaj,apakah sifat lelaki,Bagaimana ciri orang manja,cara melihat orang lelaki baik,cara lelaki pergunakan wanita,cara lelaki pandang perempuan yang dia suka,cara lelaki pandang perempuan,cara lelaki memang sukakan perempuan,cara lelaki memandang wanita,cara jinakkan perempuan yg jiwa ganas,cara jadi wanita idaman,car tengok muka cewek suka kita,cantik dimata laki,bagaimana wanita dimata lelaki,bagaimana lelaki suka perempuan,adakah lelaki suka perempuan cantik,ciri ciri wanita pilihan,jenis perempuan lelaki suka,ciri2 wanita matang,ciri2 wanita comel,ciri2 sifat manja wanit,ciri2 sesorang itu mnja,ciri2 perumpuan yang matang,ciri2 perempuan yang lelaki suka,ciri2 org cantik,ciri2 nak jadi istri,ciri2 memandang seseorang,ciri2 kecantikan,Ciri2 gadis yang comel,ciri2 gadis tu suka kita 2015,ciri2 wanita yg kurang beruntung,ciricirigadis yg baik dan ramah,jenis perempuan,jenis mata lelaki yang menjadi idaman wanita,jenis mata lelaki,jenis jenis sifat langkah cewek,jadi wanita lemah lembut plus manja,Istri yg comel,istri pilihan suami,gadis manja yang di sukai lelaki,ciri-ciri kecantikan dalaman,doa manis dan comel kalau di pandang,cowok suka cewek manja,ciri² orang matang,ciri2 cewek manis,ciri2 cewek baik,ciri-ciri wanita matang,ciri perempuan muka manis,ciri perempuan idaman,ciri orang yg di pandang baik oleh allah,ciri orang baik dari wajah,ciri lelaki yang suka wanita,ciri lelaki yang baik,ciri lelaki mencintai wanita kerana Allah,ciri lelaki hendak daripada wanita,ciri laki suka perempuan,ciri isteri pilihan,Ciri gadis yang lelaki suka,Ciri ciri wanita pilihan pria,ciri perempuan yang baik,Ciri Perempuan yang manja,ciri-ciri wanita idaman lelaki,Ciri-ciri wanita idaman,ciri-ciri perempuan yang lelaki suka,ciri-ciri pasangan yang matang,ciri-ciri pasangan and,ciri-ciri orang yang matang,ciri-ciri lelaki tidak matang,ciri-ciri lelaki suka wanita,ciri-ciri gadis idaman lelaki,ciri yang ditunjuk dalam diri untuk jadi guru,Ciri wanita yang lelaki idamkan,ciri seseorang itu matang,ciri ciri wanita pilihan lelaki

3 comments… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

  • Yang paling lelaki inginkan dari wanita adalah pembelaan dan penghargaannya. Karena wanita sering kali melupakan kebaikan dan pengorbanan lelaki, jika ada sedikit saja kesalahan pada lelaki, maka wanita dengan mudahnya mengatakan, “semua usahamu atau kebaikanmu tidaklah berarti bagiku.” Sungguh itu sangat menyakitkan lelaki. Sayang jangan kau ulangi ya?

  • Alhamdulilah……jika semu lelaki tidak melihat paras rupa akn tetapi melihat perwatakan nye seperti kuat agama,sopan santun dan sebagainya…

Leave a Comment



Next post:

Previous post: