≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

bua tduit dengan youtube adsense

 

Incoming search :

sifat lelaki,ciri wanita idaman lelaki,wanita idaman lelaki,wanita pilihan,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,jenis perempuan yang lelaki suka,ciri ciri wanita idaman lelaki,wanita pilihan lelaki,kenapa lelaki suka perempuan comel,ciri ciri perempuan idaman lelaki,kenapa lelaki suka pandang perempuan,ciri ciri lelaki suka perempuan,lelaki suka perempuan manja,ciri lelaki matang,Ciri perempuan yang lelaki suka,perempuan cantik di mata lelaki,perempuan comel di mata lelaki,ciri ciri lelaki matang,ciri ciri perempuan matang,ciri perempuan matang,jenis perempuan,lelaki suka perempuan yang,lelaki suka perempuan macam mana,Ciri perempuan idaman lelaki,ciri lelaki suka perempuan,kenapa lelaki suka perempuan cantik,perempuan pilihan lelaki,perempuan idaman lelaki,sebab lelaki suka perempuan,ciri wanita pilihan,ciri-ciri gadis matang,ciri wanita idaman,sebab lelaki sukakan perempuan,ciri ciri wanita pilihan lelaki,ciri-ciri lelaki matang,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,perkara yang lelaki suka perempuan buat,perempuan matang,ciri-ciri perempuan yang comel,ciri lelaki yang matang,ciri-ciri orang yang manja,ciri2 lelaki matang,ciri ciri perempuan cantik,lelaki tak suka perempuan macam mana,lelaki suka perempuan,ciri ciri istri idaman suami,wanita yang cantik dimata lelaki,lelaki suka perempuan comel atau cantik,kenapa lelaki suka pandang mata perempuan,lelaki suka perempuan comel,lelaki suka perempuan yang bagaimana,ciri ciri orang cerewet,kenapa lelaki suka perempuan,knape lelaki suka permpuan yg pendek,laki suka perempuan macam mana,lelaki dan gadis manja,kenapa wanita lembut idaman lelaki,maksud perempuan comel,mahukan ciri ciri lelaki idaman,lelaki manja,manja perempuan,sebab lelaki suka perempuan pendek,kenapa lelaki tak suka perempuan tak cantik,menjadi wanita pilihan,menjadi wanita terbaik dimata suami tersayang,nak jadi matang,kenapa lelaki suka tengok mata,kenapa lelaki suka perempuan pendek?,menjadi wanita yang matang,Maksud lelaki renung mata perempuan dalam islam,lelaki pilihan perempaan,lelaki selalu tengok apa pada perempuan,lelaki suka perempuan jenis apa,macam macam sifat lelaki,Lelaki suka wanita yang comel,macam difat lelaki,lelaki yg matang,lelaki yg baik,lelaki sukakan perempuan macam mana,lelaki tak suka perempuan yang macam mana,jenis lelaki sayang kita,macam mana nak cantik dan dipandang lelaki,lelaki suka,lelaki suka manja dengan perempuan,lelaki suka muka cantik,maksud lelaki memandang perempuan,makna lelaki memandang perempuan,lelaki suka perempuan baik,Macam2 sifat wanita yang baik di pandang,macam mana nak jadi manja,lelaki sukakan perempuan yang pendek,omex calmax,wanitapilihan,tindakan perempuan apabila dipandang lelaki,tanda tanda orang lelaki menyampah dengan kita,Tanda tanda cewek manja,tanda pria suka perempuan walau ada isteri,tanda perempuan matang,tanda lelaki tidak matang,tak cemburukan perempuan cantik tapi cemburukan perempuan baik,suka gadis manja,suami suka isteri manja,sifat wanita yang lemah lembut,sifat sifat lelaki,sifat perempuan yang susah di fahami,tips pertuturan orang matang dan lemah lembut,wamita manja di mata lelaki,wanita yang sejuk mata memandang,wanita yang matang,wanita yang lemah lembut,wanita yang bagaimanakah yang dicari oleh pria yang soliha,wanita pemanja dimata pria,wanita muslimah idaman lelaki,wanita matang,wanita manja idaman lelaki,wanita manja adakah idaman lelaki,wanita lanji dengan lelaki,wanita idaman suami,Wanita cantik vs wanita berkharisma,sifat perempuan yang lelaki suka,sifat pada wanita yang lelaki suka,perempuan yg comel,perempuan yang manja,perempuan suka lelaki matang ke atau tak,perempuan manja adalah comel,perempuan manja,perempuan lemah lembut,perempuan jenis macam mana,perempuan disukai ramai lelaki,perempuan dimata lelaki,perempuan comel vs perempuan cantik,perempuan comel dan pendek,peragai wanita macam mana,perkara yang lelaki suka tentang perempuan,Pilihan lelaki,wanita cantik dimata lelaki,sifat matang,SIFAT LEMAH LEMBUT,sifat lelaki yang manja,Sifat comel wanita,Sifat cerewet dan manja,sejuk mata memandang,sebab ramai lelaki suka seorang perempuan,sebab prempuan manja,sebab lelaki suka wnita,sebab kita suka perempuan,punca lemah lembut,panduan menjadi wanita yang matang,ciri orang jerewet,ciri ciri sifat wanita mulia,ciri ciri sifat cwek idaman para lelaki,ciri ciri seorang yang matang,ciri ciri perempuan suka akan lelaki,ciri ciri perempuan lelaki suka,ciri ciri perempuan belum matang,ciri ciri lelaki yang suka pada kita,ciri ciri lelaki suka akan perempuan tanpa bertegur sapa,ciri ciri lelaki manja,ciri ciri lela,ciri ciri kita disukai lelaki,ciri ciri isteri yang lelaki suka,ciri ciri wanita idaman,ciri ciri wanita pi,ciri lelaki yang mainkan perempuan,ciri lelaki tak suka perempuan,Ciri lelaki manja,ciri laki suka wanita,ciri gadis matang,ciri gadis itu manja,Ciri cw matang,ciri cirii lelaki sukakan perempuan,Ciri ciri wanita yg matang,ciri ciri wanita yg lurus,ciri ciri wanita yang lela,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri gadis idaman lelaki,Cewek tiada jejambut,Cewek manja idaman lelaki,cantik wanita dimata lelaki,cantik dimata lelaki,bila lelaki suka memandang,bayangan hitam wanita idaman,apakah yang menjadi pilihan oleh lelaki pada wanita,apakah ciri-ciri perempuan yang lelaki suka,apabila lelaki kata muka wanita comel,Apa yang lelaki tak suka,apa yang lelaki suka pada perem,apa yang cute di mata lelaki,apa sebab lelaki suka perempuan,apa kah sifat matang,cara cantik dimata lelaki,cara laki betul² sayang kan perempuan,cerita istriku suka manja,Cara nak jadi wanita kuat,cara nak jadi perempuan matang,cara nak jadi perempuan manja,cara nak buat perempuan lemah,cara menjadi perempuan yg comel,cara menjadi perempuan matang dan sopan,cara menjadi perempuan matang,cara menjadi perempuan idaman lelaki,cara menjadi matang,cara menjadi gadis idaman lelaki,cara lelaki inginkan wanita,apa ciri - ciri wanita idaman lelaki,ciri perempuan cantik dan comel,kenapa lelaki suka perempuan manja,istri pilihan,istri manja dengan suami,istri idaman yang manja,hakikat sifat perempuan,girlfriend yang disukai lelaki,gadis idaman lelaki,gadis comel idaman lelaki,fikiran lelaki bila tengok perempuan,FAKTA lelaki suka perempuan yg bagaimana dijadikan isteri,ciri² lelaki yang suka pda perempu,Ciri2 wanita yg lelaki suka,ciri2 wanita idaman lelaki,Istri pilihan suami,jadi cewek pilihan lelaki,kenapa lelaki pandang,kenapa lelaki nak jadi perempuan?,Kelebihan gadis pendek,kecantikan dimata lelaki sholeh,jenis wanita yang senang dpegang2 lelaki,jenis sifat lelaki,jenis lelaki yang perempuan tak suka,jenis lelaki yang baik,akhlak wanita yang disukai lelaki,jenis lelaki manja,jadi perempuan yang matang,jadi perempuan,Ciri2 seorang perempuan yang lelaki suka,ciri2 orang matang,ciri2 lelaki yg tak matang,Ciri-ciri lelaki belum matang,ciri-ciri gadis idaman lelaki,ciri wanita yg lelaki suka,ciri wanita pilihan wanita,Ciri wanita lelaki suka,ciri wanita disukai pria,ciri wanita baik di mata lelaki,ciri tidak matang,ciri sikap seseorang tidak matang dalam kehidupan,ciri sifat matang pasagan,ciri perempuan yang menjadi idaman lelaki,ciri perempuan yang disukai lelaki,ciri-ciri lelaki suka perempuan,ciri-ciri lelaki suka seseorang,ciri-ciri wanita yang lelaki suka,ciri-ciri wanita pilihan lelaki,Ciri-ciri wanita matang,ciri-ciri wanita idaman lelaki,ciri-ciri pilihan lelaki,ciri-ciri perempuan yang suka lelaki dalam diam,ciri-ciri perempuan yang matang,ciri-ciri perempuan matang,ciri-ciri perempuan lelaki suka,Ciri-ciri orang yang belum matang,ciri-ciri orang perempuan manja,Ciri-ciri matang,ciri perempuan pilihan lelaki

Comments

4 comments… add one
  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

  • Yang paling lelaki inginkan dari wanita adalah pembelaan dan penghargaannya. Karena wanita sering kali melupakan kebaikan dan pengorbanan lelaki, jika ada sedikit saja kesalahan pada lelaki, maka wanita dengan mudahnya mengatakan, “semua usahamu atau kebaikanmu tidaklah berarti bagiku.” Sungguh itu sangat menyakitkan lelaki. Sayang jangan kau ulangi ya?

  • Alhamdulilah……jika semu lelaki tidak melihat paras rupa akn tetapi melihat perwatakan nye seperti kuat agama,sopan santun dan sebagainya…

  • Selvia

    Haa…saya ada seorang laki ni…dia seorg yg baik tau….peramahh dll

Leave a Comment



Next post:

Previous post: