≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

Incoming search :

ciri wanita idaman lelaki,sifat lelaki,wanita idaman lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,perempuan pilihan lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,wanita pilihan lelaki,wanita idaman,perempuan manja,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,sifat perempuan,perempuan idaman lelaki,kecantikan wanita dimata lelaki,cara menjadi wanita idaman lelaki,ciri perempuan idaman lelaki,lelaki suka perempuan comel atau cantik,wanita manja,lelaki manja,ciri ciri lelaki suka perempuan,wanita pilihan,ciri ciri perempuan matang,ciri ciri perempuan idaman lelaki,sifat sifat seorang wanita,ciri perempuan yang lelaki suka,perempuan comel di mata lelaki,ciri-ciri wanita pilihan lelaki,ciri wanita yang lelaki suka,ciri istri idaman suami,apa yang lelaki suka pada perempuan,sifat seorang wanita,ciri ciri perempuan baik,sifat wanita yang lelaki suka,CIRI CIRI LELAKI YANG BAIK,ciri ciri perempuan yang baik,perempuan yang baik,perempuan cantik di mata lelaki,ciri lelaki matang,ciri wanita idaman,ciri perempuan matang,ciri-ciri lelaki suka perempuan,ciri ciri wanita,ciri wanita pilihan,lelaki tidak suka perempuan,sifat wanita yang baik,ciri ciri lelaki matang,cantik dimata lelaki,apa yang lelaki suka pada wanita,Istri idaman lelaki,cewek idaman lelaki,istri idaman suami,adakah lelaki suka perempuan manja,perempuan baik,menjadi idaman lelaki,menjadi perempuan idaman,nak jadi perempuan cantik,muka idaman perampuan,menjadi wanita idaman lelaki,menjadi wanita yang lembut bagi pasangan,mata lelaki melihat perempuan,kenapa lelaki suka melihat kaki,mengapa lelaki suka memandang wanita?,makna wanita cantik bagi lelaki,kelebihan dan kekurangan menutup aurat,kelebihan perempuan cantik,perempuan idaman laki laki,kelebihan perempuan muka cantik,kenali cara wanita itu memiliki sifat keibuan atau tidak,kenapa ada perempuan cantik dan tak cantik,kenapa lelaki mencari wanita cantik,Kenapa lelaki suka istrinya manja?,mengapa mata lelaki suka memandangiku,kenapa lelaki suka pandang wanita muslimah,kenapa lelaki suka perempuan manja,lelaki memang senang melihat aurat wanita tapi,lelaki memang suka imaginasi,lelaki suka wanita yang macam mana,lelaki mencari isteri bukan sebab rupa paras,lelaki suka sifat perempuan yang macam mane,lelaki suka perempuan menutup aurat,lelaki soleh suka perempuan,lelaki suka perempuan jenis,lelaki suka perempuan manja,lelaki suka perempuan jenis macam mana,lelaki jenis apakah yang terbaik,kl dia laki yg naik cirinya seperti apa?,mengapa lelaki suka memandang mata orang yg dia sayang,mengapa isteri orang jadi pilihan,kenapa lelaki suka perempuan pendek,kenapa lelaki suke pandang perempuan yang sudah dikenali tetapi susah nak bagi tau,mata manja,kenapa lelaki tidak suka perempuan cantik,lelaki tidak suka perempuan yang dia minat dipandang lelaki lain,kenapa perempuan manja,lelaki pilihan wanita solehah,kenapa wanita manja,lelaki suka perempuan jenis apa,yg di kagumi laki laki dari prempuan solehah,tips wanita sholeha yang di sayang suami,tips menjadi wanita pilihan,tips menjadi seorang gadis,tips cara menjadi wanita manja dan cerewet,tip menjadi wanita tulen,tauhid wallpaper,tanda wanita matang,tanda tanda wanita manja,tanda tanda wanita cantik,tanda tanda perempuan suka menyuruh lelaki senyum,tanda tanda lelaki seorg yang manje,tanda lelaki menyampah terhadap perempuan,suami yg manja,video wanita pergaulan bebas,wanita cantik bagi lelaki,wnita pilihan,Wnita idaman,wanita2 idaman suami,wanita yang cantik dimata lelaki,wanita suka lelaki adakah melihat rupa atau hati?,wanita suka coklat sifat,wanita piliha,wanita manja di mata pria,wanita manis,wanita idaman suami,wanita dimata lelaki,wanita cantik ramai lelaki suka atau bonus,wanita cantik idaman lelaki,suami idaman,sifat-sifat lelaki yang menjadi idaman wanita,sifat wanita yg lelaki suka,sayang perempuan kerana sifat keibuannya,rahsia lelaki suka perempuan pendek,prinsip lelaki matang,pilihan gadis lelaki matang,perkara yang lelaki suka tentang perempuan,perempuan yang sayang lelaki,perempuan yang matang adalah,perempuan yang manja,perempuan yang lelaki suka,perempuan tak cantik tapi baik,perempuan suka tak diraba?,perempuan suka memandang muka lelaki,perempuan pendek lelaki suka,Sebab agama perempuan tak sesempurna laki2,Sebab Apa Perempuan Cantik,sifat wanita yang lelaki tidak suka,sifat wanita idaman lelaki,Sifat Wanita Cantik,sifat seorang wanita yang baik,sifat perempuan yang suka senyum,sifat matang,sifat manja wanita,SIFAT LIDAH LELAKI,sifat lelaki matang,seorang yang manja,sebab2 lelaki suka wanita pendek,sebab lelaki suka wanita,sebab ape lelaki itu suka kita,perempuan matang,kata wanita yang baik laki laki yang baik,ciri gadis mata liar,ciri ciri perempuan yang baik hati,ciri ciri perempuan manja,ciri ciri perempuan dimata lelaki,ciri ciri perempuan dan kelemahannya,ciri ciri perempuan comel,ciri ciri orang matang,ciri ciri orang kecentilan,ciri ciri orang geguru,ciri ciri menjadi wanita pilihan lelaki,ciri ciri lelaki yang suka ke wanita,ciri ciri lelaki mengelak dari kita,Ciri ciri lelaki manja,ciri ciri istri yang d idamkan suami,ciri ciri perempuan yang manja,ciri ciri pilihan laki laki,ciri ciri pria yang di idamkan seorang wanita,ciri gadis lelaki suka,ciri ciri wanita yang lelaki tak suka,Ciri ciri wanita yang baik,ciri ciri wanita suka melihat lelaki,ciri ciri wanita soleha idaman pria,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri wanita mahu cantik,4 ciri2 wanita yang layak di jadikan isteri,ciri ciri wanita comel,ciri ciri wanita centil di mata laki laki,ciri ciri wanita cantik bagi lelaki lewat wajah wanita,ciri ciri sifat perempuan pendek,ciri ciri pria yang gadis idamkan,ciri ciri istri yang baik,ciri ciri isteri yang baik,cewe cerewet iu idam pria,bagaimana menjadi isteri yg manja dan lembut dengan suami,bagaimana lelaki memandang wanita,Apakah sebab pendek,Apakah ciri ciri lelaki yang menyukai perempuan,apabila lelaki perempuan menjaga mata,apa yang lelaki suka tentang perempuan,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang dipandang oleh lelaki,apa makna wanita cantik pada lelaki,alasan kenapa lelaki suka perempuan pendek,adakah pendek itu cantik,adakah lelaki tidak suka perempuan manaj,Adakah lelaki suka perempuan rendak dan kecil molek,bagaimana wanita idaman lelaki,cantik dimata laki,cantik ke istri orang,centik bila berakhlak,cara menjadi perempuan idaman lelaki,cara menjadi manja,Cara menjadi cewek yang baik dipandang semua orang,cara mencari perempuan agama lain untuk isteri,cara menbuat muka manja yang lelaki gemari,cara memandang lelaki yang di suka,cara memandang lelaki,cara melihat mata perempuan yang sukakan seseorang lelaki,cara lelaki memandang perempuan,cara jadi wanita idaman,cara jadi seorang perempuan cntik,cara edit muka lelaki jadi smart,adakah lelaki suka perempuan cantik,ciri idaman lelaki,kata kata perempuan menjadi wanita solehah,ciri2 wanita comel,ciri2 pmpuan lelaki suka,ciri2 perumpuan yang matang,ciri2 perempuan,ciri2 org cantik,ciri2 nak jadi istri,ciri2 memandang seseorang,Ciri2 lelaki lembut,ciri2 idaman lelaki,Ciri2 gadis yang comel,ciri-ciri wanita pilihan,ciri-ciri wajah orang soleh,ciri-ciri struktur muka idaman lelaki,ciri2 wanita yang lemah lembut,ciri2wanita murah reziki,gadis idaman lelaki,jenis wanita kongkog lelaki,jenis perempuan yg lelaki suka,jenis mata yang cantik,jenis mata lelaki yang menjadi idaman wanita,jenis lelaki yang suka senyum,jenis lelaki manja,jadi isteri solehahh jaga maruah,istri pilihan suami,isteri idaman suami,isteri idaman,how to be wanita idaman,gimana cara mengubah diri dengan menjadi cantik dan sholeha pula,gadis manja,ciri-ciri seseorang lelaki yg sukakan kita,ciri-ciri perempuan yang lelaki suka,ciri-ciri perempuan manja,ciri wanita idaman pria,ciri wanita cantik hatinya,ciri wajah pria suka wanitA,ciri seseorang itu matang,ciri perempuan suka lelaki,ciri orang yang tidak matang,ciri orang lelaki matang,ciri orang baik dari wajah,ciri lelaki yang suka wanita,ciri lelaki suka perempuan,ciri lelaki menyukai perempuan itu,ciri lelaki mencintai wanita kerana Allah,ciri lelaki hendak daripada wanita,ciri wanita manis,ciri wanita pilihan pria,ciri wanita solehah yang memikat lelaki,ciri-ciri perempuan itu cantik dan baik hati,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,ciri-ciri perempuan cantik,ciri-ciri pasangan and,ciri-ciri lelaki yang baik,ciri-ciri lelaki suka wanita,ciri-ciri gadis idaman lelaki,ciri-ciri cewek manja,ciri- ciri pasangan yanh baik,ciri wanita yg lelaki idamknn,ciri wanita yang tidak layak dijadikan istri,Ciri wanita yang lelaki idamkan,ciri wanita yang baik,ciri kelebihan dan kekurangan sifat wanita

2 comments… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

  • Yang paling lelaki inginkan dari wanita adalah pembelaan dan penghargaannya. Karena wanita sering kali melupakan kebaikan dan pengorbanan lelaki, jika ada sedikit saja kesalahan pada lelaki, maka wanita dengan mudahnya mengatakan, “semua usahamu atau kebaikanmu tidaklah berarti bagiku.” Sungguh itu sangat menyakitkan lelaki. Sayang jangan kau ulangi ya?

Leave a Comment



Next post:

Previous post: