≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

 

Incoming search :

sifat lelaki,wanita idaman lelaki,ciri wanita idaman lelaki,wanita pilihan,jenis perempuan yang lelaki suka,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,ciri ciri wanita idaman lelaki,wanita pilihan lelaki,perempuan manja,wanita idaman,perempuan idaman lelaki,lelaki suka perempuan comel atau cantik,wanita manja,ciri wanita yang lelaki suka,ciri lelaki matang,lelaki suka perempuan manja,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,ciri ciri perempuan idaman lelaki,ciri lelaki suka perempuan,ciri wanita idaman,ciri wanita pilihan,ciri ciri gadis idaman lelaki,CIRI CIRI LELAKI YANG BAIK,ciri ciri lelaki matang,gadis idaman lelaki,tanda wanita matang,kenapa lelaki suka perempuan,perkara yang lelaki tidak suka,wanita idaman suami,perempuan baik,kenapa lelaki suka perempuan pendek,lelaki suka perempuan jenis apa,lelaki suka perempuan yang macam mana,perkara yang lelaki suka tentang perempuan,perkara yang lelaki suka perempuan buat,Ciri-ciri wanita idaman,kenapa lelaki suka perempuan comel,ciri ciri orang matang,lelaki suka wanita yang macam mana,perempuan cantik di mata lelaki,ciri lelaki suka pada wanita,cara menjadi wanita yang matang,ciri perempuan matang,wanita manja dimata pria,ciri wanita yang manja,apa yang lelaki suka tentang perempuan,kenapa lelaki suka pandang perempuan,lelaki yang manja,makna seorang lelaki yang selalu melihat perempuan,lelaki suka semuanya tentang wanita,lelaki tak suka perempuan yang macam mana,lelaki tak suka perempuan,lelaki suke perempuan manja,lelaki suka pmpuan jenis mcm mna,maksud lelaki suka wanita,lelaki suka perempuan yang cantik,lelaki suka perempuan solehsh,lelaki suka perempuan macam mana,kenapa lelaki suka perempuan cantik,kenapa lelaki suka pandang wanita,kenapa lelaki suka lihat wanita tanpa baju dalam,kenapa lelaki kata wanita comel,kenapa lelaki ada yang pendek,kenapa dia suka perempuan cantik,kelemahan cewek cantik & cerewet,Kelebihan wanita yang tidak cantik,kecantikan wanita dimata lelaki,keburukan wajah matured,kenapa lelaki suka perrmpuan,Kenapa lelaki suka seseorang perempuan,Knpa lelaki suka perempuan manja,lelaki suka perempuan ciri,kata-kata cantik dimata suami,lelaki suka perempuan bagaimana?,lelaki suka jenis perempuan,lelaki mudah menyukai perempuan yang comel manis lemah lembut,lelaki memandang mata wanita,lelaki manja,laki suka perempuan yg macam mana,laki suka duit dan kecantikkan,kenapa lelaki tidak pandang perempuan,kata2 romentik buwat lelaki idaman,www ciri ciri orang cantik,Tips tidak suka perasaan cantil,tips menjadi muka kelihatan matang,Tips jadi manja,tanda lelaki memainkam perasaan wanita,tanda lelaki baik,suami manja,sifat wanita yg buat lelaki tidak cari yang lain,sifat wanita pendek,sifat wanita,sifat wania manja,sifat perempuan yang matang,tips untuk menjadi cantik dan matang malah disukai ramai,wallpaper wanita solehah idaman laki-laki,Wanita yg bgaimana yg lelaki idamkn,wanita yang lemah lembut,wanita tidak matang,wanita menjaga aurat pilihan lelaki,wanita matang,wanita manja yang sekarang menjadi istriku,wanita idaman lelaki soleh,wanita idama lelaki,Wanita idalam lelaki,wanita cantik itu biasa tp wanita sholeha,wanita,sifat perempuan yang lelaki tidak suka,sifat perempuan yang lelaki tak suka,sifat perempuan yang lelaki suka,perempuan menyukai lelaki bukan paras rupa maupun harta,perempuan mempunyai ciri cantik,perempuan manja dengan lelaki,Perempuan manis di pandang,perempuan jang baik,perempuan idaman leleki,perempuan dimata lelaki,perempuan cantik yang menutup aurat,nak pastikan perempuan comel,muka cantik ramai cemburu,mengapa pria suka melihat kseksian wanita lain di banding istrinya,perempuan suka kecantikan,perempuan suka muka,sifat lemah lembut,sifat gadis manja,Sifat Dan Ciri Wanita Idaman,senyum wanita solihah di mata lelaki solih,sejuk mata memandang,sebab lelaki suka perempuan,pilihan lelaki,perkara2 yang boleh buat perempuan menyampah,perkara yg lelaki suka,perkara yang lelaki suka tentang wanita,perempuan yang lelaki suka,memahami lelaki yang matang,ciri ciri wanita suka lelaki,ciri ciri mata yg cantik dn comel,ciri ciri lelaki suka perempuan,ciri ciri lelaki suka pada wanita,ciri ciri lelaki suka kita,ciri ciri lelak yang tidak matang,Ciri Ciri Hati Wanita,Ciri ciri gadis yang comel,ciri ciri gadis di suka lelaki,ciri ciri gadis,ciri ciri ayam tidak matang,ciri cewek ramah dan manis,ciri cewek manja,ciri ciri muka beruntung,ciri ciri orang lelaki yang tak suka kita,Ciri ciri wanita pilihan pria,ciri ciri wanita pilihan lelaki,ciri ciri wanita lemah lembut,ciri ciri wanita idaman suami,ciri ciri wanita idaman kaum adam,Ciri ciri seorang perempuan yang menyukai seorang lelaki,ciri ciri seorang lelaki yg menyukai wanita,ciri ciri seorang isteri,ciri ciri perempuan tak suka lelaki,ciri ciri perempuan pilihan laki2,ciri ciri perempuan lemah lembut,ciri ciri perempuan cantik,ciri cewek manis,cewek pendek itu comel,car tengok muka cewek suka kita,bagaimana wanita dimata lelaki,bagaimana lelaki suka perempuan,Bagaimana ciri orang manja,apakah sifat lelaki,apa yang lelaki tidak suka,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang lelaki pandang pada seorang wanita,apa yang lelaki pandang pada perempuan,apa sebab lelaki suka perempuan,apa dalam fikiran lelaki memandang wanita,adakah semua lelaki suka wanita cantik?,cara jinakkan perempuan yg jiwa ganas,cara lelaki memandang wanita,cara orang lelaki memandang perempuan,cara nak jadi seorang perempuan yang cantik dan bijak,cara nak jadi perempuan yang disukai ramai lelaki,cara menjadi perempuan matang,cara menjadi istri yg tidk manja,cara menjadi gadis idaman lelaki,cara melihat orang lelaki baik,cara lelaki pergunakan wanita,cara lelaki pandang perempuan yang dia suka,cara lelaki pandang perempuan,cara lelaki menyampah pada kita,cara lelaki memang sukakan perempuan,adakah perempuan bercermin mata disukai oleh lelaki,ciri ciri wanita yang lelaki du,Kata wanita solehah untuk lelaki yang dikaguminya,ciru permpuan idaman,ciri² orang matang,ciricirigadis yg baik dan ramah,ciri2 wanita yg kurang beruntung,ciri2 wanita matang,ciri2 sesorang itu mnja,ciri2 perempuan yang lemah lembut,ciri2 perempuan yang lelaki suka,ciri2 perempuan matang,ciri2 kecantikan,ciri2 gadis tu suka kita 2015,ciri2 cewek manis,contoh ciri cewek manja,cowok suka cewek manja,jika ramai lelaki yang suka seorang perempuan,jenis perempuan yang lelaki cari,jenis perempuan lelaki suka,jenis perempuan,jenis pempuan matang,jenis mata lelaki,jenis jenis sifat langkah cewek,jadi wanita lemah lembut plus manja,jadi seorang wanita yang matang,Istri yg comel,gadis manja yang di sukai lelaki,doa manis dan comel kalau di pandang,ciri2 cewek baik,Ciri-ciri wanita yang di cari lelaki,Ciri perempuan yang lelaki suka,ciri perempuan yang baik,ciri perempuan muka manis,Ciri perempuan idaman lelaki,ciri perempuan comel,ciri orang yg di pandang baik oleh allah,ciri laki suka perempuan,ciri istri manja,ciri isteri pilihan,Ciri gadis yang lelaki suka,ciri gadis manja,ciri gadis manis,Ciri Perempuan yang manja,ciri sifat laki laki india,ciri-ciri wanita matang,ciri-ciri wanita idaman lelaki,ciri-ciri perempuan yang lelaki tidak suka,ciri-ciri pasangan yang matang,ciri-ciri orang yang matang,ciri-ciri nak jadi matang,ciri-ciri lelaki tidak matang,ciri-ciri lelaki suka pada perempuan,ciri-ciri kecantikan dalaman,ciri wanita yg menjadi idaman para lelaki,Ciri wanita suami tak pandang lain,ciri wanita solehah,ciri gadis idaman lelaki

Comments

4 comments… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

  • Yang paling lelaki inginkan dari wanita adalah pembelaan dan penghargaannya. Karena wanita sering kali melupakan kebaikan dan pengorbanan lelaki, jika ada sedikit saja kesalahan pada lelaki, maka wanita dengan mudahnya mengatakan, “semua usahamu atau kebaikanmu tidaklah berarti bagiku.” Sungguh itu sangat menyakitkan lelaki. Sayang jangan kau ulangi ya?

  • Alhamdulilah……jika semu lelaki tidak melihat paras rupa akn tetapi melihat perwatakan nye seperti kuat agama,sopan santun dan sebagainya…

  • Selvia

    Haa…saya ada seorang laki ni…dia seorg yg baik tau….peramahh dll

Leave a Comment



Next post:

Previous post: