≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

sifat lelaki,ciri wanita idaman lelaki,wanita idaman lelaki,perempuan pilihan lelaki,wanita pilihan lelaki,perempuan idaman lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,wanita idaman,jenis perempuan yang lelaki suka,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,sifat perempuan,wanita pilihan,ciri-ciri wanita idaman lelaki,lelaki suka perempuan manja,lelaki manja,sifat perempuan yang lelaki suka,ciri2 wanita idaman lelaki,ciri ciri perempuan matang,sifat sifat perempuan,lelaki pandang perempuan,sifat sifat seorang wanita,sifat wanita cantik,lelaki suka perempuan yang bagaimana,ciri ciri wanita pilihan lelaki,perempuan manja,ciri perempuan idaman lelaki,ciri perempuan matang,ciri perempuan yang baik,ciri wanita yang lelaki suka,ciri ciri orang matang,kecantikan wanita dimata lelaki,wanita manja,tips menjadi isteri idaman suami,tips menjadi wanita pilihan,ciri ciri gadis idaman lelaki,ciri ciri istri idaman suami,ciri istri idaman suami,perempuan comel di mata lelaki,lelaki yg matang suka ciri2 wnita,lelaki yg baik,lelaki yang suka meragut maruah wanita,mata idaman,Lelaki yang baik dmata wanita yg mana,kenapa lelaki suka wanita cantik,mata lelaki,kenali ciri-ciri isteri yang baik,kelemahan istri,menjadi isteri pilihan,mengapa wanita minat lelaki matang,mengapa isteri orang jadi pilihan,Kekuatan memahami lelaki,kelebihan gadis htm mnis,kelebihan kekasih yang tiada pada perempuan lain,kelebihan lelaki yang tak pandai memikat gadis,melihat sifat sifat wanita,mata manja,kenapa lelaki suka perempuan lembut,lelaki suka sifat perempuan yang macam mane,lelaki tak suka penampilan istri,lelaki suka wanita yang bagaimana,lelaki suka perempuan ciri apa,Keseksian seorang istri,lelaki suka pandang perempuan yang dia suka,Lelaki suka jenis wanita bagaimana ?,lelaki di mata perempuan,lelaki gemar wanita comel atau cantik,lelaki memandang mata wanita,lelaki muka manis wanita yang macam mana yang di cari,lelaki suka perempuan comel atau cantik,lelaki suka perempuan jenis macammana?,kenapa wanita solehah jadi pilihan,lelaki suka wanita matang,KENAPA ORANG YANG TAK MENUTUP AURAT BOLEH PANDAI,lelaki suka wanita manja,lelaki suka wanita jenis apa,lelaki mempunyai imaginasi liar,kenapa pria mencari wanita idaman lain,lelaki suka perempuan suka memasak,kenapa seorang wanita manja,lelaki menyukai air wanita,wanita yang lelaki idamkan,suami yg manja,suami yg dikagumi istri solehah,suami manja,step jadi wanita solehah,sifat2 perempuan yang lelaki suka,sifat-sifat yang ada pada lelaki,sifat-sifat perempuan,sifat wanita yang lelaki suka,sifat wanita yang baik,sifat wanita manja,tip jadi isteri yang matang dan memahami,tip menjadi seorang yang matang,tips lelaki baik hati,wanita yang layak jadi istri soleha,wanita yang baik,wanita solehah di mata lelaki,wanita mempunyai hati yang lembut,wanita matang,Wanita manja tetapi matang,wanita manja suka diraba,wanita manja pada kekasihnya,wanita manja di mata lelaki,wanita idaman suami,sifat sifat yang lelaki suka,sifat sifat wanita,sifat sifat lelaki,perempuan yang cantik di mata lelaki,perempuan wanita comel lelaki,perempuan suka memasak,perempuan seperti mana yang lelaki suka,tips supaya lelaki manja dengan kita,perempuan cantik di mata lelaki,pempuan pilihan lelaki,orang lelaki suka orang perempuan,nak jadi seseorang wanita yang lembut,menjadi wanita matang,perempuan yang manja,peribadi wanita idaman lelaki,pilihan lelaki,sifat sifat cewek cantik menurut lelaki,sifat seseorang apabila menyukai seseorang,sifat seorang wanita,sifat seorang perempuan,sifat perempuan yang tidak layak dijadikan istri,sifat lelaki tiada perasaan pd wanita,sifat isteri yang suami suka,seorang yang manja,sejuk mata memandang,sebab lelaki suka wanita manja,menjadi istri idaman suami,keistimewaan wanita manja,ciri hati yang lembut,ciri ciri prmpuan yang lelaki suka,ciri ciri perempuan yg matang,ciri ciri perempuan yang comel,ciri ciri perempuan tidak layak jadi isteri,ciri ciri perempuan pilihan lelaki,ciri ciri perempuan idaman lelaki,ciri ciri perempuan baik,ciri ciri perempuan,ciri ciri pasangan matang,ciri ciri orang yang matang,ciri ciri orang seorang perempuan yg lelaki suka,ciri ciri orang manja,ciri ciri seorang wanita yang matang,ciri ciri seseorang itu matang,ciri gadis suka,ciri ciri wanita yg baik,ciri ciri wanita solehah idaman,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri wanita mahu cantik,ciri ciri wanita idaman lelaki soleh,ciri ciri wanita idaman lelaki basicly,ciri ciri wanita cerewet,ciri ciri wanita cantik liar dan dalam,ciri ciri wanita baik,ciri ciri waja istri manja,ciri ciri sifat cewek keanak anakan,ciri ciri orang beruntung tu,ciri ciri lelaki yang menjaga maruah wanita,ciri ciri lelaki suka pada wanita,bagaimana seorang perempuan yang matang,bagaimana menjadi istri yang manja,bagaimana lelaki manja,apakah sifat seorang wanita,apakah maksud lelaki tak tunduk pada wanita,apa yang lelaki suka tentang wanita,apa makna bila lelaki ckp pompuan manja??,apa kelebihan peremuan dimata lelaki,apa ciri ciri wanita,akhlak gadis yang mendamaikan jiwa lelaki,adakah muke perpuan fitneh,adakah lelaki suka digigit manja?,bagaimana sifat lelaki,bila lelaki pandang perempuan dia akan tunduk,ciri ciri lelaki baik,ciri ciri laki laki tidak suka oada perempuan,ciri ciri istri yang baik,ciri ciri istri pilihan,ciri ciri cari teman wanita yang baik,ciri cewek lembut,ciri 2 lelaki mencintai seligkuhanya,cewek idaman lelaki,cara menjadi pasangan yang baik untuk lelaki,cara menjadi istri solekha di kagumi suami,cantik dimata lelaki,bila wanita matang,3 sebab suka pada seseorang perempuan,kecantikan dimata lelaki,ciri2 watak wanita ADHD,ciri2 wanita baik,ciri2 perempuan yg lelaki suka,ciri2 perempuan yang lelaki suka,ciri2 perempuan matang,ciri2 orang yang suka no 3,ciri2 lelaki yang baik,ciri2 lelaki matang,ciri2 istri yang baik,ciri2 idaman lelaki,Ciri2 cewek manja,ciri-ii wanita manja,ciri2wanita cantik,ciriciriperempuan yang baikhati,jenis wanita idaman lelaki,jenis sifat lelaki,istri yg mulia d mata suami,istri idaman suami,Ilmu supaya lelaki suka perempuan,gadis yang lemah lembut,gadis pilihan lelaki,gadis matang,gadis idaman lelaki,gadis cantik idaman lelaki,Faktor lelaki menyukai sifat perempuan walaupun paras rupa yang tidak cantik,citi perempuan idamam lelaki,ciri-ciri wanita yang lembut hatinya,ciri-ciri wanita yang di idamkan lelaki,ciri-ciri wanita solehah,ciri wanita vs perempuan,ciri wanita pilihan lelaki,ciri wanita idaman,ciri suami manja,ciri seorang perempuan yang baik,ciri perempuan yang lelaki suka,ciri orang pilihan,ciri mukA cewek manja,ciri matang,ciri lelaki menyukai perempuan itu,ciri lelaki baik,ciri laki laki idaman yg baik,ciri wanita yang cantik,ciri- ciri kelemahan seseorang,ciri-ciri wanita pilihan lelaki,ciri-ciri wanita manja,ciri-ciri wanita idaman pria soleh,ciri-ciri wanita idaman pria,ciri-ciri sifat wanita,ciri-ciri seorang pria menyukai kita dengan segala kekurangannya,ciri-ciri perempuan yang baik,ciri-ciri orang cerewet,ciri-ciri lelaki tak suka sifat perempuan,ciri-ciri istri idaman,ciri-ciri gadis idaman orang eropah,ciri-2 perempuan apakah yg lelaki suka ?,ciri isteri pilihan

1 comment… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

Leave a Comment



Next post:

Previous post: