≡ Menu

Ciri-Ciri Dan Sifat Wanita Idaman Lelaki

ciri-wanita-idaman-lelaki

1. Berpegang Kepada Agama

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki.. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

 

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.

3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Tapi, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tak sesuai, menampakkan wanita tu seperti kurang matang.

4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.

5. Berakhlak Mulia

Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita soleheh.. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan penyokong kepada suami.

6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.

7. Tidak cerewet.

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki menyampah dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara tu hanyalah perkara kecil.

8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu cakap, dia tu sudah dapat membaca riak muka suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.

9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Cemana ciri-ciri wanita yang sejuk mata memandang nih? Haa.. ni dia :

  • Bersopan satun
  • Sentiasa memansikan wajah
  • Sentiasa senyum
  • Menutup aurat
  • Ramah dan mesra
  • Tidak terlalu cemburu
  • Menghormati orang lain.

Ok, tu lah dia 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Moga apa yang saya kongsikan ni bermanfaat pada Anda dan menjadi pengukur dalam peribadi Anda dan pasangan.

Satu lagi tips..sebelum tidur, nilai diri kita, kelebihan dan kekurangannya serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Atasi kelemahan diri step-by-step dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan!

 

“Empat jenis, siapa yang diberi akan keempat – empat jenis ini beerti dia telah memperolehi sebaik – baik dunia dan akhirat. Iaitu hati yang selalu bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, jiwa yang selalu sabar dengan cubaan dan isteri yang tidak melakukan dosa dan menzalimi suaminya”.

Ath-Thabrani

 

“Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik – baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah. Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya”.

Ibnu-majah

 

“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik, mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik”

Ibnu-majah.

wanita-pilihan-lelaki

 

BISIKAN TELADAN UNTUK SEORANG LELAKI

 

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita…Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segala…Apa yang tiada dalam syurga?…Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok…Untuk diluruskan lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus…Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus.

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah…kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah…
Didiklah mereka dengan panduan dari Nya…Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita…Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang Kekal. Disitulah punca kekuatan dunia.
Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu…Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan Iman…Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak.

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan…Ia bukan diskriminasi Allah….sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…Pasti tidak akan terhibur dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak, mereka tidak akan lurus…Bahkan akan semakin membengkok…Itulah hakikat andai wanita tidak kenal Rabbnya…

Bila wanita menjadi derhaka…pasti dunia lelaki huru-hara…Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…Pastikan sebelum wanita menuju Illahi, pimpinlah diri kepadaNya…Jinakkan diri kepada Allah…Nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu…

Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’…Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahuwajhah.

Incoming search :

sifat lelaki,wanita idaman lelaki,ciri wanita idaman lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,wanita pilihan lelaki,perempuan manja,perempuan pilihan lelaki,wanita idaman,Ciri ciri perempuan yang lelaki suka,perempuan idaman lelaki,wanita pilihan,kecantikan wanita dimata lelaki,ciri wanita yang lelaki suka,lelaki suka perempuan comel atau cantik,cara menjadi wanita idaman lelaki,wanita manja,ciri lelaki suka perempuan,ciri ciri lelaki suka perempuan,ciri lelaki matang,ciri ciri perempuan idaman lelaki,ciri perempuan idaman lelaki,sifat seorang wanita,ciri-ciri wanita pilihan lelaki,ciri-ciri perempuan idaman lelaki,lelaki suka perempuan manja,ciri perempuan yang lelaki suka,apa yang lelaki suka pada perempuan,perempuan comel di mata lelaki,perempuan baik,CIRI CIRI LELAKI YANG BAIK,ciri-ciri lelaki suka perempuan,lelaki suka perempuan jenis apa,perempuan yang baik,perempuan cantik di mata lelaki,ciri ciri lelaki matang,menjadi wanita idaman lelaki,ciri ciri orang matang,perkara yang lelaki suka tentang perempuan,ciri wanita idaman,perkara yang lelaki tidak suka,ciri wanita pilihan,ciri ciri perempuan yang baik,lelaki suka perempuan yang macam mana,lelaki suka wanita yang macam mana,ciri ciri wanita,ciri perempuan matang,gadis idaman lelaki,adakah lelaki suka perempuan manja,apa yang lelaki suka pada wanita,wanita idaman suami,tanda wanita matang,Istri idaman lelaki,sifat wanita yang lelaki suka,kenali cara wanita itu memiliki sifat keibuan atau tidak,mengapa mata lelaki suka memandangiku,kelebihan perempuan muka cantik,mengapa pria suka melihat kseksian wanita lain di banding istrinya,kelebihan perempuan cantik,mengapa lelaki suka memandang wanita?,mata manja,kelemahan cewek cantik & cerewet,kelebihan dan kekurangan menutup aurat,jenis mata lelaki yang menjadi idaman wanita,sebab lelaki suka wanita,jenis mata yang cantik,menjadi idaman lelaki,jika ramai lelaki yang suka seorang perempuan,lelaki jenis apakah yang terbaik,kata kata perempuan menjadi wanita solehah,mengapa wanita selalu memandang lelaki yang disayanginya,kata wanita yang baik laki laki yang baik,kenapa ada perempuan cantik dan tak cantik,kenapa lelaki ada yang pendek,kenapa lelaki hendak kahwin dengan perempuan cantik,kenapa lelaki suka wanita pendek,kenapa lelaki suke pandang perempuan yang sudah dikenali tetapi susah nak bagi tau,kl dia laki yg naik cirinya seperti apa?,laki suka perempuan yg macam mana,lelaki suka perempuan jenis macam mana,lelaki suka perempuan jenis,lelaki memang senang melihat aurat wanita tapi,lelaki mencari isteri bukan sebab rupa paras,lelaki pilihan wanita solehah,kenapa lelaki suka perempuan pendek,kenapa wanita manja,lelaki suka perempuan menutup aurat,kenapa lelaki mencari wanita cantik,mata lelaki melihat perempuan,manja lelaki,Kenapa lelaki suka istrinya manja?,lelaki tak suka perempuan yang macam mana,kenapa lelaki suka melihat kaki,kenapa lelaki suka pandang wanita,lelaki suka perempuan yang cantik,kenapa lelaki suka perempuan comel,lelaki suka jenis perempuan,menjadi wanita yang lembut bagi pasangan,yg di kagumi laki laki dari prempuan solehah,video wanita pergaulan bebas,tips wanita sholeha yang di sayang suami,tips menjadi wanita yg lemah lembut,tips menjadi wanita pilihan,tips menjadi seorang gadis,tauhid wallpaper,tanda tanda wanita manja,tanda tanda wanita cantik,tanda tanda perempuan suka menyuruh lelaki senyum,tanda tanda lelaki seorg yang manje,tanda perempuan tak cerewet,tanda lelaki menyampah terhadap perempuan,tanda lelaki baik,wanita cantik bagi lelaki,wanita cantik itu biasa tp wanita sholeha,wanita2 idaman suami,wanita yang menjadi idaman lelaki,wanita yang lemah lembut,wanita yang layak dikagumi,wanita yang cantik dimata lelaki,wanita suka lelaki adakah melihat rupa atau hati?,wanita piliha,wanita manja dimata pria,wanita manja di mata pria,wanita manis,wanita idama lelaki,wanita dimata lelaki,wanita cantik ramai lelaki suka atau bonus,suami manja,suami idaman,pilihan gadis lelaki matang,perkara2 yang boleh buat perempuan menyampah,perkara yg lelaki suka,perkara yang lelaki suka perempuan buat,perempuan yang matang adalah,perempuan yang manja,perempuan suka memandang muka lelaki,perempuan pendek lelaki suka,perempuan jang baik,perempuan idaman laki laki,perempuan cantik yang menutup aurat,nak pastikan perempuan comel,nak jadi perempuan cantik,pria soleh idaman wanita,rahsia lelaki suka perempuan pendek,sifat wanita idaman lelaki,Sifat Wanita Cantik,sifat seorang wanita yang baik,sifat perempuan yang suka senyum,sifat perempuan yang matang,sifat perempuan yang lelaki tidak suka,sifat matang,SIFAT LIDAH LELAKI,sifat lelaki matang,sifat gadis manja,sebab ape lelaki itu suka kita,Sebab Apa Perempuan Cantik,sayang perempuan kerana sifat keibuannya,muka idaman perampuan,jenis lelaki yang suka senyum,ciri ciri wanita soleha idaman pria,ciri ciri orang geguru,ciri ciri menjadi wanita pilihan lelaki,ciri ciri lelaki yang suka ke wanita,ciri ciri lelaki mengelak dari kita,Ciri ciri lelaki manja,ciri ciri istri yang d idamkan suami,ciri ciri istri yang baik,ciri ciri isteri yang baik,ciri ciri gadis yang lelaki suka,ciri ciri gadis idaman lelaki,ciri cewek manja,ciri cewek manis,cewe cerewet iu idam pria,centik bila berakhlak,ciri ciri orang kecentilan,ciri ciri perempuan comel,ciri ciri wanita pilihan lelaki,ciri ciri wanita pilihan,ciri ciri wanita idaman suami,ciri ciri wanita idaman kaum adam,ciri ciri wanita comel,ciri ciri wanita centil di mata laki laki,ciri ciri wanita cantik bagi lelaki lewat wajah wanita,ciri ciri sifat perempuan pendek,ciri ciri seorang lelaki yg menyukai wanita,ciri ciri pria yang di idamkan seorang wanita,ciri ciri perempuan yang manja,ciri ciri perempuan yang baik hati,ciri ciri perempuan tak suka lelaki,ciri ciri perempuan dimata lelaki,cara nak jadi seorang perempuan yang cantik dan bijak,adakah lelaki suka perempuan cantik,cara menjadi manja,bagaimana lelaki memandang wanita,Apakah sebab pendek,apakah ciri2 lelaki itu suka pada perempuan,Apakah ciri ciri lelaki yang menyukai perempuan,apabila lelaki perempuan menjaga mata,apa yang lelaki suka tentang perempuan,apa yang lelaki suka pandang pada wanita,apa yang lelaki pandang pada perempuan,apa makna wanita cantik pada lelaki,apa lelaki suka pada perempuan,alasan kenapa lelaki suka perempuan pendek,adakah semua lelaki suka wanita cantik?,adakah pendek itu cantik,adakah lelaki tidak suka perempuan manaj,bagaimana menjadi isteri yg manja dan lembut dengan suami,bagaimana wanita idaman lelaki,cara menjadi istri yg tidk manja,Cara menjadi cewek yang baik dipandang semua orang,cara mencari perempuan agama lain untuk isteri,cara menbuat muka manja yang lelaki gemari,cara memandang lelaki,cara melihat mata perempuan yang sukakan seseorang lelaki,cara lelaki pandang perempuan yang dia suka,cara lelaki memandang wanita,cara lelaki memandang perempuan,cara jadi wanita idaman,cara jadi seorang perempuan cntik,cara edit muka lelaki jadi smart,cantik ke istri orang,cantik dimata laki,Adakah lelaki suka perempuan rendak dan kecil molek,ciri ciri wanita suka melihat lelaki,jenis lelaki manja,ciri2 org cantik,ciri2 nak jadi istri,ciri2 memandang seseorang,ciri2 idaman lelaki,Ciri2 gadis yang comel,ciri2 cewek manis,ciri2 cewek baik,ciri-ciri wanita pilihan,Ciri-ciri wanita idaman,ciri-ciri seseorang lelaki yg sukakan kita,ciri-ciri perempuan yang lelaki suka,ciri-ciri perempuan manja,ciri-ciri perempuan itu cantik dan baik hati,ciri-ciri perempuan cantik,ciri2 perempuan,ciri2 perempuan yang lelaki suka,jenis jenis sifat langkah cewek,jadi wanita lemah lembut plus manja,istri pilihan suami,isteri idaman,gimana cara mengubah diri dengan menjadi cantik dan sholeha pula,gadis manja,ciri² orang matang,ciricirigadis yg baik dan ramah,ciri2 wanita matang,ciri2 wanita comel,ciri2 sifat manja wanit,ciri2 sesorang itu mnja,ciri2 pmpuan lelaki suka,ciri2 perumpuan yang matang,ciri-ciri pasangan yang matang,ciri-ciri pasangan and,ciri-ciri lelaki yang baik,ciri perempuan muka manis,ciri perempuan idaman,ciri orang yang tidak matang,ciri orang baik dari wajah,ciri lelaki yang suka wanita,ciri lelaki yang baik,ciri lelaki mencintai wanita kerana Allah,ciri lelaki hendak daripada wanita,ciri laki suka perempuan,ciri kelebihan dan kekurangan sifat wanita,ciri idaman lelaki,Ciri gadis yang lelaki suka,ciri gadis mata liar,ciri gadis lelaki suka,ciri seseorang itu matang,ciri wajah pria suka wanitA,ciri-ciri lelaki suka wanita,ciri-ciri kecantikan dalaman,ciri-ciri gadis idaman lelaki,ciri-ciri cewek manja,ciri- ciri pasangan yanh baik,ciri yang ditunjuk dalam diri untuk jadi guru,ciri wanita yg lelaki idamknn,ciri wanita yang tidak layak dijadikan istri,ciri wanita yang manja,Ciri wanita yang lelaki idamkan,ciri wanita yang baik,ciri wanita solehah yang memikat lelaki,ciri wanita manis,ciri wanita cantik hatinya,ciri ciri wanita yang lelaki tak suka

3 comments… add one

  • osem

    subhanallah kan kalau semua kaum adam di dunia ni mmndng wanita krn kekuatan agamanya,bukan semata mata krn paras rupa segala:)

  • Yang paling lelaki inginkan dari wanita adalah pembelaan dan penghargaannya. Karena wanita sering kali melupakan kebaikan dan pengorbanan lelaki, jika ada sedikit saja kesalahan pada lelaki, maka wanita dengan mudahnya mengatakan, “semua usahamu atau kebaikanmu tidaklah berarti bagiku.” Sungguh itu sangat menyakitkan lelaki. Sayang jangan kau ulangi ya?

  • Alhamdulilah……jika semu lelaki tidak melihat paras rupa akn tetapi melihat perwatakan nye seperti kuat agama,sopan santun dan sebagainya…

Leave a Comment



Next post:

Previous post: