≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

mutiara kata islam,kata kata hikmah islam,ayat islamik,Kata Hikmah Islam,ucapan hari lahir,ayat pagi,ucapan selamat petang,ucapan selamat pagi dalam islam,ayat cinta islam pendek,madah nasihat,madah kehidupan,kata kata islam,ayat indah,ayat pagi yang indah,kata-kata islam,madah pujangga,kata kata pujangga,motivasi pagi,mutiara kata,madah cinta,madah cinta untuk suami,wallpaper madah islam,ayat ringkas,ayat sedih pendek,mutiara pagi,kata kata hikmah dan nasihat,ucapan selamat malam islam,ucapan selamat malam dalam islam,ayat motivasi pagi,Kata mutiara melayu,ayat islam indah,ayat cinta islamik,kata pujangga,ucapan selamat hari lahir cara islam,ucapan selamat hari lahir,ucapan selamat hari jadi dalam islam,madah rindu untuk suami,kata-kaya cinta sedih,madah selamat pagi,kata selamat petang,kata-kata nasihat buat wanita,kata ucapan hari lahir,kata-kata motivasi biar dapat istri solehah,Madah pagi,madah sedih,kata-kata hikmah perkahwinan,madah pagi indah,madah pengantin baru,kata ucapan selamat pagi dalam islam,kata-kata hikmah islam,madah pujangga dipagi kali,madah untuk anak,madah kehidupan islam,kata2 hikmah islam,kata2 wanita soleh di pagi hari,lebih baik diam kata-kata hikmah,kata-kata semangat yang ringkas,madah agama,kata-kata selamat malam dalam islam,madah cinta cahaya purnama,madah cinta dalam islam,madah cinta islam,madah cinta islam untuk kekasih,madah cinta ringkas penuh makna,madah cinta sedih,madah indah,madah indah buat ibu,madah kata,kata-kata wanita solehah,mutiara kata cinta dalam islam,Ucapan selamat hari ibu yang paling bagus dalam Islam singkat padat dan jelas,ucapan salam malam,ucapan ringkas hari lahir untuk kekasih perempuan,ucapan pertunangan islamik,ucapan pertunangan islam,ucapan pagi,ucapan nasihat untuk adik pada kad hari lahir,ucapan mitiara slamat pagi,ucapan khas hari lahir untuk anak perempuan,ucapan selamat hari jadi,ucapan selamat hari jadi untuk kekasih malaysia,ucapan yang terindah kepada pengantin,ucapan slamat petang,ucapan slamat pagi dalam islam,ucapan selamat pengantin baru,ucapan selamat pagi melayu,ucapan selamat pagi islami,ucapan selamat pagi islam,ucapan selamat malam malaysia,ucapan selamat hari lahir dalam islam,ucapan kata hikmah,ucapan hari lahir islamik,ucapan hari jadi islam,mutiara kata pagi yang indah,mutiara kata motivasi,mutiara kata lawak,mutiara kata islam tentang ibu,mutiara kata hari lahir,mutiara kata diam,Mutiara kata dalam Islam,mutiara hikmah islam,motivasi islam pagi,mutiara kata sedih,mutiara kata wanita Ttc,Ucapan hari ayah yg jahat,singkat padat bermakna,selamat pagi kata kata,selamat malam dalam islam,selamat hari lahir ibu paling sedih,selamat hari jadi islam,sedihnya pengantin baru,petang yang indah,nasihat kaya islami,motifasi pgi malaysia,ayat-ayat cinta islamik,ayat pujangga kehidupan,ayat petang yang indah,ayat petang,ayat penuh dengan makna,ayat penuh cahaya,ayat pendek untuk ibu dan ayah,ayat pendek perkahwinan,ayat pendek,ayat pagi hari,ayat nasihat untuk org yg mnyakitkn hati,ayat sedih di pagi hari,ayat sedih malaysia,ayat yang indah,ayat yang baik,ayat untuk hari lahir ibu,ayat tentang islam,ayat selamat petang,ayat selamat pagi malaysia,ayat selamat pagi,ayat selamat malam,ayat sedih untuk kekasih dalam islam,ayat sedih perpisahan bahasa melayu,ayat nasihat ibu bapa,ayat mutiara,ayat cinta islami,ayat cinta islam untuk kekasih,ayat ayat penuh makna,ayat ayat pendek islam,ayat ayat muatira ibu,ayat ayat makan dalam,ayat ayat indah untuk kekasih,ayat ayat cinta selamat pagi,ayat ayat cinta islami,ayat ayat cinta islam,ayat cinta pendek,ayat di pagi hari,ayat motivasi perubahan bahasa inggeris,ayat motivasi pendek,atat senyup di pagi indah,ayat manis untk ibu,ayat madah cinta,ayat islamik mutiara kata,ayat islamic,ayat islam yang indah,ayat islam nasihat,ayat indah islam,ayat ayat bermakna orang single,ayat2 usapan tiga hari untuk kekasih,kata sedih buat wanita soleha,kata kata rindu untuk keluarga dalam islam,Kata kata Rindu seseorang,kata kata pujanga islam,kata kata petang,kata kata pendek yg indah,kata kata pendek kehidupan,kata kata pendek,kata kata mutiara anak soleha,kata kata muhibah pendek nasihat,kata kata melayu,kata kata ucapan manis dan indah,kata kata ucapan selamat petang màlaysia,kata pujangga wanita,kata pengantin baru,kata pendek penuh hikmah,kata nasihat pada pengantin,kata mutiara untuk wanita solehah,kata mutiara untuk hari jadi,kata mutiara pagi penuh hikmah,kata mutiara malaysia,kata madah,kata kata yang baik untuk anak,kata kata makan dalam,Kata kata madah,kata islami wanita solehah,kata hikmah wanita solehah,kata hikmah untuk ibu bapa,kata hikmah pagi,kata hikmah dalam islam,kata hari jadi,Islam ayat ayat,image ucapan hari lahir,hikmah islam kata kata,hikmah di pagi hari,kata kata buat hati senang,kata kata buat pengantin baru,kata kata kaya,kata kata islam tentang wanita,kata kata indah untuk hari jadi,kata kata hikmah perkahwinan,kata kata hikmah nasihat islam,kata kata diam lebih baik,kata kata di petang hari,kata kata cinta sedih dalam bahasa melayu malaysia,kata kata cinta melayu,kata kata cinta malaysia,cinta orang jahat

10 comments… add one

  • kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak ;)

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

  • mohn copy

Leave a Comment



Next post:

Previous post: