≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

Incoming search :

mutiara kata islam,kata kata hikmah islam,Kata Hikmah Islam,ayat islamik,motivasi pagi,ucapan hari lahir,madah kehidupan,madah pujangga,ayat pagi,ayat pendek,ucapan selamat petang,ayat indah,madah nasihat,ucapan selamat pagi dalam islam,ayat cinta islam pendek,kata kata pujangga,ucapan selamat malam dalam islam,kata kata islam,kata madah,mutiara kata,Kata mutiara melayu,kata-kata hikmah islam,ucapan hari lahir islam,kata2 pujangga,ayat selamat malam,ayat cinta islam untuk kekasih,madah kata,madah islamik,madah untuk kekasih,madah cinta islam,ucapan selamat hari lahir untuk ibu,ayat ayat makan dalam,ayat pendek yang bermakna,madah pagi indah,ayat makan dalam,madah cinta untuk suami,madah cinta sedih untuk kekasih,kata semangat untuk perempuan,kata selamat bekerja di waktu malam,kata pujangga mutiara suami untuk istri di pagi hari,madah malam,madah madah,madah kerja,kata rindu dalam islam,kata2 indah ringkas,madah cinta buat suami,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,kata ucapan selamat hari lahir islam,kata ucapan selamat bersara,kata-kata indah melayu,kata-kata motivasi bahasa malaysia,kata-kata rezeki,kata-kata untuk suami isteri,kata2 duwit tentang islam,kata ucap orang bijak pandai,macam baik sangat mutiara kata,kata-kata hikmah persaraan,mada ucapan pagi islam,madah bergambar hormat,madah cinta,madah cinta buat istri,kata-kata di jari petang,madah pendek kehidupan,ucapan hari lahir untuk ibu dalam islam,ucapan hari lahir untuk suami ringkas n video,ucapan hari wanita,ucapan lawak selamat pagi,ucapan malam ingris malayu,ucapan ringkas hari ibu,Ucapan sekamat pagui islamaik,ucapan selamat malam islam,ucapan selamat pagi islamic,ucapan selamat pagi islamik com,ucapan ulangtahun perkahwinan dalam islam,ucapan selamat pagi kepada istri solehah,ucapan selamat pagi pada yang tersayang cara islam,ucapan selamat pagi yang baik menurut islam,ucapan selamat petang mutiara kata,ucapan selamat tengahari,ucapan semoga berjaya islamik,ucapan hari lahir untuk diri sendiri,ucapan hari lahir untuk anak dalam islam,madah persaraan pilihan,madah pu,madah semangat cinta,selamat petang,mutiara kata motivasi malaysia,mutiara kata rezeki,mutiara kata rindu dalam islam,mutiara kata selamat hari lahir,mutiara kata tentang ibu,mutiara kata untuk org yang rasa kaya,mutiara kata untuk suami,mutiara kata wanita,MUTIARAKATA ISLAM,nasehat pujangga islam,pujangga kata,ucapan hari jadi islam,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan terima kasih bapa pengantin,kata pujangga islam cinta,kata cinta sedih melayu,ayat ucapan selamat hari jadi,ayat ucapan s,ayat ucapan hari lahir,ayat selamat petang,ayat sedih islamiah,ayat sedih buat ayah,ayat ringkas untuk pagi,ayat ringkas untuk ayah,ayat-ayat islamik,ayat-ayat pagi yang indah,ayat2 madah sedih,kata bijak wanita soleha,kata bijak dlm bahasa malaysia,kad ucapan islamic,islam selamat malam,indah dan hebatnya cinta,hikmah pagi islami,doa untuk kekasih dalam islam,contoh ayat pendek kata,ayat ringkas islamiah,ayat rindu di malam hari rindu cinta illahi,ayat i,ayat hikmah islamik,ayat hari jadi,ayat di pagi hari,ayat cinta islam,ayat ayat petang,ayat ayat penuh bermakna,ayat ayat manis\ pendek untuk ibu,ayat islamic,ayat islamik nasihat,ayat madah,ayat pujangga,ayat puitis malam,ayat petang-petang,ayat pendek tentang cinta,ayat pendek penuh makna,ayat nasihat pagi,ayat mutiara pagi,ayat makan hati,ayat ayat indah,kata pujangga,kata kata suami isteri,Kata kata singkat nasehat indah pujangga islami,kata kata senang,kata kata semangat untuk lelaki islam,kata kata selamat pagi islam,kata kata pujangga cinta islam,kata kata puja,kata kata penuh makna dalam islam,kata kata tentang islam selamat pagi,kata kata ulangtahun perkahwinan,kata kata wanita solehah hikmah,kata puitis buat suami isteri,kata nasihat bijak pandai,kata mutiara wanita solehah,kata mutiara untuk kelahiran anak perempuan,kata mutiara pujangga islam,kata mutiara islam tentang hari jadi,kata mutiara Hikma Ibu,kata motivasi untuk jadi wanita hebat,kata kata nasihat,kata kata madah tentang kepimpinan,kata kata cinta malaysia,kata kata bersedih bahasa malaysia,kata indah untuk wanita soleha,kata hikmah perkahwinan,kata hikmah motivasi diri ringkas dan padat,kata hikmah islam sedih,kata hikm,kata hati nunanjat waktu mlm,kata kata hikma,kata kata hikmah bila bekerja makan gaji,kata kata hikmah cinta islamik,kata kata islamik,kata kata indah melayu singkat,kata kata indah di waktu petang,kata kata hikmah yang pendek,kata kata hikmah ringkas,kata kata hikmah pagi,kata kata hikmah islamic,kata kata hikmah islam untuk wanita,kata di waktu pagi hari

10 comments… add one

  • kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak 😉

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

  • mohn copy

Leave a Comment



Next post:

Previous post: