≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

bua tduit dengan youtube adsense

 

Incoming search :

kata kata hikmah islam,mutiara kata islam,ayat islamik,madah pujangga,Kata Hikmah Islam,ayat pagi,ucapan selamat petang,madah kehidupan,ayat ayat indah,kata kata islam nasihat,madah pagi,kata pujangga islam,ayat islamic,ayat sedih pendek,kata kata nasihat,kata kata hikmah dan nasihat,ayat nasihat islamik,Kata bijak malaysia,ayat penuh makna,kata mutiara bahasa malaysia,kata kata hikmah malaysia,madah kata,ayat indah,ayat ayat bermakna,ayat petang,ayat kecewa,i love islam kata-kata hikmah,kata kata melayu,mutiara kata versi malaysia,ayat pujangga,ayat nasihat lawak,mutiara kata ringkas,Madah sedih,ayat purnama,kata kata indah untuk suami,kata bijak pujangga islam,ayat2 islam,ayat-ayat islamik,kata mutiara malaysia,kata kata petang,madah nasihat,kata motivasi bahasa malaysia,madah pagi islam,madah,ayat ringkas dan padat,ayat motivasi pendek,ayat cinta makan dalam,ayat bijak,ayat islam yang indah,ayat ayat islam yang indah,pujangga islam,ayat islam,ayat ayat islamic,ayat cinta dalam islam,ayat madah pujangga,ayat cinta islam,ayat madah,kata-kata nasihat untuk suami isteri,KATA-KATA UNTUK SUAMI ISTERI,kata-kata ringkas bermakna,Kata-kata islamik nasihat,kata-kata pada waktu petang malaysia,ucapan slmt pagi pakai bhsa malasya,kata-kata motivasi malaysya,Kata-kata orang bijak pandai,ucapan ulang tahun kelahiran islamik,kata/kata hikmah nasihat,ucapan selamat tengah hari,kata2 motivasi bahasa malaysia,kata2 melayu,kata2 manis di lidah,kata2 indah manis untuk hari kamis,kata2 indah islam ketika kita gembira,kata2 hikmah islamik,kata2 hikmah dr muhaya sempena ulang tahun kelahiran,ucapan selamat pagi malaysia,ucapan selamat petang islamik,kata2 bijak pujangga islam,kata2 bijak malaysia,kata2 bijak diwaktu malam,UCAPAN UNTUK ISTERI,kata-kata indah yang ringkas,kata pujangga malam,Kata puitis ringkas,kata perpisan malaysia,kata nasihat lawak,kata nasihat gembira,kata mutiara ulang tahun perkahwinan untuk suami,www kata-kata sdih lawak bila couple com,kata mutiara tentang hari kelahiran,kata mutiara selamat petang,www madah pujanga imej,kata mutiara melayu,kata pujangga perkahwinan,kata ringkas yang bermakna,kata selamat malam awak sesih,kata-kata indah perkahwinan,kata-kata indah melayu,kata-kata hikmah yg selamat n tenang,kata-kata hikmah untuk guru,kata-kata hikmah islam,kata-kata hari lahir,madah utk ibu dlm islam,kata utuk wanita hebat islam,Ucupan muslimah,kata ucapan ulta buat diri sendiri bahasa malasya,kata semangat lawak,kata- kata melayu,kata2 mutiara agama buat org kaya,mutiara kata ucapan hari lahir,ucapan hari jadi yang ringkas,madah romantis,madah punjanga untuk guru,madah pujangga buat isteri,ucapan hari lahir anak perempuan,ucapan hari lahir dalam bahasa arab,ucapan hari lahir islamiah,ucapan hari lahir kepada guru yang paling ringkas dan bermakna,mutiara kata yang sedih insaf hormat didalam islam,madah nas,madah kejujuran versi malaysia,status jiwa ringkas tapi padat,madah tentang anak,mutiara rindu islamic,nasihat bijak pandai,nasihat ringkas islam,mutiara kata hikmah,petang yang indah,mutiara kata hari jadi anak perempuan,mutiara kata cinta lawak,mutiara kata bijak pandai,motivasi ringkas,selamat petang,seronok menjadi orang kaya,ucapan hari lahir untuk anak,MADAH KAWAN,madah kata tentang diam,ucapan indah hari kelahiran,katakatapersaraan,katakata hari gru,Kata2 semangat ringkas,ucapan pagi melayu,kata2 semangat petang,kata2 selamat tengahari sweet,kata2 selamat petang,kata2 sedih versi english,ucapan selamat pagi bahasa melayu,kata2 ringkas,kesyukuran kata2 sempena hari lahir kita dlm islam,koleksi kata kata hikmah lawak,madah kata bahasa malaysia,ucapan harijadi dan kata semangat,madah islamik,madah islamic,madah hebat,madah harijadi,madah bergambar,madah bahasa,ucapan hebat bahasa melayu,madah agama,mada madah bernuansa cinta,kata2 pujangga,ayat2 tentang nasihat,ayat salam persahabatan,ayat ringkas islam,ayat pujangga kelakar,ayat pujangga cinta,ayat puitis pendek,ayat penuh bermakna,ayat pendek selamat malam,ayat pendek puitis,ayat pagi pagi pendek,ayat pag,ayat mutiara,ayat muntiara,ayat motivasi ringkas tapi padat,AYAT SAMBUTAN ULANG TAHUN couple SWEET MELAYU,ayat sedih islam,ayat2 pujangga,ayat2 hikmah,ayat-ayat pagi yang indah,Ayat-ayat islam sedih,ayat-ayat indah kehidupan,ayat-ayat indah,Ayat-ayat cinta puitis,ayat-ayat cinta dalam islam,ayat yang bijak,ayat untuk ibu,ayat ucapan selamat malam,ayat terindah islam,ayat selamat petang,ayat motivasi perkahwinan,ayat motivasi pagi,ayat buat isteri,ayat ayat semangat pendek,ayat ayat selamat petang,ayat ayat selamat pagi melayu,ayat ayat petang,ayat ayat pagi yang indah,ayat ayat mutiara islam,ayat ayat mutiara,ayat ayat mu,ayat ayat malam,ayat ayat islamik,ayat ayat islami,ayat ayat indah islam,ayat cinta islam yang indah,ayat cinta islamik,ayat lawak islamik sweet,ayat kata kata indah dalam penuh makna,ayat jnasihat lawak,ayat islamik yang indah,ayat islamik ringkas dan padat,ayat ayat bagus,ayat islamaik,Ayat islam indah,ayat hikmah nak senang kena kahwin,ayat hikmah cinta islam,ayat di pagi yang ondah,ayat di pagi hari,ayat cinta sedih pendek,Ayat ayat bijak disian hari,kata mutiara islam tentang hari lahir,Kata kata nasihat ringkas,kata kata nasihat lawak,kata kata nasihat buat sahabat yang banyak mengumpat,kata kata nasehat buat isteri melayu,kata kata mutiara malaysia,kata kata mutiara islam malaysia,kata kata mutiara islam,kata kata mutiara di tinggalin nikah,kata kata motivasi kawan dalam bahasa melayu,kata kata madah majlis kahwin,Kata kata madah,kata kata jahat malaysia,kata kata islam untuk hari lahir sendiri,kata kata pujangga cinta islam,kata kata pujangga lawak,kata mutiara islam malaysia,kata mutiara bahas melayu,kata motivasi melayu,kata makan dalam,kata madah nasihat,kata madah,kata kaya motivasi islam,kata kata waktu malam,kata kata ucapan ulang tahun yg pedih,kata kata semangat untuk hari lahir,kata kata ringkas,kata kata rindu melayu,kata kata rindu islam,kata kata indah malaysia,kata kata hikmah untuk sambutan hari lahir,kata hikmah hari lahir,kata hikmah bahasa melayu,kata hikma bajau,kata dari pujangga islam,kata bijak pendek melayu,kata bijak pandai,kata bijak melayu,kad ucapan mutiara kata,kad ucapan madah cinta,imej sedih,imej madah pujangga,i luv islam ucapan hari lahir,hikmh menyambut ulangtahun kelahiran,kata hikmah islam bahasamelayu,kata hikmah majlis kahwin,kata kata hikmah suami isteri,kata kata hikmah sedih,KATA KATA HIKMAH KEPIMPINAN ISLAM,kata kata hikmah keluarga harmoni,kata kata hikmah islam PERPISAHAN,kata kata hikmah cinta,kata kata harmoni selamat mlm,kata kata cinta muslimah,kata kata buat orang insaf,kata kata bijak bahasa malaysia,kata indah di petang hari,kata indah bahasa melayu,kata hikmah ringkas,Hikmah petang

Comments

12 comments… add one
  • Mosumart Design

    kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak 😉

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • mbah admin

    thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

  • mohn copy

  • kata-kata yg indah, saya suka bnget, makasih…

Leave a Comment



Next post:

Previous post: