≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

ADVERTISEMENT   Pelita Raya Solar

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

 

Incoming search :

mutiara kata islam,kata kata hikmah islam,Kata Hikmah Islam,ayat islamik,ayat indah,madah pujangga,motivasi pagi,ayat pagi,kata kata pujangga,ucapan selamat petang,madah nasihat,ayat pendek,kata madah,ayat makan dalam,kata kata islam nasihat,madah kata,ucapan hari lahir islam,kata-kata hikmah islam,madah untuk ibu,madah untuk kekasih,ayat pendek yang bermakna,ayat pujangga,kata kata hikmah untuk wanita solehah,ayat puitis kehidupan,ayat ayat indah,kata2 selamat petang,kata-kata semangat melayu,ucapan selamat hari lahir untuk ibu,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,madah pagi indah,kata kata hikma,kata cahaya purnama,kata ucapan selamat pagi dalam islam,ayat madah,madah kecewa,madah cinta buat suami,madah indah perkahwinan,madah hidupan,madah cinta islam,madah cinta sedih untuk kekasih,madah islami,madah kata kata,madah kata islam,mutiara kata makan,madah hari ibu,madah islam untuk guru,madah cinta untuk suami,madah kasih sayang lawak,madah cinta buat istri,macam baik sangat mutiara kata,kata-kata hikmah hari isnin,kata-kata hari lahirnya,kata-kata azimat islam,kata ucapan sempena hari ibu,kata ucapan selamat ulang tahun islami untuk suami,kata ucapan nasihat,kata semangat untuk perempuan,kata selamat bekerja di waktu malam,kata pujangga malam,kata pujangga buat istri malam sya\ban,kata-kata hikmah persaraan,kata-kata indah melayu,madah buat cikgu,kata2 rindu bapa,kata2 mutiara malaysia,kata2 mutiara buat org sisah,kata puitis buat suami isteri,kata2 kerakal budi,kata2 hikmah islam,kata2 duwit tentang islam,kata-kata untuk persaraan,kata-kata semangat yang ringkas,kata-kata motivasi bahasa malaysia,kata pujangga,madah kecewa tok suami,ucapan terimakasih untuk suami yang berkorban,ucapan lawak selamat pagi,ucapan indah sempena hari ibu,ucapan hari lahir untuk ibu,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan hari lahir buat anak perempuan,ucapan hari jadi islam,ucapan hari bapa untuk suami,ucapan hari bapa islamik,sendiri sedih melayu,selamat petang,ucapan malam ingris malayu,Ucapan petang,ucapan selamat hari bapa,ucapan semoga berjaya islamik,ucapan selamat ulang tahun pendek tapi bermakna,ucapan selamat tengahari,ucapan selamat ptg,ucapan selamat pagi islamic,ucapan selamat pagi bahasa malaysia,ucapan selamat malam islam,ucapan selamat hari lahir untuk cikgu,ucapan selamat hari lahir dalam islam,ucapan selamat hari lahir cara islam,selamat malam dalam islam,pujangga kata,pujangga islami,madah terima kasih ayah,madah sempena hari ibu,madah pendek kehidupan,ucapan raya dalam islam,madah pagi,madah nasihat agama,madah mulut jahat,madah malam,madah madah kata ibu,madah madah indah untuk ibubapa,madah untuk cikgu bersara,madah-madah indah ehidupan,motivasi hari kelahiran,pujangga islam,nasihat pagi,mutiara pagi untuk istri salehah dari suami,mutiara kata tuk isteri in malaysia,mutiara kata selamat pagi melayu,mutiara kata selamat hari lahir,mutiara kata motivasi malaysia,mutiara kata islam malaysia,mutiara kata iftar bersama adek bradek,mutiara hikmah pagi,madah kerja,kata pendek islami cinta,kata bijak pandai,ayat yang bermakna,ayat ucapan selamat petang,ayat selamat petang,ayat ringkas yang bermakna cinta,ayat ringkas untuk ayah,ayat ringkas islamiah,ayat punjangga,ayat puitus yang ringkas,ayat puitis malam,ayat mutiara pagi,ayat motivasi pagi,Ayat yang indah berkaitan hari ibu,ayat-ayat cinta untuk isteri sempena hari lahir,ayat-ayat indah,Kata bijak malaysia,kata bijak dn pndai,kata bijak dlm bahasa malaysia,kad ayat pendek,i love islam kata-kata hikmah,hikmah pagi,contoh ayat pendek kata,border ayat-ayat hikmah,ayat2 madah sedih,ayat2 cinta islami,ayat-ayat islamik,AYAT MOTIVASI BUAT ANAK,ayat mkan dalam,ayat di pagi hari,ayat cinta yg bermakna,ayat cinta ringkq,ayat cinta islam,ayat ayat petang,ayat ayat penuh bermakna,ayat ayat mutiara,ayat ayat manis\ pendek untuk ibu,ayat ayat indah islamik,ayat ayat indah dalam islam,ayat ayat cinta islam,ayat di petang hari,ayat hari jadi,ayat hikmah islam,ayat manis utk ibu,ayat makan hati,ayat makan dalam untuk kekasih,ayat madah pujangga,ayat kata2 islamic,ayat islamik nasihat,ayat islamic,ayat islam yang indah,ayat islam cinta,ayat islam buat kekasih,ayat hikmah islamic,ayat ayat bijak ucapan selamat pagi,kata nasihat islamik terus ke email,kata kata singkat islam,kata kata senang,kata kata selamat petang,kata kata selamat pagi malaysia,kata kata sedih gc dak yg ngucapin selamat ultah,kata kata punjanga,kata kata pujangga islam,kata kata puja,kata kata petang,kata kata perkahwinan,kata kata penuh makna dalam islam,Kata kata singkat nasehat indah pujangga islami,kata kata suami isteri,kata kata tentang islam selamat pagi,kata nasihat bijak pandai,kata mutira melayu,kata mutiara wanita solehah,kata mutiara untuk kelahiran anak perempuan,kata mutiara selamat hari lahir,Kata mutiara ringkas,kata mutiara melayu untuk ibu,kata mutiara dalam islam,kata motivasi untuk jadi wanita hebat,kata motivasi malaysia,kata madah cinta islam,kata kata nasihat dalam islam,kata kata nasihat,kata kata bijak malaysia,kata kata bijak bahasa malaysia,kata islamik,kata hikmat majlis persaraan,kata hikmah motivasi diri ringkas dan padat,kata hikmah islam sedih,kata hikma ibu,kata hikm,kata Fujangga islam,kata cinta sedih melayu,kata bijak wanita soleha,kata kata cahaya islam,kata kata cinta malam malaysia,kata kata cinta malaysia,kata kata muslimah d pagi hari,kata kata madah tentang kepimpinan,kata kata indah melayu singkat,kata kata indah melayu,kata kata hikmat pendek,kata kata hikmah wanita,kata kata hikmah cinta islamik,kata kata hikmah bila bekerja makan gaji,kata kata hikma ringkas islam,kata kata hari bapa,kata kata diam tapi melihat,kata bijak pujangga islam

10 comments… add one

  • kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak 😉

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • mbah admin

    thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

  • mohn copy

Leave a Comment



Next post:

Previous post: