≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

cara buat duit dengan affiliate

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

 

Incoming search :

mutiara kata islam,kata kata hikmah islam,ayat islamik,Kata Hikmah Islam,madah pujangga,ayat indah,ayat pagi,kata kata pujangga,ucapan selamat petang,madah nasihat,kata madah,madah kata,kata kata islam nasihat,ayat cinta islam,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,Kata nasihat dalam islam,ayat islamic,ayat pujangga,AYAT PUITIS UNTUK PERPISAHAN,kata kata mutiara malaysia,ayat puitis kehidupan,ayat petang,ayat selamat petang,ayat2 cinta dalam islam,madah nasihat agama,madah pagi,kata kata hikma,kata kata hikmah untuk wanita solehah,i love islam kata-kata hikmah,kata2 selamat petang,kata kata hikmat pendek,kata2 pujangga islam,madah kehidupan,kata kata semangat islam malaysia,kata pujangga melayu,Kata hikma,kata kata cinta malaysia,Kata mutiara ringkas,kata semangat ringkas,ayat ayat indah dalam islam,ayat madah,ayat ayat indah,kata ucapan selamat pagi dalam islam,ayat makan dalam untuk kekasih,ayat ayat cinta islam,madah islam,madah hidupan,kata pendek tapi bermkana buat ibu ayah,Madah madah cinta,madah cinta islam,madah kecewa,madah islamik terbaru,kata pujangga buat istri malam sya\ban,madah kasih sayang lawak,kata pujangga,kata petang,madah kecewa kehidupan,kata-kata azimat islam,kata pujangga islam,kata pujangga lslami,kata_kata bijak singkat anak solihah terbaru,kata untuk pujuk suami,kata-kata mutiara lahir,kata-kata semangat yang ringkas,kata2 mutiara saat malam purnama buat kekasih,kata-kata untuk persaraan,kata2 hikma,kata2 hikmah islam,kata madah cinta islam,kata2 motivasi melayu,kata2 mutiara buat org sisah,Kata2 mutiara melayu,kata semangat hari lahir dalam islam,kata selamat hari lahir bahasa melayu,kata sedih hari kelahiran,kata pujian untuk istri soleha,kata2 rindu bapa,kata pujangga motipasi buat suami,kata-kata madah sedih,ungkapan menarik berkaitan agama,ucapan hari lahir untuk suami dalam islam,ucapan hari lahir untuk diri sendiri,ucapan hari lahir untuk anak,ucapan hari lahir islamic,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan hari lahir buat anak perempuan,ucapan hari bapa untuk suami,ucapan hari bapa islamik,sendiri sedih melayu,selamat malam dalam islam,pujangga islam,ucapan hari raya buat suami,ucapan hari raya yang sweet untuk suami,ucapan sempena hari ulang tahun perkawinan,ucapan selamat ulang tahun pendek tapi bermakna,ucapan selamat ptg,ucapan selamat pagi islam,ucapan selamat malam yang indah dalam islam,ucapan selamat malam dalam islam,ucapan selamat hari raya sweet pendek,ucapan selamat hari lahir dalam islam,ucapan selamat hari bapa,ucapan raya dalam islam,Ucapan petang,pujangga cinta islam,persaraan dalam Islam,nasihat pagi,makanan dn kata2,madah-madah indah ehidupan,madah terima kasih ayah,madah selamat pagi,ucapan sedih hari raya,madah pujangga nasihat,madah pujangga islam,madah pujanga,madah pengajaran,madah mulut jahat,madah motivasi cinta,mutiara kata bijak pandai islam,mutiara kata hari raya,mutiarakata hikmah,mutiara petang,mutiara kata tuk isteri in malaysia,mutiara kata selamat petang,mutiara kata pagi,mutiara kata nasihat,mutiara kata makan,mutiara kata islam melayu,mutiara kata islam malaysia,mutiara kata iftar bersama adek bradek,mutiara kata ibu bapa,madah madah indah untuk ibubapa,kata hikmah pagi,ayatayat islamik,ayat2 cinta islami,ayat-ayat cinta untuk isteri sempena hari lahir,ayat-ayat cinta islam,ayat ucapan selamat petang,ayat sedih untuk anak derhaka,ayat sedih pendek,ayat ringkas tapi bermakna untok hidup,ayat pujangga sedih,ayat pendek kehidupan,ayt yg indah,border ayat-ayat hikmah,download kata kata selamat bekerja,kata hikmah inspirasi bahasa melayu malaysia,kata cinta termakan budi,kata bijak wanita soleh,Kata bijak malaysia,kata bijak islami malaysia,kata bijak bahasa melayu malaysia,indahnya madah,hikmat di pagi raya,hikmah pagi,hikmah malam,ayat pagi hari,ayat nasihat islamik,ayat cinta yg bermakna,ayat cinta ringkas tapi bermakna,ayat ayat sedih di hari raya,ayat ayat mutisra,ayat ayat manis di pagi hari,ayat ayat madah yg sedeh,ayat ayat islam,Ayat ayat indah ringkas,ayat ayat indah islamik,ayat ayat indah islam,ayat cool petang,ayat hari raya yang sedih untuk kawan,ayat hikmah islamic,ayat motivasi pagi,AYAT MOTIVASI BUAT ANAK,ayat mkan dalam,ayat manis hari lahir,ayat madah pujangga,ayat kecewa pendek,ayat kata2 islamic,ayat islam yang indah,ayat islam indah,ayat islam cinta,ayat ayat hikmah islam,kata nasihat islamik terus ke email,kata kata utk persaraan,kata kata ringkas tapi padat,kata kata pujangga islam,kata kata petang,kata kata perkahwinan,kata kata nasihat melayu,kata kata nasihat dalam islam,kata kata mutiara wanita soleha,kata kata mutiara melayu,kata kata mutiara bahasa malaysia,ayah madah kecewa,kata motivasi kecewa islam,kata motivasi melayu,kata mutira melayu,kata mutiara mengumpat,kata mutiara melayu untuk ibu,kata mutiara melayu malaysia,kata mutiara melayu,kata mutiara malam purnama,kata mutiara di bulan kelahiran,kata mutiara dalam islam,kata mutiara ayat ayat cinta,kata motivasi riingkas,kata kata muslimah d pagi hari,kata kata muslimah,kata kata hari bapa,kata kata diam tapi melihat,kata kata cahaya islam,kata kata bijak melayu,kata islamik,kata islami jangan mengumpat,kata indah pujanha melayu,kata indah bulan kelahiran,kata hikmat majlis persaraan,kata hikmah untuk ibu bapa,kata kata hikma ringkas islam,kata kata hikmah dan nasihat,kata kata hikmah diam,kata kata islamic,KATA KATA ISLAMI,kata kata indah perkahwinan,kata kata hikmat islam,kata kata hikmah wanita,kata kata hikmah untuk ucapan hari lahir,kata kata hikmah untuk perempuan jahat yang berubah,kata kata hikmah islam ringkas,kata kata hikmah islam pendek,kata kata hikmah hari l,kata hikmah ramadhan dalam bahasa melayu

Comments

10 comments… add one

  • kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak 😉

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • mbah admin

    thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

  • mohn copy

Leave a Comment



Next post:

Previous post: