Wednesday, April 16, 2014

You are here: Home > Kata-kata hikmah > Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

by Cahaya Purnama

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

Incoming search :

madah cinta ringkas,ayat sedih dan kecewa,kata mutiara untuk wanita solehah,ayat sedih untuk sahabat,madah islam,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan hari lahir islam,ucapan selamat hari lahir dalam islam,madah pagi,ayat pagi,ayat motivasi pagi,ayat cinta islam pendek,ucapan hari lahir untuk anak,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,madah cinta sedih,madah nasihat,ayat sedih perpisahan,madah kata,ucapan selamat hari jadi islamik,ucapan hari lahir untuk suami,madah cinta islam,madah kehidupan,ucapan hari bapa 2013,ucapan selamat hari jadi dalam islam,contoh kata kata mutiara untuk suami tercinta,ayat selamat petang,kata madah,ayat kecewa dengan kekasih,ayat ucapan selamat malam,madah nasihat agama,ayat madah,kata kata petang,madah sedih,ayat pagi yang indah,kata ringkas tapi bermakna,ayat indah islam,ayat islam ringkas,ayat cinta islam untuk kekasih,kata mutiara wanita solehah,madah indah,mutiara kata wanita solehah,madah untuk suami,ucapan hari jadi islamik,ucapan selamat hari lahir cara islam,ucapan hari lahir untuk anak perempuan,kata kata semangat,madah pujangga,madah ucapan selamat pagi,madah selamat pagi,ayat kawan makan kawan,kata kata hikmah,ucapan ulangtahun perkahwinan islam,madah cinta untuk kekasih,Kata2 hikmah,kata-kata ucapan hari bapa,ayat cinta pendek,ucapan hari lahir untuk anak lelaki,madah islam bergambar,ayat islamik ringkas,ayat islam indah,madah cinta islamik,madah selamat malam,ayat kecewa dalam hidup,ayat nasihat untuk kekasih,madah cinta untuk suami,ucapan hari jadi untuk anak,kata kata hikmah islam,kata kata bulan purnama,kata mutiara wanita soleha,madah pagi yang indah,ayat islamik pendek,contoh ucapan hari lahir dalam islam,ayat selamat malam,kata bijak untuk wanita soleha,ayat ringkas tapi penuh makna,ayat indah untuk sahabat,ayat manis persahabatan,ayat makan dalam,madah kehidupan dalam islam,ucapan hari jadi mengikut islam,ucapan hari bapa terbaik,madah cinta dalam islam,kawan makan kawan ayat,ayat pagi hari,kata kata lawak selamat malam,kata kata madah,ayat makan hati,ayat kecewa,madah malam,mutiara kata suami isteri,ucapan selamat pagi malaysia,ayat cinta islam,ayat madah kehidupan,ayat manis untuk sahabat,ayat sedih pendek,madah pujangga islam,ucapan selamat malam dalam islam,kata kata ringkas tapi bermakna,madah sahabat,madah buat suami,ayat kecewa dengan kawan,ayat madah cinta,ayat penuh makna,ayat pendek penuh makna,kata mutiara istri solehah,kata mutiara untuk anak yang baru lahir,kata kata hikmah pendek,ayat agama lawak,ayat ayat indah islam,ucapan untuk suami sempena ulangtahun perkahwinan,kata kata hikmah dan nasihat,kata hikmah pendek,ayat cinta sedih pendek,madah untuk sahabat,kata petang,ucapan ulangtahun perkahwinan dalam islam,mutiara kata wanita solehah lengkap,ucapan hari jadi untuk anak perempuan,ayat ringkas,kata nasihat pendek,madah islamik,ayat ayat madah,ayat ayat sedih islam,ayat cinta islami,madah agama,kata mutiara buat istri soleha,ayat ayat islam yang indah,ayat-ayat sedih untuk sahabat,ayat kecewa dengan suami,madah pujangga lawak,mutiara kata lawak,kata mutiara untuk bayi baru lahir,kata kata indah tunangan,madah motivasi,kata-kata petang yang indah,kata mutiara bulan purnama,Kata kata selamat petang,ayat islam yang indah,ayat untuk kawan makan kawan,ayat sedih untuk ibu,ucapan hari jadi untuk anak lelaki,ucapan ulangtahun perkahwinan,ucapan selamat hari bapa 2013,ucapan perpisahan untuk rakan sekerja,ucapan hari jadi untuk kawan baik,kata nasihat terbaik,kata nasehat singkat,Kata bijak malaysia,madah kehidupan islam,cara kata mutiara cinta dalam bahasa arab,kad ucapan selamat pagi,kata kata doa sedih,kata bijak wanita soleha,kata bijak tentang hutang,ayat cinta sedih untuk lelaki,ucapan hari lahir anak perempuan,ucapan selamat tinggal rakan sekerja,mutiara kata ringkas,mutiara kata islam,ayat sambut ramadhan,ayat madah pujangga,kata kata hikmah wanita solehah,kata kata lawak nasihat,kata-kata hikmah,hikmah malam,ucapan hari lahir untuk kekasih perempuan,ucapan hari lahir untuk kekasih lelaki,ucapan selamat hari jadi untuk anak perempuan,ucapan selamat tinggal dalam islam,ucapan selamat hari jadi untuk anak lelaki,ayat bahagia untuk kekasih,ayat sedih untuk kekasih,ayat ringkas tapi bermakna,madah untuk isteri,kata2 madah,kata mutiara islam singkat,kata kata nasihat islam,kata kata nasihat agama,ayat sedih untuk ibu bapa,ayat indah dalam islam,ayat manis untuk perempuan,ayat petang,ayat ayat gembira,ayat ayat pagi,ayat untuk sahabat yang jahat,kata kata hikmah islam ringkas,ucapan selamat petang,ucapan hari lahir untuk isteri,Madah gembira,madah pujangga sedih,kata-kata hikmah islam,koleksi ayat sedih terbaru,Madah lawak,madah sedih kehidupan,kata kata hari lahir,kata kata nasihat,kata kata kawan makan kawan,ayat sedih hari raya,ucapan hari lahir islamik,ucapan perpisahan rakan sekerja,ucapan hari bapa untuk suami,ucapan hari bapa dari isteri,ucapan hari jadi dalam islam,ucapan hari lahir islami,ucapan selamat hari lahir,madah suami isteri,madah pujangga melayu,Kata2 gembira,kata-kata lawak tapi bermakna,ucapan hari lahir untuk sahabat dalam islam,ucapan ulangtahun perkahwinan untuk suami,Ucapan hari lahir,kata kata ucapan selamat petang,hikmah pagi islami,kata bulan purnama,kata hikmah islam terbaik,ayat islamik indah,ayat hikmah pendek,contoh kad ucapan hari raya romantis,Madah pendek,kata-kata rindu untuk suami tercinta,ucapan selamat malam cara islam,kata kata bijak wanita solehah,kata kata hikmah sempena ramadhan,kata kata hikmah untuk wanita solehah,kata bijak wanita solehah,madah pujangga cinta islam,madah islam itu indah,madah cinta pendek,madah kecewa,koleksi madah cinta sedih,kata kata memuji,kata kata wanita solehah,Kata nasehat pendek,kata nasihat,kata kata nasihat untuk wanita,kata kata mutiara wanita soleha,kata mutiara pendek,kata mutiara untuk istri soleha,ayat indah,ayat sedih untuk suami,ayat nasihat lucu,ayat pendek sedih,kata mutiara untuk wanita soleha,kata kata cahaya hati,kad ucapan selamat malam,kata2 nasihat agama,madah hikmah,ucapan hari lahir untuk suami tersayang,ucapan selamat hari ayah,ucapan hari bapa dalam islam,ucapan ulangtahun perkahwinan buat suami,mutiara kata untuk suami,kata kata bijak melayu,kata bijak pendek,ayat madah sedih,ayat kecewa pendek,ayat bermakna,madah kawan makan kawan,madah pujangga nasihat,madah ringkas,madah petang,kata-kata nasihat,kata-kata hikmah pendek,kata-kata madah,madah indah kehidupan,kata bijak melayu,kata bijak istri soleha,kata hikmah ringkas,mutiara hikmah,ucapan ulang tahun perkahwinan untuk suami,ayat mutiara kata,ayat puitis islam,ayat-ayat indah islam,ayat2 indah islam,ayat madah islam,ayat selamat pagi,ayat sedih kematian,ayat terindah buat sahabat,ayat cinta islamik,kata hikmah perkahwinan,madah indah selamat malam,madah untuk istri,kata motivasi petang,kata kata makan hati,kata mutiara malaysia,kata kata mutiara wanita solehah,ucapan selamat hari lahir untuk anak,ucapan selamat hari bapa untuk suami,pantun untuk hari jururawat,ucapan ringkas hari jadi,ucapan hari lahir untuk isteri tersayang,ucapan hari lahir untuk istri,selamat hari lahir dalam islam,mutiara hikmah pagi,madah nasihat islam,madah semangat,madah bulan ramadhan,madah cinta buat suami,kata-kata hari lahir islam,kata-kata indah sempena bulan ramadhan,kata-kata cahaya hati,ayat terindah,ayat pendek bermakna,ayat manis untuk suami,ayat nasihat fb,ayat hari jadi,kata kata hari jadi,Kata kata cahaya,kata kata gembira,kata bijak bulan purnama,kata kata wanita soleha,kata kata indah wanita soleha,kata kata nasihat pendek,kata kata pujangga lawak,kata mutiara bahasa malaysia,kata mutiara melayu,ayat indah kehidupan,ayat cinta untuk kekasih perempuan,ayat ayat indah,ayat pendek tapi bermakna,Pujangga islam,ucapan hari jadi untuk suami,kata-kata hikmah untuk pengantin baru,kata-kata hikmah untuk persaraan,kata-kata hikmah sempena bulan ramadhan,kata-kata ucapan selamat hari bapa,madah kecewa untuk suami,madah,madah bergambar,madah lucu,madah di pagi hari,madah hari jadi,madah motivasi diri,madah ramadhan,madah untuk ibu,kata-kata sempena hari lahir,ucapan hari jadi untuk ayah,ucapan selamat berjaya,ucapan selamat malam islam,puisi petang yang indah,puisi agama islam pendek,kata mutiara istri soleha,kata kata senang gembira,kata mutiara bahasa melayu,ayat kecewa dalam kehidupan,ayat sedih islam,ayat ayat islamik,ayat ayat sedih perpisahan,ayat2 indah,ayat untuk istri tercinta,ayat untuk kawan jahat,kad ucapan hari lahir untuk suami,kata kata hikmah motivasi,kata kata hikmah ringkas,kata bijak bahasa malaysia,kata bijak hutang,doa untuk suami yang sedang bekerja,Kata kata untuk kawan makan kawan,kata kata hikmat untuk guru,kata nasihat untuk suami,kata-kata mutiara wanita soleha,madah madah cinta sedih,madah cinta kecewa,madah untuk anak,madah sedih cinta,puisi agama islam singkat,ucapan hari lahir buat suami,ucapan hari raya untuk kekasih tercinta,ucapan selamat hari lahir islam,ucapan selamat pagi dalam islam,ucapan selamat hari lahir mengikut islam,ucapan selamat malam yang ringkas,ucapan selamat hari lahir untuk anak perempuan,mutiara kata cinta lawak,mutiara kata islam perkahwinan,mutiara kata hari lahir,mutiara kata sempena hari raya aidilfitri,ayat madah lawak,ayat pujangga cinta,ayat pujangga islam,ayat romantik ringkas,ayat sedih islamik,ayat cinta untuk suami,ayat perpisahan untuk guru,ayat pendek islamik,ayat pujangga cinta islami,ayat motivasi ketika sedih,ayat nasihat lawak,ayat ayat ringkas,ayat bijak pandai,ayat ayat terindah,contoh ucapan selamat hari jadi untuk anak perempuan,madah perkahwinan islam,madah nasihat english,madah sedih buat sahabat,madah rindu buat kekasih yang jauh,madah pujangga cinta,Madah untuk kekasih,madah untuk lelaki,madah untuk suami tercinta,kata-kata indah sempena ulangtahun perkahwinan,madah madah islam,madah buat isteri tersayang,kata2 hikmah ringkas,kata cahaya,kata bijak untuk orang jahat,hutang budi kepada ibu bapa,hutang budi pada guru,kadang kadang diam lebih baik,kata kata bijak pandai,kata hikmah hari lahir,kata pendek penuh makna,kata kata memuji orang,kata lawak nasihat,kata kata untuk pengantin baru,ucapan hari ibu sedih,ungkapan menarik dalam islam,ucapan selamat hari jadi untuk kawan baik,sajak perpisahan rakan sekerja,ucapan hari lahir buat anak lelaki,ucapan hari jadi islam,ucapan hari jadi isteri,mutiara hikmah pagi hari,nasihat untuk kekasih,mutiara petang,nasihat untuk kawan yang jahat,nasehat pagi islami,Ucapan selamat malam lawak,ucapan hari lahir untuk suami dalam islam,ucapan perkahwinan dalam islam,ucapan hari raya untuk suami,ucapan ringkas selamat hari raya,kata hikmah hari raya aidilfitri,kata kangen suami kerja,kata bijak wanita sholehah,hutang budi kepada guru,kad ucapan untuk suami,kad ucapan perpisahan untuk sahabat,ayat sedih untuk perempuan,ayat sempena bulan ramadhan,ayat selamat malam untuk kawan,contoh ayat gembira,ayat-ayat sedih persahabatan,ayat2 madah,ayat untuk kawan yang jahat,ayat ulang tahun kelahiran,ayat2 pujangga,ayat cinta sedih untuk kekasih,ayat cinta sempena ulangtahun perkahwinan,ayat english yang best,ayat kecewa dengan sahabat,ayat nak ucap selamat malam,ayat puitis cinta islam,ayat malam yang indah,madah perpisahan untuk sahabat,madah ramadhan 2013,madah pujangga kehidupan,madah bulan puasa,madah hari raya aidilfitri,madah isteri untuk suami,kata-kata indah untuk hari bapa,kata-kata hikmah tentang rezeki,kata malam singkat,kata madah pujangga,kata kata memuji seseorang,kata kata sempena bulan ramadhan,kata kata sempena hari lahir,kata kata nasihat lawak,kata mutiara tentang hutang,kata mutiara tentang bulan purnama,kata kata sedih untuk suami,kata wanita soleha,ayat pujangga sahabat,Ayat manis pagi,ayat memuji wanita,biar tak kaya harta,contoh kata kata singkat bermakna,ayat sedih terbaru,ayat ucapan selamat pagi,ayat terindah islam,ayat kecewa untuk kekasih,ayat-ayat pujangga,ayat ayat selamat petang,ayat best untuk status facebook,ucapan hari lahir mengikut islam,ucapan raya untuk ibu bapa,mutiara kata sempena ramadhan,mutiara kata motivasi,mutiara kata perkahwinan,ucapan selamat hari lahir menurut islam,ucapan untuk bapa,wallpaper ayat nasihat,nasihat pedih,kad ucapan perpisahan,kata bijak untuk musuh kita,koleksi ayat cinta pendek,koleksi ayat manis,kata-kata mutiara sempena bulan ramadhan,kata-kata nasihat ringkas,kata-kata ramadhan malaysia,kata-kata untuk pengantin baru,madah keagamaan,Madah cinta,madah indah untuk sahabat,madah sedih untuk kekasih,madah pujangga perpisahan,madah ucapan selamat malam,kata2 bijak malaysia,kata-kata hari lahir,madah buat isteri,madah buat suami tercinta,madah cinta lawak,madah inggeris,kata-kata petang,ucapan harijadi untuk isteri,ucapan hari lahir untuk ayah,ucapan hari lahir isteri,ucapan hari lahir terbaik,puisi kata kata madah,mutiara kata sempena hari lahir,mutiara kata hikmah,mutiara kata untuk suami isteri,mutiara kata nasihat islam,ucapan selamat hari raya untuk suami,ucapan selamat hari lahir yang terbaik,kata wanita solehah,kata kata nasihat untuk suami,Kata motivasi ringkas,kata kata tentang duit,kata kata ucapan manis dan indah,kata kata ringkas,kata kata selamat pagi malaysia,kata kata madah islam,kata kata memuji wanita,kata kata mengumpat,kata mutiara hutang,contoh ayat perpisahan untuk kekasih,ayat perpisahan yang sedih,ayat motivasi lawak,Ayat Mutiara kehidupan Bahasa Malaysia terbaru,ayat manis english,ayat untuk guru,ayat2 selamat pagi,ayat ucapan selamat petang,ayat islam untuk kekasih,ayat indah di pagi hari,kata doa singkat,kata cahaya hati,kad ucapan hari jadi untuk suami,kata kata hikmah lawak,kata kata hari bapa,kata kata hikmah perkahwinan,Doa untuk kekasih dalam bahasa arab,kad ucapan hari jadi untuk kekasih,hikmah pagi hari,Kata mutiara untuk orang jahat,Kata kata pujangga islam,kata kata istri solehah,kata motivasi pendek,kata kata rindu melayu,kata-kata sempena hari bapa,kata-kata sempena ulangtahun perkahwinan,kumpulan doa pagi islam,madah madah nasihat,madah menyambut puasa,madah pagi hari,madah indah islam,madah buat anak,madah hari lahir,madah air mata,madah ibu untuk anak,kata-kata hikmah tentang hutang,kata-kata hikmah tentang duit,kata-kata hikmat hari raya aidilfitri,ucapan selamat kelahiran bayi dalam bahasa inggris,ucapan selamat hari raya sedih,ucapan selamat hari lahir untuk suami,ucapan hari raya aidilfitri yang sedih,ucapan hari raya untuk ibu bapa,ucapan hari lahir untuk diri sendiri,ucapan hari ulangtahun perkahwinan,ucapan petang,ucap selamat hari jadi dalam islam,mutiara kata english,mutiara kata kawan makan kawan,mutiara hikmah malam,ayat kad raya untuk kekasih,ayat di pagi hari raya,doa pendek untuk kekasih,doa istri untuk suami yang sedang bekerja,ayat cinta sedih english,ayat ayat islam indah,ayat cinta makan dalam,ayat madah sahabat,ayat yang penuh makna,ayat-ayat sedih untuk kekasih,ayat kecewa english,ayat hari lahir,ayat lawak baru untuk statatus,ayat islam itu indah,ayat manis untuk wanita,ayat ringkas tentang islam,ayat ayat pujangga,ayat cinta ringkas,ayat ayat indah english,kata-kata hikmah perkahwinan,kata-kata mutiara dari guru agama,kata-kata hikmah kawan makan kawan,kata-kata bijak untuk wanita solehah,koleksi ayat nasihat lawak,kata-kata sedih dalam bahasa arab,kata-kata selamat petang,kata-kata selamat hari ayah,kata-kata untuk bayi baru lahir,madah buat kekasih,madah madah indah,madah pujangga lucu,madah ucapan selamat hari raya aidilfitri,madah selamat petang,madah untuk kawan,gambar madah cinta,hikmah pagi,gambar madah nasihat,kata hikmah kerja,kad ucapan hari lahir untuk kekasih,kad raya untuk suami,kata bijak pandai,kata bijak untuk istri sholehah,kata kata selamat pagi lawak,kata mutiara untuk bayi yang baru lahir,kata mutiara pendek islami,kata pujangga tentang wanita,kata kata mutiara malaysia,kata kata mutiara istri soleha,kata kata islam singkat,kata kata hikmah yang pendek,kata kata indah sempena hari bapa,mutiara kata untuk anak lelaki,ucapan hari lahir untuk kawan baik,ucapan kad raya untuk kekasih,ucapan harijadi untuk suami,ucapan puitis hari raya aidilfitri,ucapan hari lahir untuk ibu,ucapan selamat hari lahir untuk anak lelaki,status buat suami,nasihat kawan makan kawan,nasihat buat kekasih,ucapan doa untuk sahabat,ucapan hari raya untuk isteri,mutiara kata sempena aidilfitri,mutiara kata selamat hari guru,mutiara kata madah,mutiara kata hari guru,motivasi ringkas,mutiara kata sempena bulan ramadhan,mutiara kata anak soleh,ucapan selamat hari jadi dalam bahasa malaysia,ucapan selamat malam malaysia,ucapan untuk bayi baru lahir,ucapan ulangtahun perkahwinan untuk kawan,ucapan selamat ulangtahun perkahwinan,puisi cinta sedih melayu,kata cinta bahasa malaysia,kata bijak lelaki hebat,kata bijak tentang bulan purnama,kata bijak istri solehah,kata buat orang jahat,kata kata hikmah buat suami isteri,kata kata hikmah untuk kawan makan kawan,kata kata bijak wanita sholehah,kata bijak buat orang jahat,kad ucapan hari raya bergambar,kata hikmah untuk pengantin baru,kata hari lahir,download walpaper kata-kata islami,ayat best selamat malam,ayat untuk kawan yang makan kawan,ayat-ayat sedih dan kecewa,doa pengantin ringkas,ayat ucap selamat pagi,ayat ucap selamat malam,ayat kecewa dalam english,ayat di pagi hari,ayat indah untuk wanita,ayat cinta untuk kekasih dalam islam,ayat islamik cinta pendek,ayat pagi yang lucu,ayat memuji kekasih,ayat perpisahan untuk bos,madah perkahwinan,madah untuk isteri tersayang,madah perpisahan persahabatan,madah pengantin baru,madah raya untuk ibu in english,madah ulangtahun perkahwinan,madah madah kecewa,kata2 hikmah untuk suami,kata-kata hikmah duit,madah kehidupan lawak,kata-kata ringkas ramadhan,kata-kata penuh hikmah di bulan ramadhan,kata kata indah bahasa melayu,kata mutiara tentang wanita soleha,kata kata sedih di hari raya,kata kata ucapan hari bapa,kata kata mutiara untuk orang jahat,kata mutiara buat wanita solehah,kata nasihat pagi,kata pujangga pendek,kata ringkas,kata nasehat untuk musuh,kata pujangga singkat,kata sedih seorang istri,kata kata madah pujangga,kata kata kangen anak istri,kata kata indah bulan purnama,kata kata hikmah-ringkas dan padat,kata mutiara buat wanita soleha,Kata mutiara anak soleh,kata kata ucapan hari lahir untuk suami,kata kata untuk bayi baru lahir,kata kata sedih buat suami,kata kata sedih dalam bahasa arab,kata kata mutiara lawak,kata kata petang hari,ayat manis untuk ibu,ayat puitis sahabat,ayat motivasi petang,ayat penuh bermakna,ayat2 kecewa,Ayat2 gembira,contoh kad ucapan untuk suami,ayat ayat yang bermakna,ayat gembira untuk kekasih,ayat cinta untuk kekasih,ayat selamat pagi islamik,ayat ucapan ulangtahun perkahwinan,ayat sedih kecewa,ayat sedih ibu bapa,ayat sedih tentang kematian,ayat romantik pendek,mutiara kata budi bahasa,Motivasi pagi malaysia,ucapan hari lahir buat suami tersayang,ucapan selamat pagi bahasa melayu,ucapan selamat hari lahir buat anak lelaki,ucapan selamat hari lahir islamik,kata kangen buat suami,kata hikmah,kata kata di petang hari,kata kata bijak malaysia,kad ucapan hari lahir untuk istri,koleksi mutiara kata untuk guru,madah utk anak,madah kecewa kehidupan,madah cinta untuk suami tercinta,madah cinta buat kekasih,kata-kata madah yang indah,kata2 petang,koleksi ayat kecewa,kata-kata hikmah untuk ulang tahun kelahiran,madah pujangga tentang kehidupan,madah-madah cinta untuk kekasih,madah untuk istri tersayang,madah cinta bergambar,madah kata untuk sahabat,madah cinta agama,madah islami,madah kehidupan suami isteri,madah cinta terindah,madah kata kata,madah hari lahir untuk sahabat,madah isteri kecewa,Ucapan selamat malam melayu,ucapan selamat pagi melayu,mutiara kata rezeki,petang yang indah,Ucapan doa untuk suami,ucapan hari lahir anak,kata kata nasehat pagi,kata kata mutiara melayu,kata ucapan selamat pagi dalam islam,kata sedih melayu,kata mutiara tentang wanita solehah,kata mutiara lawak,kata pujangga malaysia,Kata kata purnama,kata kata sambut malam,kata kata kangen suami,kata kata indah untuk wanita solehah,kata mlm singkat,kAta Mutiara anak baru lahir,kata mutiara bayi baru lahir,ayat selamat malam islamik,contoh ayat kecewa,ayat untuk ibu dan ayah,ayat english terbaik,ayat hikmah cinta islam,ayat indah untuk kekasih,ayat cinta lawak pendek,ayat ayat selamat malam,ayat ayat kawan makan kawan,ayat ayat agama fb,kata bijak dari malaysia,Kata bijak ringkas,kad hari jadi untuk suami,kata hikmah rezeki,kata islami untuk suami,kata hikmat pendek,kata hikmah yang ringkas,kata kata anak soleh,kata doa pendek,kata bijak wanita soleh,kata gembira bergambar,kad ucapan bersara,kad ucapan untuk sahabat,kata bijak bahasa melayu,kata kata hikmah suami isteri,kata kata bijak islami singkat,Kata kata doa singkat,kata kata untuk suami,kata mutiara hikmah malam,kata kata mutiara bahasa melayu,kata kata mutiara buat wanita soleha,kata kata mutiara wanita sholehah,kata sedih buat suami,Kata singkat kecewa,kata kata kecewa untuk suami,kata kata singkat islami,kata kata untuk anak baru lahir,madah cinta untuk isteri,madah buat suami tersayang,madah hati sedih,kata2 sedih dan gembira,kata2 doa pendek,kata-kata pujangga islam,madah rindu kekasih,madah untuk pengantin,madah tentang rezeki,koleksi madah bergambar,koleksi ayat selamat pagi,kata-kata bijak pandai islam,kata-kata hikmah yang ringkas,kata-kata motivasi ringkas,kata-kata hikmah sempena persaraan,kata-kata hikmah tentang kawan makan kawan,ucapan hari lahir buat anak,mutiara kata tentang hutang,mutiara kata ibu bapa,selamat petang sahabat,ucapan petang yang indah,puisi kawan makan kawan,pantun kelahiran bayi,ayat ayat kecewa,ayat ayat petang,contoh ucapan hari lahir untuk istri tersayang,ayat perpisahan guru,ayat nasihat kekasih,ayat manis islam,ayat selamat malam ringkas,ayat tentang senyuman,ayat sedih isteri,ayat sedih buat suami,ayat kecewa facebook,ayat islamik yang ringkas,ayat lawak tapi bermakna,ayat madah kecewa,ayat lawak ucap selamat malam,ayat ulang tahun perkahwinan,ayat-ayat madah pujangga,ayat-ayat madah,ayat2 pagi,ayat2 sedih pendek,ayat-ayat selamat petang,ayat untuk kekasih dalam islam,ayat2 mutiara ucapan hari jadi untuk kekasih,ayat pendek islam,ayat punjangga,ayat nak ucap selamat pagi,ayat ayat sedih untuk suami,ayat cinta sedih dalam islam,contoh kad ucapan ulang tahun perkahwinan,cara ucapan hari lahir dalam islam,ayat kecewa dalam bahasa inggris,ayat indah buat ibu,ayat madah dalam islam,ayat madah cinta islam,ayat indah untuk status facebook,ayat sedih untuk orang meninggal,ayat sedih agama,ayat sedih untuk teman lelaki,ayat sedih kehilangan ibu,ayat terbaik buat isteri,ayat selamat malam sedih,kata-kata indah sempena hari lahir,kata-kata hikmat pendek,kata2 indah yg pahit itu penawar,kata2 hikmah hari lahir,madah anak,madah cinta untuk suami download,madah islam cinta,madah bermakna,koleksi madah cinta islam,koleksi madah cinta romantis,koleksi ayat sedih untuk kekasih,kata-kata nasihat buat suami,kata-kata untuk wanita jahat,kata-kata mutiara untuk istri solehah,madah rindu untuk kekasih,madah untuk ayah,madah untuk suami isteri,kata kata bijak tentang hutang,kata kata buat orang jahat,kata kata hikmah untuk musuh,kata kata cinta malaysia,kata kata hikmah untuk hari jadi,kata bijak singkat islami,kata bijak istri sholehah,gambar ayat pendek,kata hikmah wanita,kata hikmah buat suami,kata hikmat dan contoh ayat,Kata indah untuk wanita solehah,Kata indah wanita solehah,kad ucapan perpisahan guru,kata anak soleh,kata bijak dalam bahasa melayu,kad hari jadi untuk kekasih,kata kata ringkas islam,Kata kata sedih bahasa malaysia,kata kata sedih seorang istri,kata kata mutiara untuk ibu bapa,kata kata perkahwinan,kata kata mutiara english islam,Kata kata mutiara untuk wanita soleha,kata mutiara malam purnama,kata mutiara memuji wanita,kata mutiara untuk istri solehah,kata kata islamik,kata kata kangen untuk suami,kata kata lawak,kata kata isteri buat suami,kata mutiara untuk suami yang sedang bekerja,kata yang lawak untuk guru,ucapan hari jadi untuk kawan,ucapan selamat pagi bahasa malaysia,ucapan selamat pagi lawak,mutiara hikmah untuk seorag kekasih,puisi islami untuk suami tercinta,ucapan ringkas selamat pengantin baru,ucapan harijadi untuk anak,ucapan ulang tahun perkahwinan,ucapan selamat hari lahir suamiku,ucapan selamat hari jadi untuk anak,ucapan selamat hari jadi bahasa melayu,pantun untuk hari bapa,nasihat lawak pendek,pujian untuk wanita soleha,selamat hari lahir dalam bahasa arab untuk lelaki,selamat hari jadi dalam islam,wallpaper madah islam,ucapan hari lahir anak lelaki,ucapan hari lahir buat isteri tersayang,ucapan hari lahir untuk sahabat,ucapan madah cinta,ucapan hari lahir untuk suami tercinta,mutiara kata perkahwinan dalam islam,mutiara kata islam ringkas,mutiara islam pendek,mutiara doa bergambar,mutiara kata perpisahan rakan sekerja,puisi selamat malam purnama,puisi sedih bahasa malaysia,hikmahringkas,kata kata bijak wanita soleha,kata kata hikmah wanita,kata kata hikmah untuk isteri,kata kata buat ibu bapa,kata bijak kehidupan untuk musuh kita,kata bijak pandai islam,kata bijak islami singkat,kata bijak untuk istri soleha,Kata bijak lawak,kata bijak tentang mulut,kad ucapan hari persaraan,kad ucapan hari lahir untuk anak perempuan,kata bijak buat istri solehah,kata bijak anak soleh,downlord foto madah hati,kata hikmah petang,kata indah melayu,kata hikmah kawan makan kawan,kata indah Arab penuh hikmah,kata hikmah suami isteri,kata hikmah yang pendek,ayat selamat pagi malaysia,ayat sedih cinta islam,ayat sedih tentang ibu,ayat sedih buat kekasih

{ 8 comments… read them below or add one }

Mosumart Design February 11, 2012 at 4:30 am

kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

Reply

nur shahirah May 26, 2013 at 4:05 am

tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

Reply

KedaiBaru June 4, 2013 at 4:42 pm

kata kata yang sangat berguna time kasih :)

Reply

Top Niaga July 1, 2013 at 2:54 pm

Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

Reply

Rahsia Hebat Diranjang September 10, 2013 at 8:20 am

Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
dari peminat blog awak ;)

Reply

norhisham September 28, 2013 at 1:36 pm

selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

Reply

hazeeyma January 10, 2014 at 3:18 pm

kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

Reply

kin January 13, 2014 at 4:42 pm

mohon copy n share..tq

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan
Mempunyai Masalah Rambut Gugur?

Previous post:

Next post: