≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

 

Incoming search :

mutiara kata islam,kata kata hikmah islam,Kata Hikmah Islam,ayat islamik,ayat pagi,madah pujangga,kata kata pujangga,ayat indah,ucapan selamat petang,madah nasihat,kata madah,ayat makan dalam,madah kata,kata kata islam nasihat,ucapan hari lahir islam,kata kata hikmat pendek,ayat2 cinta dalam islam,ayat madah,kata kata hikma,ayat selamat petang,kata kata hikmah untuk wanita solehah,kata-kata semangat melayu,madah untuk ibu,ayat pujangga,kata2 selamat petang,ayat puitis kehidupan,kata kata semangat islam malaysia,ayat cinta islam,kata ucapan selamat pagi dalam islam,kata cahaya purnama,kata semangat ringkas,madah pagi,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,Kata mutiara ringkas,ayat ayat indah,ayat makan dalam untuk kekasih,kata kata cinta malaysia,ayat ayat cinta islam,ayat islamic,madah nasihat agama,madah kata kata,madah kecewa,madah kecewa tok suami,madah cinta buat istri,madah islami,madah kata islam,madah hidupan,mutiara kata tuk isteri in malaysia,madah indah perkahwinan,madah islam untuk guru,madah hari ibu,madah kasih sayang lawak,madah islamik terbaru,madah cinta islam,madah buat cikgu,kata-kata azimat islam,kata ucapan sempena hari ibu,kata ucapan selamat ulang tahun islami untuk suami,kata ucapan nasihat,kata selamat hari lahir bahasa melayu,kata sedih hari kelahiran,kata pujian untuk istri soleha,kata pujangga melayu,kata pujangga malam,kata pujangga lslami,kata pujangga islam,kata-kata hari lahirnya,kata-kata hikmah hari isnin,kata-kata mutiara lahir,kata_kata bijak singkat anak solihah terbaru,kata2 rindu bapa,kata2 pujangga islam,kata2 mutiara saat malam purnama buat kekasih,Kata2 mutiara melayu,kata2 mutiara malaysia,kata2 mutiara buat org sisah,kata2 kerakal budi,kata2 hikmah islam,kata-kata untuk persaraan,kata-kata semangat yang ringkas,kata pujangga buat istri malam sya\ban,ungkapan menarik berkaitan agama,ucapan indah sempena hari ibu,ucapan hari raya yang sweet untuk suami,ucapan hari raya buat suami,ucapan hari lahir untuk suami dalam islam,ucapan hari lahir untuk ibu,ucapan hari lahir islamic,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan hari lahir buat anak perempuan,ucapan hari bapa untuk suami,ucapan hari bapa islamik,sendiri sedih melayu,selamat petang,Ucapan petang,ucapan raya dalam islam,ucapan terimakasih untuk suami yang berkorban,ucapan selamat ulang tahun pendek tapi bermakna,ucapan selamat ptg,ucapan selamat pagi islam,ucapan selamat pagi bahasa malaysia,ucapan selamat malam yang indah dalam islam,ucapan selamat malam dalam islam,ucapan selamat hari raya sweet pendek,ucapan selamat hari lahir untuk cikgu,ucapan selamat hari lahir dalam islam,ucapan selamat hari lahir cara islam,ucapan sedih hari raya,selamat malam dalam islam,pujangga islami,motivasi hari kelahiran,makanan dn kata2,madah-madah indah ehidupan,madah untuk cikgu bersara,madah terima kasih ayah,ucapan selamat hari bapa,madah sempena hari ibu,madah pujanga,madah pengajaran,madah mulut jahat,madah motivasi cinta,madah madah kata ibu,mutiara hikmah pagi,mutiara kata hari raya,pujangga islam,pujangga cinta islam,nasihat pagi,mutiarakata hikmah,mutiara petang,mutiara pagi untuk istri salehah dari suami,mutiara kata selamat petang,mutiara kata selamat pagi melayu,mutiara kata nasihat,mutiara kata makan,mutiara kata islam malaysia,mutiara kata iftar bersama adek bradek,madah madah indah untuk ibubapa,kata pujangga,kata cinta termakan budi,ayat2 cinta islami,ayat-ayat islamik,ayat-ayat indah,ayat-ayat cinta untuk isteri sempena hari lahir,Ayat yang indah berkaitan hari ibu,ayat yang bermakna,ayat ucapan selamat petang,ayat sedih untuk anak derhaka,ayat ringkas yang bermakna cinta,ayat punjangga,ayat puitus yang ringkas,ayatayat islamik,border ayat-ayat hikmah,download kata kata selamat bekerja,kata bijak wanita soleh,kata bijak pujangga islam,kata bijak pandai,Kata bijak malaysia,kata bijak dn pndai,kata bijak bahasa melayu malaysia,kad ayat pendek,i love islam kata-kata hikmah,hikmat di pagi raya,hikmah pagi,hikmah malam,ayat nasihat islamik,ayat motivasi pagi,AYAT MOTIVASI BUAT ANAK,ayat cool petang,ayat cinta yg bermakna,ayat cinta ringkq,ayat cinta ringkas tapi bermakna,ayat ayat sedih di hari raya,ayat ayat mutisra,ayat ayat mutiara,ayat ayat manis di pagi hari,ayat ayat islam,ayat ayat indah islamik,ayat ayat indah islam,ayat di petang hari,ayat hari raya yang sedih untuk kawan,ayat hikmah islam,ayat mkan dalam,ayat manis utk ibu,ayat manis hari lahir,ayat ayat bijak ucapan selamat pagi,ayat madah pujangga,ayat kecewa pendek,ayat kata2 islamic,ayat islam yang indah,ayat islam cinta,ayat islam buat kekasih,ayat hikmah islamic,ayat ayat indah dalam islam,kata Fujangga islam,kata pendek tapi bermkana buat ibu ayah,kata motivasi kecewa islam,kata madah cinta islam,kata kata utk persaraan,kata kata singkat islam,kata kata selamat petang,kata kata selamat pagi malaysia,kata kata sedih gc dak yg ngucapin selamat ultah,kata kata ringkas tapi padat,kata kata punjanga,kata kata pujangga islam,kata kata petang,kata motivasi malaysia,kata motivasi riingkas,kata mutiara ayat ayat cinta,kata pendek islami cinta,kata nasihat islamik terus ke email,Kata nasihat dalam islam,kata mutira melayu,kata mutiara selamat hari lahir,kata mutiara mengumpat,kata mutiara melayu untuk ibu,kata mutiara melayu malaysia,kata mutiara malam purnama,kata mutiara di bulan kelahiran,kata mutiara dalam islam,kata kata perkahwinan,kata kata nasihat dalam islam,kata kata mutiara wanita soleha,kata kata bijak malaysia,kata kata bijak bahasa malaysia,kata islamik,kata indah pujanha melayu,kata indah bulan kelahiran,kata hikmat majlis persaraan,kata hikmah untuk ibu bapa,kata hikmah ramadhan dalam bahasa melayu,kata hikmah pagi,kata hikmah inspirasi bahasa melayu malaysia,kata hikma ibu,kata kata bijak melayu,kata kata cahaya islam,kata kata cinta malam malaysia,kata kata mutiara malaysia,kata kata muslimah d pagi hari,kata kata muslimah,kata kata indah melayu,kata kata hikmah wanita,kata kata hikmah untuk ucapan hari lahir,kata kata hikmah islam ringkas,kata kata hikmah dan nasihat,kata kata hikma ringkas islam,kata kata hari bapa,kata kata diam tapi melihat,Kata hikma

Comments

10 comments… add one

  • kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak 😉

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • mbah admin

    thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

  • mohn copy

Leave a Comment



Next post:

Previous post: