≡ Menu

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

Incoming search :

mutiara kata islam,ucapan hari lahir,madah cinta,madah kehidupan,kata mutiara malaysia,kata-kata hikmah,download welpeper purnama bulan kata bergambar,kata kata hikmah islam,ayat2 indah ulang tahun utk suami,kata mutiara untuk wanita solehah,ayat ayat nasihat,kata kata nasihat agama,madah pujangga,kata kata islam,kata kata selamat petang,ayat-ayat indah,ucapan hari lahir dalam islam,ayat pagi yang indah,ayat pujangga,kata ucapan nasihat,ayat2 indah yang berguna,kata kata hikmah yang pendek,kata mutiara bulan purnama,kata kata petang,madah pagi,Kata bijak bulan purnama,ucapan hari lahir islam,ucapan selamat petang,ucapan selamat hari jadi dalam islam,wallpaper ayat nasihat,ucapan selamat hari lahir dalam islam,ucapan selamat hari lahir,mutiara kata cinta islam,madah kata,kata-kata hikmah islam,madah ramadhan,ayat sedih bulan ramadhan,KATA MANIS UNTUK SUAMI,kata bijak indahnya purnama,ayat selamat hari lahir untuk kekasih,Kata kata mutiara malam hari pendek bermakna,kata-kata ucapan hari lahir untuk anak,kata kata lawak nasihat,kata kata islam tentang wanita,mutiara kata pagi,mutiara bijak bulan purnama,kata hikmah islam,mutiara hikmah malam,kata-kata manis buat diri sendiri,kata kata indah tentang purnama malam hari,ayat ayat indah,ayat madah,madah cinta ringkas,Kata Mutiara Untuk Suami,kata pagi yang lawak,kata pujangga islam,ayat indah,ayat inda,ucapan hari lahir untuk anak perempuan,kata pujangga,ayat di pagi hari,ucapan hari lahir islamik,madah cinta nasihat,ucapan hari jadi untuk anak,ayat islamik pendek,madah cinta sedih,contoh ucapan selamat hari lahir,ucapan hari jadi,ayat ayat islam yang indah,ringkas tapi bermakna,kata islamik,selamat petang,ayat ayat nasihat islam,mutiara kata rezeki,kata mutiara wanita soleha,kata pendek cahaya,kata2 buat dunia dan sahabat di waktu pagi,Kata2 bulan purnama,kata2 buat suami di tinggal ke malaysia,Kata2 hikmah dan madah,kata2 indah sempena aifilfitri,kata2 islami pendek,kata2 madah pujangga,Kata2 mutiara wanita soleha,kata2 mutiara yg sedap,kata2 untuk hari lahir,madah bergambar blogspot,kata2 hikmah slmat mlm,kata2 islam pendek,kata2 bijak dlm ramadhan,kata-kata hari lahir,kata-kata cahaya,kata-kata bulan purnama,kata ucapan selamat bersara,kata ucapan aidilfitri untuk isteri,kata sempurnalah wanita menjadi ibu,kata semangat untuk wanita,kata selamat tidur buat kekasih,kata sedih kehidupan bergambar,kata ringkas tapi bermakna,kata pujangga tentang wanita,kata pendek malaysia,kata pagi menarik,kata-kata hari raya aidilfitri yang sedih,kata-kata hikmah bulan ramadhan,kata-kata hikmah hari raya aidilfitri,kata-kata ucapan aidilfitri,kata-kata sempena hari ulangtahun perkahwinan,kata-kata semangat pagi,kata-kata sedih ketika tak berguna dimata orang lain,kata-kata hari lahir untuk suami,kata-kata petang yang indah,kata-kata petang,kata-kata nasihat ringkas,kata-kata madah,kata-kata indah untuk wanita,kata-kata indah bulan purnama,kata-kata hikmah yang ringkas,kata-kata hikmah untuk hari lahir,kata pagi islam,madah bulan ramadhan,ucapan hari lahir untuk suami dalam islam,ucap selamat malam,status mlm purnama,status malam bulan purnama,singkat bermakna menjadi ayah,selamat hari jadi dalam islam,pujangga pagi,pujangga islam,mutiara ramadhan,mutiara madah kata kata,mutiara kata yg ringkas,mutiara kata tentang wanita,mutiara kata tentang hutang,mutiara kata suami isteri,mutiara kata selamat hari wanita,madah indah islamic,ucapan bulan purnama,ucapan hari jadi anak islamik,ucapan hari lahir untuk suami,ucapan hari lahir untuk sahabat lelaki,ucapan hari lahir untuk sahabat,ucapan hari lahir untuk kekasih lelaki,ucapan hari lahir untuk ayah,ucapan hari lahir untuk anak,ucapan hari lahir secara islami,ucapan hari lahir buat anak perempuan,ucapan hari jadi yg bermakna,ucapan hari raya untuk ayahanda,ucapan hari jadi untuk suami,ucapan hari jadi untuk anak perempuan,ucapan hari jadi islamic,ucapan hari jadi islami,ucapan hari jadi islam,mutiara kata perkahwinan,mutiara kata kehidupan pagi,mutiara kata islam untuk suami,madah pujangga cinta islam,madah perkahwinam,madah nasihat,madah madah semangat,madah kata lawak,madah islami berguna,madah islami,madah islam,madah indah selamat malam,madah indah penghargaan buat isteri,madah indah,madah di waktu pagi,madah cinta yang sedih,madah cinta sedih terkini,madah cinta rindu,Madah pujangga islam,madah pujangga kehidupan,mutiara kata hikmah islam,mutiara kata hari raya,mutiara kata cinta dalam islam,mutiara indah nya petang,mutiara hikmah ucapan pagi hari,mutiara hikmah pagi,motivasi ringkas pagi,motivasi pendek cinta sahabat dan kehidupan,madahkata tentang petang,madah-madah indah kehidupan,madah-madah indah,madah ucapan hari raya buat kekasih,madah rindu agama,madah ramadaan,madah pujangga pagi,madah cinta islam,kata hikmah anak,contoh ucapan hari lahir dalam islam,contoh ucapan hari lahir,contoh kata kata manis,contoh ayat ucap selamat ulangtahun perkahwinan,contoh ayat ringkas,bahasa malaysia ucapan selamat pagi,ayat-ayat Selamat petang,ayat-ayat pagi yang indah,ayat yang penuh makna,ayat yang bagus untuk di post,ayat untuk perpisahan bos,ayat selamat petang lawak,ayat selamat malam sahabat,ayat sedih tentang kematian,AYAT SEDIH PUASA,ayat sedih pendek,contoh ucapan hari lahir untuk isteri,diam lebih baik dari bercakap,kata hari lahir,kata cinta sedih malaysia,kata bulan purnama,kata bijak wanita soleha,kata bijak untuk wanita saleha,kata bijak untuk suami tersayang,kata bijak petang,kata bijak kehidupan islami ringkas,kata bijak di petang hari,kata ayat ramadhan,Kadang-kadang lebih baik,kad ucapan hari lahir untuk anak perempuan,gambar lawak mutiara kata,foto madah nasihat islam,doa untuk anak hari jadi di bulan september,doa pagi bergambar,ayat ringkas islam,Ayat pujangga motivasi,ayat pujangga islam,ayat lawak nasihat ringkas,ayat islam sempena ramadhan,ayat islam indah,Ayat hari jadi dalam islam,ayat dipetang hari,ayat cinta yang bermakna,ayat cinta pendek,ayat cinta pagi,ayat cinta malam,ayat cinta islam,ayat cinta english pendek,ayat bermakna,ayat baik islam,ayat ayat terindah,ayat ayat rindu islamik,ayat ayat nsihat,ayat lawak ucap selamat malam,ayat madah english,ayat pujangga cinta islami,ayat petang yang indah,ayat petang hari,ayat pendek yang penuh makna,ayat pagi hari,ayat pagi,ayat orang bijak,ayat nasihat lawak,ayat nasihat agama,ayat nak ucapan selamat malam,ayat mutiara kata,ayat mutiara islam wanita,ayat mutiara,ayat manis kehidupan,ayat makan dalam,ayat madah nasihat,ayat ayat cinta cahaya pagi,kata hikmah pagi,kata mutuara bulan purnama,kata keren bulan purnama,kata kata untuk raya,kata kata untuk hari jadi,kata kata ucapan selamat petang,kata kata ucapan hebat pagi hari,kata kata tentang duit,kata kata sempena bulan ramadhan,kata kata selamat pagi lawak pendek,kata kata sedih untuk adek yg sudah kaya,kata kata sedih rindu keluarga,kata kata rindu pada seseorang,kata kata pujangga islam,kata kata pujangga,kata kata perpisahan melayu,kata kata pendek motifasi islam,Kata Kata mutiara ucapan ayat ayat cinta,kata keren wanita melayu,kata madah,kata mutiara wanita solehah,kata mutiara tentang bulan purnama,kata mutiara singkat untuk suami,kata mutiara singkat islami,kata mutiara pendek untuk nenek,Kata mutiara indah Ramadan melayu,kata mutiara di bulan purnama,kata mutiara cahaya,kata mutiara bahasa malaysia,kata mutiara anak,kata muatiara malaisya,kata motivasi hari lahir,kata kata indah islami,kata madah semangat,kata madah pujangga islam,kata madah pendek,kata kata mutiara tentang rezqi,kata kata mutiara malaysia,kata kata mutiara hari lahir,Kata kata doa di bulan purnama,kata kata cinta sedih penuh makna sang pujangga,kata kata cinta sedih malaysia,kata kata bujak bulan purnama,kata kata bijak tentang bulan purnama,kata kata bijak singkat,kata kata bijak malaysia,kata kata bijak cahaya ibu,kata kata bijak bulan lahir,kata kata bergambar sedih,Kata islami dipetang hari,kata indah malam purnama,kata indah malam hari pada bulan purnama,kata indah di bulan purnama,kata indah bulan purnama,kata himah buat wanita soleha,kata kata fakta kehidupan yg ringkas,kata kata hikma d hri pgi yg indah,kata kata mutiara cinta bulan purnama,kata kata melayu pagi yg indah,kata kata malam bulan purnama,kata kata madah yg indah,kata kata lawak selamat malam,kata kata islam lawak,kata kata islam cinta ibu,kata kata indah selamat pagi,kata kata indah hadiah hari jadi suami,Kata kata indah bermakna fakta cinta,kata kata hikmah untuk musuh,kata kata hikmah suami,kata kata hikmah singkat,kata kata hikmah sempena ramadhan,kata kata hikmah sempena bulan ramadhan,kata kata hikmah hari lahir,kata hikmah singkat dan bermakna religius,ucapan indah haei,ucapan selamat pagi dalam bahasa malaysia untuk isteri tersayang,ucapan selamat pagi dalam islam,Ucapan selamat tengahari,ucapan selamay hari jadi islam,ucapan ulangtahun perkahwinan,ucapan ulangtahun perkahwinan buat suami,ucapan ulangtahun perkahwinan dalam islam,ucapan untuk anak perempuan,ucapan selamat malam yang ringkas,ucapan selamat malam lawak,ucapan selamat malam dalam islam,ucapan pagi,ucapan puitis kepada pengantin,ucapan ramadhan malaysia,ucapan raya sedih,ucapan raya yang sedih,ucapan romantis buat isteri melayu,ucapan sedih hari raya,ucapan selamat hari jadi untuk kekasih hati bahasa melayu,ucapan selamat hari lahir buat anak lelaki,ucapan selamat hari lahir untuk anak,wallpaper dan kata kata suami tidak akan faham

{ 9 comments… add one }

  • kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

  • tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

  • kata kata yang sangat berguna time kasih :)

  • Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

  • Rahsia Hebat Diranjang

    Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
    tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
    kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
    dari peminat blog awak ;)

  • norhisham

    selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

  • kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

  • kin

    mohon copy n share..tq

  • thanks gan udah mau memberi kata2 indah untuk semua umat,mudah2han bisa memerikan manfaat yang baik untuk kita semua,,aminnn

    Salam Pasti Bisa

Leave a Comment