Tuesday, July 22, 2014

You are here: Home > Informasi Tambahan > Rahsia Bulan Kelahiran – Hasil Kajian Dato Fadhilah Kamsah

Rahsia Bulan Kelahiran – Hasil Kajian Dato Fadhilah Kamsah

by Cahaya Purnama

RAHSIA-BULAN-LAHIR

Rahsia Bulan Kelahiran – Hasil Kajian Dato Fadhilah Kamsah Selama 25 Tahun

 

JANUARI


# bercita-cita tinggi dan orangnya serius
# suka mendidik dan dididik
# sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
# rajin dan setiap yg dibuat nampak keuntungan
# suka smart, kemas dan teratur bersifat sensitif ,berfikiran mendalam
# pandai mengambil hati org lain pendiam kecuali telah dirangsang
# agak pemalu


# daya tumpuan yang sangat tinggi mudah mendisiplinkan diri sendiri # badannya sihat tetapi mudah diserang selsema
# bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya
# cukup sayang pd kanak-kanak
# suka duduk rumah
# setia pada segala-galanya
# perlu belajar kemahiran sosial
# cukup cemburu yg sangat tinggi

FEBRUARI


# berfikiran abstrak
# sukakan benda yang reality dan abstrak
# inteligent, bijak dan genius
# berpesonality yg mudah berubah
# mudah menawan org lain
# agak pendiam. Pemalu dan rendah diri
# jujur dan setia pd segalanya
# keras hati untuk mencapai matlamat
# tidak suka dikongkong
# mudah memberontak apabila dikongkong
# suka kegiatan yg lasak
# emosinya mudah terluka dan sgt sensitif
# mudah mempamirkan marahnya
# tidak suka benda yg remeh-temeh
# suka berkawan tapi kurang mempamerkannya
# sangat berani dan suka memberontak
# bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan ada harapan utk
merealisasikan impiannya
# pemerhatian yg tajam
# suka hiburan dan sukan
# suka benda yg bersifat seni
# sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran
# berkecenderungan pd benda yg tahyul
# amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros
# belajar untuk mempamirkan emosi

MAC


# berpesonaliti yg menarik dan menawan
# mudah didampingi
# sgt pemalu dan pemendam rasa
# sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati
# sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alam persekitaran
#suka pada kedamaian
# sgt peka kepada orang lain
# sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain
# tidak cepat marah dan sangat amanah
# tahu balas budi dan tahu kenang budi
# pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam
# kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal
# suka berangan-angan
# suka melancong
# sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi
# kelam kabut dalam memilih pasangan
# suka dgn hiasan rumahtangga
# punya bakat seni dalalm bidang muzik
# kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik
# jgn terlalu moody.

APRIL


# sgt aktif dan dinamik
# cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal
# sgt menarik dan pandai manjakan diri
# punya daya mental yg sangat kuat
# suka diberi perhatian
# sgt diplomatik (pandai memujuk ).berkawan dan pandai menyelesaikan masalah org
# sgt berani dan tiada perasaan takut
# suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah
# emosi cepat terusik
# try control the emotion
# kecenderungan bersifat dendam
# agresif, kelam kabut utk membuat keputusan
# kuat daya ingatan
# gerak hati yg sangat kuat
# pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain
# berpenyakit disekitar kepala dan dada
# sgt cemburu dan terlalu cemburu

MEI


# kekerasan hati & degil
# kuat semangat & bermotivasi tinggi
# pemikiran yg tajam
# mudah marah apabila tidak dikawal
# pandai menarik hati org lain & menarik perhatian
# perasaan yg amat mendalam
# cantik dr segi mental & fizikal
# tidak perlu dimotivasikan
# tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain
# mudah dipujuk
# bersikap sistematik (otak kiri)
# suka berangan
# kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu
# bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit
# daya khayalan yg tinggi
# permikiran yg tajam
# pandai berdebat
# fizikal yg baik
# kelemahan sistem pernafasan
# suka sastera,seni & muzik serta melancong
# tidak berapa suka duduk dirumah
# tidak boleh duduk diam
# tidak punya ramai anak
# rajin dan bersemangat tinggi
# agak boros

JUN


# berfikiran jauh & berwawasan
# mudah ditawan krn sikap baik
# berperangai yg lemah lembut
# mudah berubah sikap,perangai,idea @mood
# idea yg terlalu banyak dikepala
# bersikap sensitif
# otaknya aktif (sentiasa berfikir)
# sukar melakukan sesuatu dgn segera
# bersikap suka menangguh-nangguh
# bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik
# cepat marah & cepat sejuk
# suka bercakap & berdebat
# suka buat lawak & bergurau
# otaknya cerdas berangan-angan
# mudah berkawan & pandai berkawan
# org yg sangat tertib
# pandai mempamerkan sikap
# mudah kecil hati
# mudah kena selsema
# suka berkemas
# cepat rasa bosan
# sikap terlalu memilih & cerewet
# kurang mempamerkan perasaan
# lambat nak sembuh apabila terluka hati
# suka kepada barang yang berjenama
# mudah menjadi eksekutif
# kedegilan yg tidak terkawal
# sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

JULAI


# Sangat seronok didamping
# Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
# Agak pendiam kecuali dirangsang
# Ada harga dan maruah diri
# Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
# Mudah dipujuk dan bercakap lurus
# Sangat menjaga hati orang lain
# Sangat peramah
# Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
# berjiwa sentimental
# jarang berdendam
# mudah memaafkan tapi sukar melupakan
# tidak suka benda remeh-temeh
# membimbing cara fizikal dan mental
# sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang
# layanan yg serupa dgn semua orang
# tinggi daya simpati
# pemerhatian yg tajam
# suka menilai org lain dgn pemerhatian
# mudah dan rajin belajar
# suka muhasabah diri
# suka megenangkan peristiwa atau kawan lama
# suka mendiamkan diri
# suka duduk dirumah
# suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
# tak agresif kecuali terpaksa
# lemah dari segi kesihatan perut
# mudah gemuk kawal tak kawal diet
# minta disayangi
# mudah terluka hati tapi lambat pulih
# terlalu mengambil berat
# rajin dalam membuat kerja

OGOS


# suka berlawak
# mudah tertawan kepadanya
# sopan santun dan caring terhadap org lain
# berani dan tidak tahu takut
# orgnya agak tegas & bersikap kepimpinan
# pandai pujuk org lain
# terlalu pemurah & bersikap ego
# nilai harga diri yg sangat tinggi
# dahagakan pujian
# semangat juang yg luar biasa
# cepat marah & mudah mengamuk
# mudah marah apabila cakapnya dilawan
# sangat cemburu
# daya pemerhatian yg tajam & teliti
# cepat berfikir
# fikiran yg berdikari
# suka memimpin & dipimpin
# sifat suka berangan
# berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat
# sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk
# cepat apabila ditimpa penyakit
# belajar utk relax
# sikap kelam kabut
# romantik ,pengasih,penyayang
# suka mencari kawan

SEPTEMBER


# sangat bersopan santun & bertolak ansur
# sangat cermat,teliti & teratur
# suka menegur kesilapan org lain & mengkritik
# pendiam tapi pandai bercakap
# sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati
# sangat perihatin & terperinci,amanah,setia & jujur
# kerja yg dilakukan sangat sempurna
# sangat sensitif yg tidak diketahui
# org yg banyak berfikir # otak bijak & mudah belajar
# suka mencari maklumat
# kawal diri dari terlalu mengkritik
# pandai mendorong diri sendiri
# mudah memahami org lain(daya firasat yg tinggi) krn banyak simpan
rahsia
# suka sukan,hiburan & melancong
# kurang menunjukkan perasaannya
# terluka hatinya sangat lama disimpan
# terlalu memilih pasangan
# sukakan benda yg luas
# bersistematik

OKTOBER


# suka sembang
# suka org yg sayang padanya
# suka ambil jln tengah
# sangat menawan & sopan santun
# kecantikan luar & dalam
# tidak pandai berbohong & berpura-pura
# mudah rasa simpati,baik pentingkan kawan
# sentiasa berkawan
# hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama
# cepat marah
# macam pentingkan diri sendiri
# tidak menolong org kecuali diminta
# suka melihat dari perspektifnya sendiri
# tidak suka terima pandangan org lain
# emosi yg mudah terusik
# suka berangan & pandai bercakap
# mosi yg kelam kabut
# daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan)
# suka melancong,bidang sastera & seni
# pengasih ,penyayang & lemah lembut
# romantik dlm percintaan
# mudah terusik hati & cemburu
# ambil berat tentang org lain
# suka kegiatan luar
# org yg adil
# boros & mudah dipengaruhi persekitaran
# mudah patah semangat

NOVEMBER


# banyak idea dalam perkara
# sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
# berfikiran kehadapan
# berfikiran unik dan bijak
# penuh dgn idea-idea baru yg luar biasa
# pemikiran yg tajam
# daya firasat yg sgt halus dan tinggi
# bagus utk jadi doktor
# cermat dan teliti
# personality dinamik
# sifat yg berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia
# banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra # berani, pemurah setia dan byk kesabaran
# terlalu degil dan keras hati apabila hendak. Diusahakan sehingga berjaya
# tak suka marah kecuali digugat
# mudah ambil berat terhadap orang lain
# pandai muhasabah diri
# cara berfikir lain dari org lain
# otak yg sangat tajam
# pandai mendorong diri sendiri
#tidak hargai pujian
# kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi dan apabila hendak sesuatu
# cuba sampai berjaya
# badan yg tough
# kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
# romantik
# tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
# suka duduk dirumah
# sangat rajin dan berkemampuan tinggi
# amanah, jujur setia dan pandai berahsia
# tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
# bercita-cita tinggi
# perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER


# Sangat setia dan pemurah
# Bersifat patriotik
# Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
# Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
# Bercita-cita tinggi
# Suka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasi
# seronok didampingi
# Suka bercampur dgn org
# Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelai
# Sangat jujur amanah dan bertolak ansur
# Tidak pandai berpura-pura
# Cepat marah
# Perangai yg berubah-ubah
# Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
# Benci pada kongkongan
# Suka berlawak
# Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik

Incoming search :

rahsia tarikh lahir,bulan kelahiran,makna tarikh lahir,fakta anak kedua,rahsia bulan kelahiran,tarikh lahir dalam islam,rahsia tarikh lahir lelaki,rahsia tarikh lahir anda,rahsia tarikh lahir anda dan pasangan,rahsia tarikh lahir dalam islam,sifat lelaki yang lahir tahun babi,rahsia tarikh lahir mengikut binatang,rahsia tarikh lahir mengikut bulan islam,perwatakan anak ke-7,rahsia tarikh kelahiran dr fadzilah kamsah,perwatakan lelaki mengikut negeri,rahasia lahir bulan september,rahsia bulan kelahiran dalam islam,rahsia bulan kelahiran fadzilah kamsah,rahsia bulan kelahiran islam,rahsia bulan kelahiran perempuan,rahsia jodoh melalui tarikh lahir,rahsia jodoh mengikut tarikh lahir,rahsia kelahiran,rahsia tarikh lahir wanita,ramalan bintang lahir dr fadzilah kamsah,sikap orang yang lahir bulan mac,sikap orang yang lahir pada 1 mac,tahun kelahiran,tanda tarikh lahir,tarikh kelahiran,tarikh lahir bulan 3,tarikh lahir bulan islam,tarikh lahir dan personaliti,sikap lahir bulan september,sifat wanita mengikut bulan kelahiran islam,sifat wanita dari tarikh lahir,ramalan bulan kelahiran dr fadzilah kamsah,ramalan jodoh dalam islam,ramalan jodoh menururut islam,sifat lelaki lahir bulan ogos,sifat lelaki lahir pada 22 jun,sifat mengikut bulan kelahiran,sifat mengikut tarikh kelahiran,sifat orang yg lahir pada bulan sebelas,taste lelaki lahir bulan 9,PERSONALITI MENGIKUT BULAN,7 september tanda lahir,fadzilah kamsah bulan kelahiran islam,fakta anak bongsu,fakta anak ketiga,fakta anak ketiga menurut islam,fakta anak ketujuh,fakta anak num 2,fakta anak pertama dato fadzilah kamsah,fakta bulan kelahiran bulan 9,ciri2 sifat pada bintang,ciri-ciri anak ke lima mengikut Islam,ciri-ciri anak bongsu,anak ke 4,arti bulan 10,arti setiap bulan,bulan kelahiran dan sifat anda dr fadzilah kamsah,bulan lahir fadzilah kamsah,ciri anak ke 2,ciri anak ketiga,ciri ciri bulan kelahiran,fakta kelahiran,fakta lahir bulan september,fakta tentang tarikh lahir,maksud tarik lahir,maksud tarikh lahir,orang yang lahir bulan november,pasangam sesuai mengikut bulan,perangai anak keempat,perangai lelaki yang lahir bulan 4,perangai mengikut bulan kelahiran,personaliti anak,maksud lahir 28hbseptember,maksud bulan kelahiran,maksud anak pertama,horoskop mengikut islam,jodoh berdasarkan tarikh lahir,keistimewaan bulan januari,keistimewaan bulan lahir,kelemahan dan keistimewaan bulan januari,kenali jodoh menurut islam,kenali orang melalui tarikh lahir,makna tarikh hari jadi,personaliti manusia melalui bulan kelahiran

{ 33 comments… read them below or add one }

Nina Jamaludin May 28, 2013 at 11:31 am

wah! mmg same lahh..

Reply

Bedak Arab June 1, 2013 at 5:41 pm

Rahsia kelahiran, saya lahir bulan Mac :)

Reply

junas monkey June 5, 2013 at 10:30 pm

sy lahir 6/5/1995, memang same

Reply

Madem Gt 68 June 11, 2013 at 5:35 am

Ada btul nya jgk ni ada tk betul nya jgk

Reply

ilah August 5, 2013 at 6:14 am

hahahha btoi la saya 14/8 hahahaha sejibik

Reply

Azwanx August 17, 2013 at 3:20 am

Tngok dri comment pun dah agak kau ni pelawak . Haha

Reply

nurul shakirah jafri August 6, 2013 at 5:46 am

ada ciri 2 pada diri saya

Reply

Azwanx August 17, 2013 at 3:18 am

X sia-sia kaji smpai 25 tahun . Berbaloi

Reply

Kaedah Hebat Di Kamar September 10, 2013 at 8:21 am

Hari nie dah tiga kali saya cuba buka blog nie..
rasa cam server error ja .. harap boleh di baikki ..
ramai yg tunggu penulisan baru dari awak

Reply

nurArifah Syahirah September 15, 2013 at 1:33 pm

sya lahir bulan 12…

Reply

tanah tumpah darahku September 17, 2013 at 9:18 am

saya bulan januari. adik sy bln dec. bagi sy semuanya betul tak de yang salah. sy sungguh bangga lahir bln januari. I’M SOOOOO HAPPYYYYYY!!!!!!!!!!!!

Reply

chipsmore December 17, 2013 at 9:40 am

same la..januari gak…ade beberape je yg mcm kurang kena..tapi byk yg betul la…best ar kajian nih…

Reply

efa September 30, 2013 at 1:35 am

emm , salam . terimakasih buat entri ni , memang sama . saya lahir bulan disember , my bf bulan november , sangat sama , badan tough ? FINEE ! T_T .memang pun , kembanglah dia kalau dapat tahu ni , saya manjang menafikan pasal badan dia . nanti poyo lebih . haha .

tq very much :)

Reply

Kevin Ly December 13, 2013 at 11:55 am

ada yang sama ada jugak yang tak tapi bagus untuk menambahkan informasi…saya lahir bulan Julai..

Reply

fieydah December 17, 2013 at 8:29 pm

slam,,,btul juga la,,saya lhir bln 1,,,memang cpt dpt selsema,,hehe..ble d ktakan semua sama….

Reply

azwinshah December 16, 2013 at 8:15 am

aku lahir bln januari 1992. memang sama.

Reply

Nabihah December 17, 2013 at 3:02 pm

Berminat dengan pos ni. Minta izin copy rahsia2 tu boleh?

Reply

niya January 7, 2014 at 8:05 am

Hee :D Semua yang tulis kat bulan oktober tu ,kebanyakannya
cam kena je ..

Reply

aliah January 13, 2014 at 1:37 pm

So True . :D

Reply

Hellen January 19, 2014 at 12:03 pm

Saye Bulan Disember.. Yuhoo!! ^_^

Reply

cik wawa January 21, 2014 at 8:31 am

ada jugak yang betul ….. like APRIL ….

Reply

queenny love martin February 12, 2014 at 8:25 am

Sy lahir pd bulan 8, and suma btl!!! Great info

Reply

syifa' February 22, 2014 at 2:50 am

sebijik macam aq tau tp yang pandai berlawak tu salah………….aq lahir bulan 12

Reply

umar February 22, 2014 at 2:52 am

semua betul,sebab saya lahir bulan 6.6.6.2006

Reply

era March 10, 2014 at 7:06 am

7ogos.. Mmg sama la dgn diri saya…xd slh pn.. Hahaha

Reply

FarraHussien April 5, 2014 at 9:23 am

Sy lahir pd 8 Ogos 1996, semua betul. .

Reply

amirul hafizudin April 26, 2014 at 9:16 pm

assalammualaikum ….sya disini mahu mengatakan bahawa sifat yang terkandug dalam bulan 2ada yang berkait rapat dgan sya ………. persoalan saya adakah semua ini benar ?atau pun hanya sekadar untuk pengetahuan sja? bagi penjelasan untuk soalan ini semuanye boleh berubah dgan sekelip mata .

Reply

NurShuhada May 10, 2014 at 12:09 pm

pada pengetahuan saya, ini adalah satu bentuk kajian sains sosial. anda pernah dengar istilah “sunnatullah”?dari sudut sains tulen seperti matematik, fizik dan sebagainya, setiap perkara mempunyai aturan tertentu dan biasanya keputusan boleh diperolehi melalui kia-kira.inilah ringkasnya sunnatullah, aturan Allah.dari sudut sains sosial pula, tiada kira-kira boleh dilakukan, hampir semua teori berbentuk abstrak.namun, pada pendapat saya, tidak mustahil jika Allah Yang Maha Bijaksana juga menciptakan sifat manusia yang berbeza mengikut aturan-Nya bukan?seperti dalam kajian ini, jika bulan kelahirannya begini maka sifatnya begini.sebab itulah manusia mempunyai sifat yang berbeza-beza kerana selain dari bulan kelahiran, banyak lagi faktor yang mempengaruhi sikap seseorang seperti warna kesukaan dan sebagainya.wallahu’alam.sekadar perkongsian pendapat.maaf jika tersilap.

Reply

Kertaspaper May 4, 2014 at 6:43 pm

eh, same la aku lahir bln 7 skali dgn aku punyer boyfriend memang sebijik perangai n personaliti kami br2….

Reply

maya May 6, 2014 at 7:07 pm

bln 2..almost btul..hihi..cuma satu je.saya berjimat sikit.tak boros hihi..sensitve tu sngt btul..kdang nk juga cuba jdi keraskn ht..tp da natural kdang nengok hindustan pun udah ngis haha..Anyway congrates Dr.Fazilah…Semua mnusia x perfect kn..so klau sape2 yg plan nk bby..kita bley plan bulan yg kita nk kn.. sharing is caring

Reply

shashim May 16, 2014 at 4:34 am

Lahir jun, majoriti banyak yg match. Jadi boleh jadi salah satu platform info utk ketahui secara umum karektor bakal pasangan/bf/gf seblm selami sendiri karektor semulajadi dlm dirinya.

Reply

esempoi May 21, 2014 at 4:16 am

banyak rahsia yang tersembunyi dari tarikh lahir

Reply

Nur Aliaa Zafirah May 22, 2014 at 2:22 pm

Saya lahir bulan Ogos
Saya memang dahagakan pujian
Hehehe

Reply

Leave a Comment

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan
Mempunyai Masalah Rambut Gugur?

Previous post:

Next post: