≡ Menu

Rahsia Bulan Kelahiran – Hasil Kajian Dato Fadhilah Kamsah

RAHSIA-BULAN-LAHIR

Rahsia Bulan Kelahiran – Hasil Kajian Dato Fadhilah Kamsah Selama 25 Tahun

 

JANUARI


# bercita-cita tinggi dan orangnya serius
# suka mendidik dan dididik
# sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
# rajin dan setiap yg dibuat nampak keuntungan
# suka smart, kemas dan teratur bersifat sensitif ,berfikiran mendalam
# pandai mengambil hati org lain pendiam kecuali telah dirangsang
# agak pemalu


# daya tumpuan yang sangat tinggi mudah mendisiplinkan diri sendiri # badannya sihat tetapi mudah diserang selsema
# bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya
# cukup sayang pd kanak-kanak
# suka duduk rumah
# setia pada segala-galanya
# perlu belajar kemahiran sosial
# cukup cemburu yg sangat tinggi

FEBRUARI


# berfikiran abstrak
# sukakan benda yang reality dan abstrak
# inteligent, bijak dan genius
# berpesonality yg mudah berubah
# mudah menawan org lain
# agak pendiam. Pemalu dan rendah diri
# jujur dan setia pd segalanya
# keras hati untuk mencapai matlamat
# tidak suka dikongkong
# mudah memberontak apabila dikongkong
# suka kegiatan yg lasak
# emosinya mudah terluka dan sgt sensitif
# mudah mempamirkan marahnya
# tidak suka benda yg remeh-temeh
# suka berkawan tapi kurang mempamerkannya
# sangat berani dan suka memberontak
# bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan ada harapan utk
merealisasikan impiannya
# pemerhatian yg tajam
# suka hiburan dan sukan
# suka benda yg bersifat seni
# sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran
# berkecenderungan pd benda yg tahyul
# amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros
# belajar untuk mempamirkan emosi

MAC


# berpesonaliti yg menarik dan menawan
# mudah didampingi
# sgt pemalu dan pemendam rasa
# sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati
# sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alam persekitaran
#suka pada kedamaian
# sgt peka kepada orang lain
# sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain
# tidak cepat marah dan sangat amanah
# tahu balas budi dan tahu kenang budi
# pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam
# kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal
# suka berangan-angan
# suka melancong
# sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi
# kelam kabut dalam memilih pasangan
# suka dgn hiasan rumahtangga
# punya bakat seni dalalm bidang muzik
# kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik
# jgn terlalu moody.

APRIL


# sgt aktif dan dinamik
# cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal
# sgt menarik dan pandai manjakan diri
# punya daya mental yg sangat kuat
# suka diberi perhatian
# sgt diplomatik (pandai memujuk ).berkawan dan pandai menyelesaikan masalah org
# sgt berani dan tiada perasaan takut
# suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah
# emosi cepat terusik
# try control the emotion
# kecenderungan bersifat dendam
# agresif, kelam kabut utk membuat keputusan
# kuat daya ingatan
# gerak hati yg sangat kuat
# pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain
# berpenyakit disekitar kepala dan dada
# sgt cemburu dan terlalu cemburu

MEI


# kekerasan hati & degil
# kuat semangat & bermotivasi tinggi
# pemikiran yg tajam
# mudah marah apabila tidak dikawal
# pandai menarik hati org lain & menarik perhatian
# perasaan yg amat mendalam
# cantik dr segi mental & fizikal
# tidak perlu dimotivasikan
# tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain
# mudah dipujuk
# bersikap sistematik (otak kiri)
# suka berangan
# kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu
# bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit
# daya khayalan yg tinggi
# permikiran yg tajam
# pandai berdebat
# fizikal yg baik
# kelemahan sistem pernafasan
# suka sastera,seni & muzik serta melancong
# tidak berapa suka duduk dirumah
# tidak boleh duduk diam
# tidak punya ramai anak
# rajin dan bersemangat tinggi
# agak boros

JUN


# berfikiran jauh & berwawasan
# mudah ditawan krn sikap baik
# berperangai yg lemah lembut
# mudah berubah sikap,perangai,idea @mood
# idea yg terlalu banyak dikepala
# bersikap sensitif
# otaknya aktif (sentiasa berfikir)
# sukar melakukan sesuatu dgn segera
# bersikap suka menangguh-nangguh
# bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik
# cepat marah & cepat sejuk
# suka bercakap & berdebat
# suka buat lawak & bergurau
# otaknya cerdas berangan-angan
# mudah berkawan & pandai berkawan
# org yg sangat tertib
# pandai mempamerkan sikap
# mudah kecil hati
# mudah kena selsema
# suka berkemas
# cepat rasa bosan
# sikap terlalu memilih & cerewet
# kurang mempamerkan perasaan
# lambat nak sembuh apabila terluka hati
# suka kepada barang yang berjenama
# mudah menjadi eksekutif
# kedegilan yg tidak terkawal
# sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

JULAI


# Sangat seronok didamping
# Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
# Agak pendiam kecuali dirangsang
# Ada harga dan maruah diri
# Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
# Mudah dipujuk dan bercakap lurus
# Sangat menjaga hati orang lain
# Sangat peramah
# Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
# berjiwa sentimental
# jarang berdendam
# mudah memaafkan tapi sukar melupakan
# tidak suka benda remeh-temeh
# membimbing cara fizikal dan mental
# sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang
# layanan yg serupa dgn semua orang
# tinggi daya simpati
# pemerhatian yg tajam
# suka menilai org lain dgn pemerhatian
# mudah dan rajin belajar
# suka muhasabah diri
# suka megenangkan peristiwa atau kawan lama
# suka mendiamkan diri
# suka duduk dirumah
# suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
# tak agresif kecuali terpaksa
# lemah dari segi kesihatan perut
# mudah gemuk kawal tak kawal diet
# minta disayangi
# mudah terluka hati tapi lambat pulih
# terlalu mengambil berat
# rajin dalam membuat kerja

OGOS


# suka berlawak
# mudah tertawan kepadanya
# sopan santun dan caring terhadap org lain
# berani dan tidak tahu takut
# orgnya agak tegas & bersikap kepimpinan
# pandai pujuk org lain
# terlalu pemurah & bersikap ego
# nilai harga diri yg sangat tinggi
# dahagakan pujian
# semangat juang yg luar biasa
# cepat marah & mudah mengamuk
# mudah marah apabila cakapnya dilawan
# sangat cemburu
# daya pemerhatian yg tajam & teliti
# cepat berfikir
# fikiran yg berdikari
# suka memimpin & dipimpin
# sifat suka berangan
# berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat
# sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk
# cepat apabila ditimpa penyakit
# belajar utk relax
# sikap kelam kabut
# romantik ,pengasih,penyayang
# suka mencari kawan

SEPTEMBER


# sangat bersopan santun & bertolak ansur
# sangat cermat,teliti & teratur
# suka menegur kesilapan org lain & mengkritik
# pendiam tapi pandai bercakap
# sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati
# sangat perihatin & terperinci,amanah,setia & jujur
# kerja yg dilakukan sangat sempurna
# sangat sensitif yg tidak diketahui
# org yg banyak berfikir # otak bijak & mudah belajar
# suka mencari maklumat
# kawal diri dari terlalu mengkritik
# pandai mendorong diri sendiri
# mudah memahami org lain(daya firasat yg tinggi) krn banyak simpan
rahsia
# suka sukan,hiburan & melancong
# kurang menunjukkan perasaannya
# terluka hatinya sangat lama disimpan
# terlalu memilih pasangan
# sukakan benda yg luas
# bersistematik

OKTOBER


# suka sembang
# suka org yg sayang padanya
# suka ambil jln tengah
# sangat menawan & sopan santun
# kecantikan luar & dalam
# tidak pandai berbohong & berpura-pura
# mudah rasa simpati,baik pentingkan kawan
# sentiasa berkawan
# hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama
# cepat marah
# macam pentingkan diri sendiri
# tidak menolong org kecuali diminta
# suka melihat dari perspektifnya sendiri
# tidak suka terima pandangan org lain
# emosi yg mudah terusik
# suka berangan & pandai bercakap
# mosi yg kelam kabut
# daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan)
# suka melancong,bidang sastera & seni
# pengasih ,penyayang & lemah lembut
# romantik dlm percintaan
# mudah terusik hati & cemburu
# ambil berat tentang org lain
# suka kegiatan luar
# org yg adil
# boros & mudah dipengaruhi persekitaran
# mudah patah semangat

NOVEMBER


# banyak idea dalam perkara
# sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
# berfikiran kehadapan
# berfikiran unik dan bijak
# penuh dgn idea-idea baru yg luar biasa
# pemikiran yg tajam
# daya firasat yg sgt halus dan tinggi
# bagus utk jadi doktor
# cermat dan teliti
# personality dinamik
# sifat yg berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia
# banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra # berani, pemurah setia dan byk kesabaran
# terlalu degil dan keras hati apabila hendak. Diusahakan sehingga berjaya
# tak suka marah kecuali digugat
# mudah ambil berat terhadap orang lain
# pandai muhasabah diri
# cara berfikir lain dari org lain
# otak yg sangat tajam
# pandai mendorong diri sendiri
#tidak hargai pujian
# kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi dan apabila hendak sesuatu
# cuba sampai berjaya
# badan yg tough
# kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
# romantik
# tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
# suka duduk dirumah
# sangat rajin dan berkemampuan tinggi
# amanah, jujur setia dan pandai berahsia
# tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
# bercita-cita tinggi
# perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER


# Sangat setia dan pemurah
# Bersifat patriotik
# Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
# Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
# Bercita-cita tinggi
# Suka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasi
# seronok didampingi
# Suka bercampur dgn org
# Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelai
# Sangat jujur amanah dan bertolak ansur
# Tidak pandai berpura-pura
# Cepat marah
# Perangai yg berubah-ubah
# Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
# Benci pada kongkongan
# Suka berlawak
# Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik
Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

rahsia tarikh lahir,fakta anak sulung perempuan,rahsia bulan kelahiran,maksud tarikh lahir,fakta anak kedua,maksud bulan kelahiran,bulan kelahiran,lahir bulan januari,fakta anak ketiga,maksud tarikh lahir pasangan,rahsia tarikh lahir dalam islam,makna tarikh lahir,fakta bulan lahir,perwatakan perempuan bulan april,rahsia anak ke empat,perwatakan orang yang lahir bulan oktober,rahsia anak kedua,perwatakan mengikut tarikh lahir,rahsia nombor kelahiran,rahsia anak no 3,rahsia tarikh lahir dr fadhilah kamsah,rahsia hari lahir dr fadzilah kamsah,rahsia lahir bulan july,rahsia lelaki mengikut tarikh lahir,rahsia no 11 dalam islam,rahsia kelahiran bulan sebelas,perwatakan lahir 12hari bulan,personality orang yang lahir bulan oktober,pekerjaan sesuai mengikut tarikh lahir,Mengenali wanita melalui tarikh lahir,pasangan yang sesuai mengikut tarikh lahir,pasangan mengikut tarikh lahir,pasangan lahir bulan 3,orang lahir bulan 4 orang yang teristimewa,mereka yang lahir bulan 12,perangai lelaki mengikut tarikh lahir,perangai mengikut bulan lahir,orang lahir bulan jun,personaliti mengikut hari kelahiran,personaliti mengikut bulan kelahiran,personaliti diri melalui nama,personaliti bulan ogos,personaliti bulan march,personaliti anak no 2,perangai orang yang lahir 21 3,mengikut tarikh lahir,rahsia tarikh lahir fadzilah kamsah,zodiak tarikh lahir lelaki,sikap kelahiran bulan 12,sikap dari tarikh lahir,sikap bulan jun,sikap anak pertama,sifat wanita mengikut bulan kelahiran,sifat sifat,sifat perempuan yang lahir di bulan mei,sifat orang yang lahir bulan mac,sikap manusia melalui nama,sipat bulan oktobr ttg 10,zodiak lelaki lahir bulan november,zodiak bulan 3 mac,ustaz fadzilah kamsah 9 titik,tarikh lahir pasangan fadzilah kamsah,tarikh lahir pasangan,tarikh lahir bulan mei,tarikh lahir bulan julai ustaz fadzillah kamsah,tafsir nombor tarikh lahir,sifat manusia mengikut tarikh lahir,sifat manusia berdasarkan bulan lahir,sifat lelaki mengikut bulan kelahiran,rasiah bulan kelahiran,ramalan melalui tarikh lahir,rahsia wanita melalui bulan kelahiran,rahsia tentang tarikh lahir,rahsia tarikh lahir zodiak,rahsia tarikh lahir mengikut islam,rahsia tarikh lahir mengikut fadzilah kamsah,rahsia tarikh lahir mengikut bulan islam,rasiah tarikh lahir anda,sifat anak pertama,sifat lelaki melalui bulan kelahiran,sifat lahir bulan november,sifat lahir bulan mac,sifat lahir bulan februari,sifat lahir bulan disember,sifat bulan kelahiran fadzilah kamsah,sifat anak sulung perempuan,sifat anak pertama perempuan,rahsia tarikh lahir lelaki,maksud-maksud tarikh lahir,anak ke 4,ciri individu berdasarkan bulan kelahiran,ciri-ciri anak ke enam,ciri-ciri anak ketiga,ciri-ciri kelahiran bulan november,ciri-ciri orang mengikut jenis bintang,dalam islam perangai mengikut hari kelahiran,fadzilah kamsah rahsia tarikh lahir,Fakta anak ke empat,fakta anak kedua perempuan,fakta anak ketiga menurut islam,Fakta anak no 2,fakta anak no 3,fakta anak sulung dr fadzilah kamsah,fakta anak tunggal,fakta fakta bulan kelahiran,fakta hari lahir,fakta lahir bulan 4,ciri ciri seseorang melalui tarikh lahir,ciri ciri orang yang lahir bulan oktober,ciri ciri orang lahir december,anak nombor 3,arti bulan lahir menurut alquran,bulan 3 bintang apa,bulan desember makna,bulan disember,bulan februari,bulan januari rahsia kelahiran,bulan kelahiran dan jodoh,bulan kelahiran disember,bulan lahir dalam islam,ciri anak keempat,ciri bulan februari,ciri ciri anak ketiga,ciri ciri anak perempuan tunggal,ciri ciri fizikal bayi lahir september,ciri ciri kelahiran bulan jun,ciri ciri orang lahir bulan mei,Fakta lahir bulan April,fakta lahir bulan november,kenali diri melalui bulan kelahiran,kenali lelaki melalui tarikh lahir,kriteria orang yang lahir bulan 8,lahir bulan 8,lahir pada bulan 5,makna bulan 5,makna hari lahir,makna kelahiran,makna nombor 27 dalam islam,makna tarikh lahir dr fadzilah kamsah,maksud bulan kelahiran dr fadzilah kamsah,maksud hari lahir,maksud horoskop,maksud kelahiran dalam bulan islam,kelebihan bulan kelahiran,maksud tarikh lahir dalam islam,maksud tarikh lahir dr fadzilah kamsah,kelebihan lahir pada bulan november,kelebihan hari lahi,kelebihan anak kedua,fakta orang orang yg lahir di bulan november,fakta sifat anak kedua,fakta tentang anak ke 3,fakta tentang anak ke empat,fakta tentang anak yg lahir pada bulan januari,hari lahir saya 1 bulan 8,horoskop tarikh lahir,jodoh mengikut bulan kelahiran,karakter anak lahir bulan februari,kata kata hikmah sempena hari jadi,keistimewaan anak k2,keistimewaan anak ke 4,keistimewaan hari lahir,keistimewaan lahir bulan 10,keistimewaan lahir bulan april,keistimewaan lahir bulan julai,Kelahiran oktober,maksud wanita setia pada lelaki

42 comments… add one

  • Nina Jamaludin

    wah! mmg same lahh..

  • Rahsia kelahiran, saya lahir bulan Mac :)

  • junas monkey

    sy lahir 6/5/1995, memang same

  • Madem Gt 68

    Ada btul nya jgk ni ada tk betul nya jgk

  • ilah

    hahahha btoi la saya 14/8 hahahaha sejibik

    • Azwanx

      Tngok dri comment pun dah agak kau ni pelawak . Haha

  • nurul shakirah jafri

    ada ciri 2 pada diri saya

  • Azwanx

    X sia-sia kaji smpai 25 tahun . Berbaloi

  • Kaedah Hebat Di Kamar

    Hari nie dah tiga kali saya cuba buka blog nie..
    rasa cam server error ja .. harap boleh di baikki ..
    ramai yg tunggu penulisan baru dari awak

  • nurArifah Syahirah

    sya lahir bulan 12…

  • tanah tumpah darahku

    saya bulan januari. adik sy bln dec. bagi sy semuanya betul tak de yang salah. sy sungguh bangga lahir bln januari. I’M SOOOOO HAPPYYYYYY!!!!!!!!!!!!

    • chipsmore

      same la..januari gak…ade beberape je yg mcm kurang kena..tapi byk yg betul la…best ar kajian nih…

  • efa

    emm , salam . terimakasih buat entri ni , memang sama . saya lahir bulan disember , my bf bulan november , sangat sama , badan tough ? FINEE ! T_T .memang pun , kembanglah dia kalau dapat tahu ni , saya manjang menafikan pasal badan dia . nanti poyo lebih . haha .

    tq very much :)

  • Kevin Ly

    ada yang sama ada jugak yang tak tapi bagus untuk menambahkan informasi…saya lahir bulan Julai..

    • fieydah

      slam,,,btul juga la,,saya lhir bln 1,,,memang cpt dpt selsema,,hehe..ble d ktakan semua sama….

  • azwinshah

    aku lahir bln januari 1992. memang sama.

  • Berminat dengan pos ni. Minta izin copy rahsia2 tu boleh?

  • niya

    Hee :D Semua yang tulis kat bulan oktober tu ,kebanyakannya
    cam kena je ..

  • aliah

    So True . :D

  • Hellen

    Saye Bulan Disember.. Yuhoo!! ^_^

  • cik wawa

    ada jugak yang betul ….. like APRIL ….

  • queenny love martin

    Sy lahir pd bulan 8, and suma btl!!! Great info

  • sebijik macam aq tau tp yang pandai berlawak tu salah………….aq lahir bulan 12

  • semua betul,sebab saya lahir bulan 6.6.6.2006

  • era

    7ogos.. Mmg sama la dgn diri saya…xd slh pn.. Hahaha

  • FarraHussien

    Sy lahir pd 8 Ogos 1996, semua betul. .

  • amirul hafizudin

    assalammualaikum ….sya disini mahu mengatakan bahawa sifat yang terkandug dalam bulan 2ada yang berkait rapat dgan sya ………. persoalan saya adakah semua ini benar ?atau pun hanya sekadar untuk pengetahuan sja? bagi penjelasan untuk soalan ini semuanye boleh berubah dgan sekelip mata .

    • NurShuhada

      pada pengetahuan saya, ini adalah satu bentuk kajian sains sosial. anda pernah dengar istilah “sunnatullah”?dari sudut sains tulen seperti matematik, fizik dan sebagainya, setiap perkara mempunyai aturan tertentu dan biasanya keputusan boleh diperolehi melalui kia-kira.inilah ringkasnya sunnatullah, aturan Allah.dari sudut sains sosial pula, tiada kira-kira boleh dilakukan, hampir semua teori berbentuk abstrak.namun, pada pendapat saya, tidak mustahil jika Allah Yang Maha Bijaksana juga menciptakan sifat manusia yang berbeza mengikut aturan-Nya bukan?seperti dalam kajian ini, jika bulan kelahirannya begini maka sifatnya begini.sebab itulah manusia mempunyai sifat yang berbeza-beza kerana selain dari bulan kelahiran, banyak lagi faktor yang mempengaruhi sikap seseorang seperti warna kesukaan dan sebagainya.wallahu’alam.sekadar perkongsian pendapat.maaf jika tersilap.

  • eh, same la aku lahir bln 7 skali dgn aku punyer boyfriend memang sebijik perangai n personaliti kami br2….

  • bln 2..almost btul..hihi..cuma satu je.saya berjimat sikit.tak boros hihi..sensitve tu sngt btul..kdang nk juga cuba jdi keraskn ht..tp da natural kdang nengok hindustan pun udah ngis haha..Anyway congrates Dr.Fazilah…Semua mnusia x perfect kn..so klau sape2 yg plan nk bby..kita bley plan bulan yg kita nk kn.. sharing is caring

  • shashim

    Lahir jun, majoriti banyak yg match. Jadi boleh jadi salah satu platform info utk ketahui secara umum karektor bakal pasangan/bf/gf seblm selami sendiri karektor semulajadi dlm dirinya.

  • banyak rahsia yang tersembunyi dari tarikh lahir

  • Nur Aliaa Zafirah

    Saya lahir bulan Ogos
    Saya memang dahagakan pujian
    Hehehe

  • betul2.. sama sangat.. thanks utk info..

  • saya lahir bulan mach huhu

  • conrad

    Aku lahir bln januari…ada btlnya jga la….hihi:-D

  • hafiz

    bnda nie mmg ada btol nye jgk…. semua ada pda sye… im 7/9/1996

  • mAl

    Mmang sma tpi , tak srupa :)

  • muhammadshahmel

    Betul la…sy lahir bln OCT..sume sme..istri sy lahir bln SEP pn sume sme..sejibik..cme bby kte je tk thu lg..sbb die bwu 2bln..heheheh

  • saya bulan july memang ada

  • saya mmg ade bulan april tu. But my brother doesn’t have in bulan april.

  • adibah

    sy lahir bulan 7, sama dan betul.

Leave a Comment



Next post:

Previous post: