≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat,bedak sejuk,kebaikan bedak sejuk,cara hilangkan jerawat,parut jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat,menghilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat dengan cepat,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,cara menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,tips hilangkan parut jerawat,khasiat kulit kayu manis,petua menghilangkan bekas jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,kulit kayu manis,kelebihan bedak sejuk,kulit kayu manis hilangkan parut,cara hilangkan parut jerawat dengan cepat,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,cara nak hilangkan bekas jerawat,cara hilangkan parut jerawat hitam,hilang parut jerawat,cara hilangkan parut jerawat di muka,khasiat bedak sejuk,khasiat kayu manis untuk wajah,cara menghilangkan kesan jerawat,kayu manis untuk jerawat,fungsi bedak sejuk,kebaikan kayu manis,cara pakai bedak sejuk,kenapa muka berlubang,macam mana nak hilangkan bekas jerawat,hilangkan parut jerawat hitam,macam mana nak hilangkan parut jerawat,madu dan kulit kayu manis untuk jerawat,kelebihan pakai bedak sejuk,parut jerawat berlubang,menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,hilangkan parut hitam jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat dengan cepat,petua hilang parut jerawat,petua menghilangkan parut jerawat,bedak sejuk untuk jerawat,timun hilangkan parut jerawat,cara hilangkan parut jerawat berlubang,menghilangkan jerawat dengan madu dan kayu manis,tip hilangkan jerawat dan parut,macam mana nak hilangkan kesan merah jerawat di muka?,menghilangkan parut di muka,macam mana nak hilangkan jerawat menggunakan madu,tips hilangkan bekas jerawat,krim hilangkan parut jerawat berlubang,macam mana nak buang parut jerawat dan kesan hitam,letak bedak di muka yg ada parut,macam mana nak hilangkan parut jerawat berlubang,produk yang nak hilangkan parut hitam jerawat,menghilangkan bekas jerawat hitam,menghilang parut hitam jerawat,madu utk parut jerawat,madu kayu manis jerawat,madu hilangkan jerawat,pulihkan parut jerawat berlubang,scrub menghilangkan bekas jerawat,menghilangkan kesan merah jerawat,kulit kayu manis parut,kulit kayu manis hilangkan parut jerawat,ubat hilangkan parut hitam,khasiat kayu manis hilangkan parut,khasiat kayu manis,khasiat bedak sejuk dan kulit kayu manis,ubat hilangkan parut jerawat,ubat parut jerawat hitam,kesan jerawat,ubat untuk hilangkan parut jerawat berlubang,tips untuk menghilangkan bekas jerawat,khasiat kulit kayu manis pada wajah,tips menghilangkan bekas jerawat tang gelap,tips hilangkan parut muka,tips krim bedak sejuk,tips menghilangkan bekas jerawat,kulit bekas jerawat,parut jerawat hitam,khasiat sabun 44 cahayaan madu hitam,khasiat madu lebah untuk jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk muka,krim untuk menghilang kan kesan parut teruk di muka,petua hilangkan jerawat dan bekas jerawat,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,pencuci muka untuk bekas jerawat,pencuci muka jerawat,petua hilangkan parut jerawat di muka,muka berjerawat dan berparut,pencuci muka habbatus sauda untuk parut jerawat berlubang,parut jerawat susah hilang,petua menghilangkan bekas parut jerawat,pencuci muka yang boleh hilangkan parut jerawat,penghilang parut jerawat,penghilang parut jerawat dengan cepat,petua hilangkan bekas dan parut jerawat,petua hilangkan jerawat dan parut di muka,petua hilangkan parut jerawat berlubang,petua hilang kan jerawat dan parut,petua hilangkan parut jerawat cepat,petua hiangkan parut jerawat,petua bedak sejuk dengan serbuk kulit kayu manis,petua bedak sejuk dan madu,petua hilangkan jerawat dan parut,petua menghilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,merawat jerawat dengan madu,menghilangkan parut jerawat merah,menghilangkan parut jerawat dengan madu,menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,menghilangkan parut jerawat dengan cepat,produk hilangkan parut jerawat berlubang di muka,produk untuk hilangkan parut jerawat,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,petua utk muka sejuk,merawat parut jerawat berlubang,Merawat wajah yang berlubang bekas jerawat,petua orang tua hilangkan jerawat dan parut,parut berlubang,orang hitam berjerawat,muka gelap pakai madu,muka berlubang jerawat cara hilangkan,petua tradisional hilangkan parut berlubang,petua tradisional menghilangkan parut jerawat berlubang,petua untuk menghilangkan bekas luka jerawat dan parut jerawat,produk yang dapat hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat dalam seminggu,cara mengguna bedak sejuk,cara mengatasi jerawat merah di muka,cara ilangkan parut jerawat,cara hilangkanbekas jerawat,cara hilangkan parut jerawat merah,cara hilangkan parut jerawat hitam di muka,cara hilangkan parut hitam jerawat,cara hilangkan parut di muka,Cara hilangkan parut dan jerawat,cara hilangkan parut dalam masa seminggu,Cara mengh,cara menghilangkan bekas hitam jerawat,cara menghilangkan bekas jerawat dengan bedak sejuk,cara menghilangkan parut jerawat berlubang secara alami,cara menghilangkan parut di muka,cara menghilangkan parut bekas jerawat,cara menghilangkan parut,cara menghilangkan muka berparut,cara menghilangkan jerawat menggunakan bedak sejuk,cara menghilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,cara menghilangkan jerawat dan parut jerawat dalam masa seminggu,cara menghilangkan bekas merah di wajah,cara menghilangkan bekas jerawat dengan timun jepun,cara hilangkan jerawat dan parut,adakah bedak sejuk boley hilang parut,cara hilangkan hitam hitam bekas parut di muka,bekas hitam jerawat,bedak sejuk untuk parut jerawat,bedak sejuk jerawat,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan parut,bedak sejuk campur kulit kayu manis,bagaimana nak hilangkan parut jerawat,bagaimana nak hilangkan jerawat dan bekas jerawat dengan cepat,aloe vera hilangkan parut jerawat,aloe vera gel campur dengan bedak muka,Bekas jerawat,bekas jerawat hitam,buang bekas jerawat,cara hilangkan bekas parut di wajah,cara hilangkan bekas parut di muka,cara hilangkan bekas parut,cara hilangkan bekas jerawat dengan cepat,cara guna aloe vera di muka,cara cepat untuk menghilang parut jerawat,cara cepat hilangkan parut jerawat,cara cara menghilangkan parut jerawat,cara cantikkan muka,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,adakah sirih dapat menghilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat guna bedak sejuk,kelebihan kulit kayu manis untuk wajah,kayu manis untuk muka petua,kayu manis merawat jerawat,kayu manis menghilangkan jerawat,kayu manis hilangkan jerawat,kayu manis dan bedak sejuk parut jerawat,jerawat dan parut,hilanh tanda jerawat,hilangkan parut jerawat merah,hilangkan parut jerawat dengan kayu manis,hilangkan parut jerawat dengan cepat,kebaik kan garnier sakura white,kebaikan bedak air,hilang bekas jerawat dengan madu,kelebihan kulit kayu manis pada wajah,KELEBIHAN BEDAK SEJUK Kayu manis,kegunaan timun untuk menghilangkan parut jerawat,kegunaan bedak sejuk pada muka,kebaikan menggunakan bedak sejuk,kebaikan madu untuk kulit muka,kebaikan kulit kayu manis,kebaikan kayu manis untuk jerawat,kebaikan daun sirih untuk muka,kebaikan bedak sejuk jerawat,hilangkan parut jerawat berlubang di muka,hilangkan parut jerawat berlubang,hilangkan parut dengan madu,cara tradisional hilangkan parut jerawat dengan cepat,cara penggunaan bedak sejuk,Cara nak menghilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan sel kulit mati,cara nak hilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan parut hitam jerawat,cara nak hilangkan jerawat di muka dengan cepat,cara nak hilangkan jerawat dengan kayu manis,cara nak hilangkan bekas jerawat di muka,cara merawat parut dan jerawat,cara untuk hilangkan parut jerawat,cara untuk menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,cara2 menghilangkan bekas jerawat,hilangkan jerawat hitam,hilangkan jerawat guna kayu manis,hilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,hilangkan bekas jerawat dengan kayu manis,hilangkan bekas jerawat,hilang parut krim,hilang parut jerawat berlubang,hilang bekas jerawat dengan madu dan bedak sejuk,garnier sakura white untuk kulit berjerawat,coffee scrub hilangkan parut jerawat,cara merawat parut berlubang

18 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. :D

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

Leave a Comment



Next post:

Previous post: