≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

petua hilangkan parut jerawat,cara hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,cara hilangkan jerawat,bedak sejuk,parut jerawat,khasiat kulit kayu manis,menghilangkan parut jerawat,kelebihan bedak sejuk,cara menghilangkan parut jerawat dengan cepat,cara hilangkan bekas jerawat,kulit kayu manis hilangkan parut,petua menghilangkan bekas jerawat,hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,kebaikan bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat di muka,cara untuk menghilangkan bekas jerawat,fungsi bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat hitam,kulit kayu manis,kebaikan kayu manis,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,kulit kayu manis dan bedak sejuk,khasiat bedak sejuk dan serbuk kayu manis,madu menyembuhkan jerawat,masa yang diambil untuk hilangkan parut hitam jerawat,khasiat bedak sejuk campur madu,menghilang parut hitam jerawat,menghilangkan bekas jerawat,khasiat bedak sejuk,menghilangkan tanda hitam bekas luka,pakai bedak sejuk setiap malam,madu lebah untuk muka,khasiat kayu manis hilangkan parut,khasiat madu lebah untuk jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk kulit muka,kulit kayu manis jerawat,kulit kayu manis untuk jerawat,macam mana nak buang parut jerawat dan kesan hitam,khasiat kulit kayu manis untuk kulit,macam mana nak hilangkan kesan merah jerawat di muka?,macam mana nak hilangkan bekas jerawat,khasiat kayu manis untuk wajah,khasiat kayu manis untuk kulit muka,madu kayu manis jerawat,madu menghilangkan parut jerawat,parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut berlubang,petua menghilangkan parut jerawat,petua menghilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,petua menghilangkan parut jerawat dengan cepat,petua menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,petua nak hilangkan parut jerawat,petua untuk menghilangkan bekas luka jerawat dan parut jerawat,sabun pencuci muka yang bagus,serbuk kulit kayu manis menghilangkan parut jerawat,susah hilangkan parut,tips hilangkan parut jerawat,tips hilangkan parut jerawat dengan cepat,tips menghilangkan kesan jerawat,petua kulit kayu manis,petua kayu manis,petua hilangkan parut jerawat dimuka,parut jerawat susah hilang,pencuci muka jerawat,pencuci muka yang boleh hilangkan parut jerawat,petua tradisional hilangkan parut berlubang,petua hiangkan parut jerawat,petua hilang kan jerawat dan parut,petua hilang kan parut jerawat,petua hilang parut jerawat,petua hilangkan bekas jerawat,petua hilangkan jerawat dan bekas jerawat,petua hilangkan jerawat dan parut,petua hilangkan parut hitam jerawat,petua hilangkan parut jerawat berlubang,petua hilangkan parut jerawat di muka dengan cepat,tips untuk menghilangkan bekas jerawat,kegunaan bedak sejuk,adakah sirih dapat menghilangkan parut berlubang,cara hilangkan kesan merah di muka,cara hilangkan parut jerawat berlubang,Cara hilangkan parut jerawat cepat,cara hilangkan parut jerawat dengan cepat,cara ilangkan parut jerawat,cara menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,cara menghilangkan bekas jerawat di wajah dengan cepat,cara menghilangkan bekas jerawat yang hitam,cara menghilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,cara menghilangkan kesan hitam jerawat pada muka,cara menghilangkan kesan jerawat,cara menghilangkan kesan parut jerawat,cara menghilangkan muka berparut,cara menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,cara hilangkan kesan jerawat dalam 2 hari,cara hilangkan jerawat dan parut,apa fungsi bedak sejuk,bagaimana nak hilangkan parut jerawat,bedak sejuk campur kulit kayu manis,bedak sejuk dan madu,bedak sejuk hilangkan parut,bedak sejuk jerawat,bedak sejuk untuk jerawat,bedak thanaka pulihkan parut jerawat berlubang,bekas jerawar,cara berkesan hilangkan parut jerawat,cara buangkan parut jerawat,cara cantikkan muka,cara cara menghilangkan parut jerawat,cara cepat hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat dalam seminggu,cara menghilangkan parut jerawat di muka,cara menghilangkan parut jerawat guna bedak sejuk,hilangkan parut hitam jerawat,hilangkan parut jerawat berlubang,hilangkan parut jerawat berlubang di muka,hilangkan parut jerawat hitam,hilangkan parut jerawat pada muka,jerawat by cahaya purnama,jerawat kayu manis,kayu manis hilangkan parut,kayu manis untuk muka petua,cara hilangkan hitam hitam bekas parut di muka,kebaikan daun sirih untuk muka,kebaikan kayu manis untuk wajah,kebaikan kulit kayu manis pada wajah,kebaikan madu untuk kulit muka,hilangkan jerawat guna kayu manis,hilangkan bekas parut jerawat,cara merawat parut berlubang,cara nak hilangkan bekas hitam jerawat,cara nak hilangkan bekas jerawat,cara nak hilangkan jerawat dengan kayu manis,cara nak hilangkan jerawat di muka dengan cepat,cara nak hilangkan kesan jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat dengan cepat,cara nak hilangkan parut jerawat di muka,cara untuk hilangkan parut jerawat berlubang,cara2 nak hilangkan parut jerawat,fungsi bedak sejuk dengan madu,garnier sakura white untuk kulit berjerawat,hilang parut jerawat,kebaikan produk garnierr

10 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

Leave a Comment



Next post:

Previous post: