≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

ADVERTISEMENT   Pelita Raya Solar

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

 

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat,kebaikan bedak sejuk,khasiat bedak sejuk,bedak sejuk,petua hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,parut jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan parut jerawat berlubang,cara hilangkan parut jerawat hitam,kelebihan bedak sejuk,kulit kayu manis hilangkan parut,petua hilangkan parut jerawat berlubang,khasiat kayu manis untuk wajah,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,khasiat kulit kayu manis untuk muka,kayu manis untuk jerawat,hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,bedak sejuk dan madu,menghilangkan parut jerawat berlubang,Menghilangkan parut jerawat,krim garnier untuk parut jerawat,pencuci muka untuk jerawat dan parut,krim hilangkan parut,kebaikan aloe vera untuk jerawat,garnier untuk jerawat dan bekas jerawat,cara hilangkan bekas jerawat hitam,fungsi bedak sejuk,parut jerawat berlubang,cara hilangkan parut berlubang di muka,cara menghilangkan kesan merah di muka,cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,Hilangkan parut berlubang tradisional,kebaikan memakai bedak sejuk,cara menghilangkan parut dimuka dalam masa seminggu,produk untuk hilangkan parut jerawat berlubang,cara menghilangkan parut di muka,khasiat kulit kayu manis,kebaikan serbuk kayu manis untuk muka,kegunaan bedak sejuk,cara menghilangkan parut bekas jerawat,aloe vera hilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat hitam di muka,serbuk kayu manis hilangkan jerawat,macam mana nak hilangkan parut hitam,manfaatbedaksejuk,madu boleh hilangkan jerawat,manfaat kayu manis buat wajah,manfaat bedak sejuk,manfaat bedak DH,madu menghilangkan parut jerawat,madu campur bedak sejuk,MADU DAPAT RAWAT JERAWAT,macam mana kasih hilang muka berlubang,kulit muka berparut,kulit kayu manis untuk parut jerawat,kulit kayu manis dan madu untuk muka,khasiat kayu manis untuk muka,khasiat kayu manis pada wajah,khasiat kayu manis pada kulit muka,khasiat bedak sejuk pd kulit wajah,khasiat bedak sejuk dan mady,kesan bedak sejuk,kelebihan bedak sejuj,khasiat kulit kayu manis untuk jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk jerawat dan parut,kulit kayu manis jerawat,kulit kayu manis hilangkan jerawat,khasiat serbuk kayu manis untuk wajah,krim menghilangkan parut hitam jerawat,krim hilangkan parut jerawat berlubang,kesan memakai bedak sejuk,khasiat safi mentimun untuk kulit muka,khasiat kunyit dan kayu manis untuk menghilangkan bekas jerawat,kelebihan bedak garnier,ubat hilangkan jerawat dan parut,produk yang boleh menghilangkan masalah kulit jerawat yang teruk,produk yang berkesan untuk kulit berjerawat,produk kulit kayu manis,produk kecantikan kulit kayu manis,produk hilangkan parut jerawat hitam,produk hilang lubang jerawat,produk garnier untuk kulit berminyak dan jerawat,produk garnier boleh hilangkan parut jerawat,petua tradisional kulit kayu manis,petua parut madu,petua menghilangkan parut jerawat di muka,safi mentimun hilangkan parut,wajah parud susah hilang,tips menghilangkan parut jerawat dengan cepat,tips hilangkan parut jerawat berlubang,tips hilang kan bekas parut jerawat hitam,tip hilangkan parut jerawat di muka,timun untuk hilangkan parut jerawat,timun hilangkan parut jerawat,Tanda2 jika madu tidak cocok untuk muka,serbuk kayu manis untuk muka,scrub untuk menghilangkan parut,scrab untuk parut jerawat berlubang,safi timun,petua menghilangkan parut dalam masa 2hari,petua hilanhkan jerawat dan parut hitam jerawat,pencuci muka hilangkan bekas jerawat,parut jerawat hitam,parut jerawat hilang dalam masa seminggu,parut jerawat cepat hilanh,parut bekas jerawat,petua hilangkan jerawat dan bekas jerawat,pakai bedak sejuk untuk menghilangkan apa?,nak hilangkan parut jerawat berlubang,Muka parut,muka berlubang,merawat parut jerawat hitam,pencuci muka scrub untuk muka berlubang,pencuci muka untuk berjerawat,petua hilangkan parut jerawat dengan cepat,petua hilangkan parut jerawat dengan bedak sejuk,petua hilangkan parut jerawat berlubang di muka,petua hilangkan parut hitam jerawat,petua hilangkan parut atau bekas jerawat,petua hilangkan muka berlubang,petua hilang parut jerawat,petua buang bekas jerawat,pencuci muka untuk parut jerawat,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,pencuci muka untuk jerawat,menghilangkan parut jerawat dengan menggunakan madu dan bedak sejuk,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang cara melayu,cara hilangkan jerawat dan parut,cara hilang tanda jerawat alami,cara hilang kan parut jerawat,cara cuci jerawat di pipi,cara cara hilangkan tanda jerawat,cara buat bedak sejuk hilangkan jerawat,cara bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bolehkah kayu manis dan bedak sejuk hilangkan parut jerawat?,beras dan kunyit apakah menyembuhkan bekas jerawat berlubang,bekas jerawat merah review,cara hilangkan parut atau bekas jerawat,cara hilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,cara hilangkan parut jerawat lama,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,Cara menghilang tanda cerawat,cara menghilang parut jerawat,cara menghilang kanparut d wajah dengan cepat,cara menggunakan kunyit dan beras di muka berlubang,cara menggunakan kayu manis untuk menghilangkan bekas jerawat,cara menggunakan bedak sejuk,cara mengelakkan parut di wajah,cara memakai bedak sejuk dengan betul,cara meghilangkan parut bekas jerawat,bekas jerawat hitam,bedak tanaka campur madu,bedak sejuk baiki parut,bedak sejuk aloe vera,bedak sajuk,bedak penghilang parut bekas jerawat,bedak muka tuk hilangin jerawat,Bedak Maxifeel,bedak garnier untuk kulit berminyak,bedak garnier untuk kulit berjerawat,apakah gegunaan kulit kayu manis untuk bahan kecantikan,aloe vera untuk parut jerawat,bedak sejuk campur madu,bedak sejuk dan kulit kayu manis,bedak sejuk dan kulit kayus mansi,bedak sejuk untuk menghilangkan jerawat,bedak sejuk untuk jerawat,bedak sejuk tanaka boleh tak hilangkan parut hitam,bedak sejuk paling elok untuk jerawat,bedak sejuk kuduk kuduk,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan bekas jerawat,bedak sejuk guna kulit kayu mansi,bedak sejuk fungsi,bedak sejuk dengan kulit kayu manis,aloe vera gel untuk muka berlubang,cara menghilangkan bekas jerawat merah di pipi,kelebihan basuh muka dengan air suam,kayu manis hilangkan parut,kayu manis hilangkan jerawat,kayu manis elok untuk jerawat,kayu manis buat wajah berlubang,kayu manis boleh hilanglan,hilangkan kesan merah di muka,hilangkan kesan jerawat merah,hilangkan jerawat mengunekan kayu manis,hilangkan jerawat menggunakan kayu manis,hilangkan bekas tanda2 jerawat yang menjadi hitam dimuka,kayu manis hilangkan parut jerawat,kayu manis jerawat,kayu manis untuk bekas jerawat,kebaikkan kayu manis,kebaikan madu untuk parut muka,kebaikan kulit kayu manis utuk menghilangkan parut,kebaikan kulit kayu manis untuk wajah,kebaikan guna bedak sejuk,kebaikan dan keburukan bedak sejuk,kebaikan campuran bedak sejuk dan kulit kayu manis,kebaikan bedak sejuk campur madu,kebaikan bedak sejuk aloe vera,cara untuk menghilangkan parut jerawat dengan kayu manis,hilangkan bekas jerawat dengan kayu manis,garnier penghilang bekas jerawat,Cara merawat kulim dengan menggunakan timun,cara merawat jerawat yang teruk,cara menghilangkan parut jerawat menggunakan timun,cara menghilangkan parut jerawat di muka,cara menghilangkan parut jerawat dengan timun,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,cara menghilangkan parut dengan cepat,cara menghilangkan parut berlubang di muka,cara menghilangkan jerwat memakai kayu manis,cara menghilangkan jerawat dengan bedak sejuk,cara merawat kulit muka berparut,cara nak hilangkan kesan jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat di muka,cuci muka tuk jrawat,cuci muka menggunakan timun,cuci muka air beras jerawat hilang,cepat hilangkan parut jerawat,Cara yang tepat untuk mengatasi bekas merah jerawat di pipi ssusah hilanng,cara untuk menghilangka parut hitam jerawat,cara pemakaian bedak sejuk,cara pakai bedk sejuk,cara pakai bedak sejuk,cara nak hilangkan parut jerawat kat muka,cara menghilangkan jerawat dan parut jerawat

24 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

    • wan.. saya nak cubalah petua wan ni.. sebab sekecik2 bekas pun akan tinggal kesan hitam di muka.. makan bertahun mau nak hilang… stress sebab bekas jerawat lama tak hilang.. naik pulak yang baru… jadi makin lama makin banyak bekas di muka.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. 😀

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

  • tq for this info..sy nk cuba..harapnye bekesan kt kulit sy.. pening dgn bkas jerawat ni.. :(

  • saya dah cuba macam2 produk tapi belum berkesan sekarang pakai bezac ac je.. hopefully ade perubahan la.. :-(

Leave a Comment



Next post:

Previous post: