≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat,bedak sejuk,cara hilangkan jerawat,parut jerawat,menghilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan bekas jerawat,khasiat kulit kayu manis,kebaikan bedak sejuk,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara menghilangkan parut jerawat dengan cepat,cara hilangkan parut jerawat dengan cepat,cara hilangkan parut jerawat hitam,cara nak hilangkan parut jerawat,kulit kayu manis hilangkan parut,cara menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,kelebihan bedak sejuk,tips hilangkan parut jerawat,kebaikan kayu manis,khasiat kayu manis untuk wajah,cara hilangkan parut jerawat di muka,hilangkan parut hitam jerawat,macam mana nak hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,parut jerawat berlubang,fungsi bedak sejuk,cara untuk menghilangkan bekas jerawat,bedak sejuk untuk jerawat,macam mana nak hilangkan bekas jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat dengan cepat,kulit kayu manis,cara nak hilangkan bekas jerawat,hilangkan parut jerawat hitam,menghilangkan parut jerawat merah,menghilangkan bekas jerawat,khasiat bedak sejuk dan serbuk kayu manis,kesan jerawat,menghilangkan parut jerawat dengan madu,menghilangkan bekas jerawat hitam,pencuci muka habbatus sauda untuk parut jerawat berlubang,khasiat bedak sejuk,khasiat bedak sejuk campur madu,menghilangkan kesan merah jerawat,menghilangkan parut di muka,menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,menghilang parut hitam jerawat,masa yang diambil untuk hilangkan parut hitam jerawat,madu utk parut jerawat,krim hilangkan parut jerawat berlubang,khasiat madu lebah untuk jerawat,krim untuk menghilang kan kesan parut teruk di muka,khasiat kulit kayu manis untuk muka,kulit kayu manis hilangkan parut jerawat,kulit kayu manis parut,macam mana nak buang parut jerawat dan kesan hitam,kulit kayu manis dan bedak sejuk,khasiat kulit kayu manis untuk kulit muka,khasiat kulit kayu manis untuk kulit,khasiat kayu manis untuk kulit muka,macam mana nak hilangkan kesan merah jerawat di muka?,madu hilangkan jerawat,khasiat kayu manis,madu kayu manis jerawat,madu menghilangkan parut jerawat,madu menyembuhkan jerawat,khasiat sabun 44 cahayaan madu hitam,muka berjerawat dan berparut,ubat hilangkan parut hitam,produk untuk hilangkan parut jerawat,produk hilangkan parut jerawat berlubang di muka,petua untuk menghilangkan bekas luka jerawat dan parut jerawat,petua tradisional menghilangkan parut jerawat berlubang,petua tradisional hilangkan parut berlubang,petua nak hilangkan parut jerawat,petua menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,petua menghilangkan parut jerawat dengan cepat,petua menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,pulihkan parut jerawat berlubang,sabun pencuci muka yang bagus,tips untuk menghilangkan bekas jerawat,tips menghilangkan kesan jerawat,tips krim bedak sejuk,tips hilangkan parut jerawat dengan cepat,tips hilangkan bekas jerawat,tip hilangkan jerawat dan parut,timun hilangkan parut jerawat,susah hilangkan parut,scrub menghilangkan bekas jerawat,ubat untuk hilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut jerawat,petua hiangkan parut jerawat,penghilang parut jerawat,pencuci muka yang boleh hilangkan parut jerawat,pencuci muka jerawat,serbuk kulit kayu manis menghilangkan parut jerawat,parut jerawat susah hilang,parut jerawat hitam,orang hitam berjerawat,muka gelap pakai madu,petua hilang kan jerawat dan parut,petua hilang kan parut jerawat,petua hilang parut jerawat,petua menghilangkan parut berlubang,petua kulit kayu manis,petua kayu manis,petua hilangkan parut jerawat di muka dengan cepat,petua hilangkan parut jerawat cepat,petua hilangkan parut jerawat berlubang,petua hilangkan parut hitam jerawat,petua hilangkan jerawat dan bekas jerawat,petua hilangkan bekas jerawat,muka berlubang jerawat cara hilangkan,cara menghilangkan parut jerawat guna bedak sejuk,cara mengatasi jerawat merah di muka,cara ilangkan parut jerawat,cara hilangkan parut jerawat hitam di muka,cara hilangkan parut jerawat berlubang,Cara hilangkan parut dan jerawat,cara hilangkan kesan merah di muka,cara hilangkan kesan jerawat dalam 2 hari,cara hilangkan jerawat dan parut,cara hilangkan hitam hitam bekas parut di muka,cara menghilangkan bekas jerawat dengan timun jepun,cara menghilangkan bekas jerawat di wajah dengan cepat,cara menghilangkan bekas jerawat yang hitam,cara menghilangkan parut jerawat dalam seminggu,cara menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,cara menghilangkan muka berparut,cara menghilangkan kesan parut jerawat,cara menghilangkan kesan jerawat,cara menghilangkan kesan hitam jerawat pada muka,cara menghilangkan jerawat menggunakan bedak sejuk,cara menghilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,cara menghilangkan jerawat dan parut jerawat dalam masa seminggu,cara hilangkan bekas parut di wajah,cara hilangkan bekas jerawat dengan cepat,bedak sejuk jerawat,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan parut,bedak sejuk campur kulit kayu manis,bagaimana nak hilangkan parut jerawat,bagaimana nak hilangkan jerawat dan bekas jerawat dengan cepat,apa fungsi bedak sejuk,aloe vera gel campur dengan bedak muka,adakah sirih dapat menghilangkan parut berlubang,bedak sejuk untuk parut jerawat,bedak thanaka pulihkan parut jerawat berlubang,bekas jerawar,cara guna aloe vera di muka,cara cepat untuk menghilang parut jerawat,cara cepat hilangkan parut jerawat,cara cara menghilangkan parut jerawat,cara cantikkan muka,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,cara buangkan parut jerawat,cara berkesan hilangkan parut jerawat,buang bekas jerawat,adakah bedak sejuk boley hilang parut,cara merawat parut berlubang,kenapa muka berlubang,kebaikan bedak sejuk jerawat,kayu manis untuk muka petua,kayu manis untuk jerawat,kayu manis merawat jerawat,kayu manis menghilangkan jerawat,kayu manis dan bedak sejuk parut jerawat,hilanh tanda jerawat,hilangkan parut jerawat merah,hilangkan parut jerawat dengan cepat,kebaikan daun sirih untuk muka,kebaikan kayu manis untuk wajah,kebaikan kulit kayu manis,kelebihan pakai bedak sejuk,kelebihan kulit kayu manis pada wajah,KELEBIHAN BEDAK SEJUK Kayu manis,kegunaan timun untuk menghilangkan parut jerawat,kegunaan bedak sejuk,kebaikan produk garnierr,kebaikan menggunakan bedak sejuk,kebaikan madu untuk kulit muka,kebaikan kulit kayu manis pada wajah,hilangkan parut jerawat berlubang,hilangkan parut dengan madu,cara untuk hilangkan parut jerawat berlubang,cara untuk hilangkan parut jerawat,cara penggunaan bedak sejuk,cara pakai bedak sejuk,cara nak hilangkan sel kulit mati,cara nak hilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan kesan jerawat,cara nak hilangkan jerawat di muka dengan cepat,cara nak hilangkan jerawat dengan kayu manis,cara2 menghilangkan bekas jerawat,cara2 nak hilangkan parut jerawat,coffee scrub hilangkan parut jerawat,hilangkan jerawat hitam,hilangkan jerawat guna kayu manis,hilangkan bekas jerawat dengan kayu manis,hilang parut jerawat berlubang,hilang parut jerawat,hilang bekas jerawat dengan madu dan bedak sejuk,hilang bekas jerawat dengan madu,garnier sakura white untuk kulit berjerawat,fungsi bedak sejuk dengan madu,cara nak hilangkan bekas hitam jerawat

15 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

Leave a Comment



Next post:

Previous post: