≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Selain itu anda boleh mencuba Sabun Kolagen Nurraysa

Secara umumnya sabun ini sesuai untuk semua orang atau lebih senang lagi untuk 1 isi rumah dan masalah kulit gatal-gatal, jerawat, panau, parut, kudis, berkerak, ekzema baby memang sesuai guna sabun ni.

Sms/whatsapp : 010-5050 995

10 terawal dapat harga diskaun pm segera

bua tduit dengan youtube adsense

 

Incoming search :

khasiat bedak sejuk,kebaikan bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat,bedak sejuk,hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,kulit kayu manis hilangkan parut,parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan parut jerawat hitam,cara nak hilangkan parut jerawat,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,cara menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,cara pakai bedak sejuk,cara nak hilangkan parut jerawat berlubang,kelebihan bedak sejuk,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,petua hilangkan parut jerawat berlubang di muka,fungsi bedak sejuk,kebaikan pakai bedak sejuk,pencuci muka untuk kulit jerawat dan parut,parut jerawat hitam,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut di muka dengan cepat,cara hilangkan parut jerawat merah,kulit kayu manis boleh menghilangkan bekas hitam jerawat,pencuci muka untuk jerawat dan parut,cara menghilangkan parut dimuka dalam masa seminggu,cara memakai bedak sejuk,kulit kayu manis hilangkan parut jerawat,pencuci muka hilangkan bekas jerawat,kulit kayu manis menghilangkan parut jerawat,petua bedak sejuk,cara menghilangkan kesan jerawat,hilangkan parut jerawat dalam seminggu,hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,kebaikan bedak sejuk aloe vera,kayu manis ubat jerawat,khasiat kayu manis untuk muka,kelebihan bedak sejuk beras,madu dan kulit kayu manis untuk jerawat,macamana terjadinye parut hitam,kelebihan madu dgn bdak sjuk,macam mana nk hilangkan kesan jerawat hitam teruk dimuka?,kenapa bekas jerawat menjadi hitam,manfaat bedak sejuk,kelebihan guna bedak sejuk,meghilangkan parut jerawat,menghilang parut kayu,menghilangkan bekas jerawat dengan serbuk kayu manis,menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,kelebihan,menghilangkan parut jerawat,kegunaan bedak sejuk untuk muka,macam mana nak hilangkan parut jerawat yang berwarna merah,kesan kayu manis dengan bedak sejuk untuk hilangkan parut jerawat di muka,krim untuk hilangkan parut jerawat di muka,kulit kayu manis boleh menghilangkan jerawat,krim jeragat n parut,khasiat kulit kayu manis untuk muka,khasiat kulit kayu manis untuk kecantikan,kulit kayu manis dengan bedak sejuk,khasiat bedak sejuk petani,khasiat bedak sejuk dan madu,kulit kayu manis jerawat,khasiat bedak sejuk aloe vera,kulit kayu manis hi,kelebihan memakai bedak sejuk,kulit kayu manis untuk kecantikan,macam mana nak hilangkan kesan merah di hidung,kesan pakai bedak sejuk pada muka jerawat,kesan memakai bedak sejuk,kegunaan bedak sejuk,menghilangkan parut jerawat di hidung,untuk hilang parut jerawat,produk parut jerawat,produk muka yang hilangkan kesan parut jerawat,produk kayu manis bedak sejuk,petua untuk parut jerawat berlubang,petua tradisional hilangkan parut berlubang,petua pakai bedak sejuk,petua oatmeal untuk parut jerawat,petua merawat kulit berjerawat yang berparut hitam,petua menghilangkan parut jerawat merah,petua menghilangkan parut jerawat berlubang,sabun hilangkan parut dan jerawat,sabun pembersih muka parut,scrub hilang parut,ubat jerawat kulit kayu manis,ubat hilangkan parut merah,tips hilangkan paru,timun buat jerawat berparut,skrub muka hilang parut,skrap bedak sejuk kayu manis,serbuk kulit kayu manis menghilangkan parut jerawat,serbuk kayu manis hilangkan parut,sel kulit mati dan parut jerawat,scrub untuk hilangkan parut jerawa,petua menghilangkan parut berlubang di muka,petua menghilangkan bekas jerawat berlubang,petua kulit berlubang,pencuci muka hilangkan parut,petua guna serbuk kayu manis,parut merah jerawat,parut jerawat hilang dalam masa seminggu,parut jerawat berlubang boleh hilang,nk hilangkan masa tamat,nak hilangkan kesan jerawat,muka tompok merah selepas guna kayu manis,muka parut jerawat adalah,muka berjerawat dan berparut,pencuci muka kulit kayu manis,pencuci muka safi untuk hilangkan parut,pencuci muka safi yang dapat hilangkan parut jerawat dengan cepat,petua kayu manis,petua hilangkan parut jerawat yang lama,petua hilangkan parut hitam,petua hilangkan parut berlubang,petua hilangkan parut,petua hilangkan kesan,petua hilangkan bekas hitam jerawar,petua buat bedak sejuk,petu hilangkan parut jerawat,pencuci muka untuk kulit kesan jerawat dan panau,merawat kulit berparut jerawat,keburukkan memakai tepung pulut setiap malam ?,cara menghilangkan tompok hitam bekas jerawat,cara menghilangkan bekas jerawat dengan bedak sejuk,cara menggunakan bedak sejuk campur madu untuk hilangkan jerawat,cara menggunakan bedak sejuk,cara membuat resdung sendiri menggunakan kayu manis,cara membuat krim hilangkan parut,cara memakai scrub kayu manis dengan madu,cara kegunaan kayu manis dalam bedak sejuk,cara hilangkan parut muka,cara hilangkan parut jerawat yg hitam dalam masa seminggu,cara hilangkan parut jerawat hitam dalam masa seminggu,cara menghilangkan bekas jerawat menggunakan kayu manis,cara menghilangkan bekas jerawat merah dengan timun,cara menghilangkan jerawat dan parut jerawat dalam masa seminggu,cara menghilangkan parut kulit,cara menghilangkan parut jerawat merah,cara menghilangkan parut jerawat menggunakan kayu manis,cara menghilangkan parut jerawat lama,cara menghilangkan parut jerawat dengan timun,cara menghilangkan parut hitam,adakah bedak sejuk dapat menghilangkan jerawat,cara menghilangkan parut di muka dalam masa seminggu,cara menghilangkan parut di muka,cara menghilangkan kesan jerawat guna madu,cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,cara hilangkan parut jerawat dalam seminggu,cara hilangkan parut hitam bekas jerawat,bedak sejuk campur aloe vera,bedak sejuk alovera,bedak kayu manis,bagaimana nak hilangkan parut hitam jerawat ?,Bagaimana nak guna bedak sejuk,bagaimana cara serbuk kayu manis untuk hilangkan jerawat,badak muka menghilangkan jerawat,ape fugsi bedak sejuk,apakah kegunaan bedak sejuk,aloe vera menghilangkan parut,bedak sejuk campur kulit kayu manis,bedak sejuk dan kayu manis dapat hilang jerawat,bedak sejuk dan kayu manis untuk jeawat,cara hilangkan lubang parut,cara hilangkan jerawat dengan bedak sejuk,cara hilangkan jeragat,cara hilang kesan merah jerawat untuk jerawat teruk,cara guna kayu manis,cara cara hilangkan parut menggunakan kayu manis,cara buat bedak sejuk campur kulit kayu manis,beras dan kulit kayu manis,bedak sejuk yang boleh menghilangkan parut,bedak sejuk jerawat,adakah kulit kayu manis dapat menghilangkan jerawat dan parut jerawat ?,kebqikan kulit kayu manis untuk muka,kayu manis hilangkan jerawat baru atau bekas jerawat,kasiat bedak sejuk,hilangkanvjerawat dengan kayu manis,hilangkan parut jerawat yabg,hilangkan parut jerawat lama guna alovera,hilangkan parut jerawat hitam,hilangkan parut jerawat dengan timun,hilangkan parut berlubang trad,hilangkan paru lubang,hilangkan muka berlubang,kayu manis hilangkan parut,kayu manis menghilangkan jerawat,kayu manis untuk hilang parut,kebaikan penggunaan bedak sejuk,kebaikan menggunakan bedak sejuk,kebaikan memakai bedak sejuk di muka,kebaikan memakai bedak sejuk,kebaikan bedak sejuk untuk jerawat,kebaikan bedak sejuk pada wajah,kebaikan bedak sejuk dicampurkan dengan kulit kayu manis,kebaikan bedak sejuk dan kulit kayu manis,cara hilangkan lubang jerawat,kayu manis untuk jerawat,hilangkan merah jerawat,hilangkan merah bekas jerawat,hilangkan kesan merah jerawat,cara pakai bedaj sejuk untuk hilangkan jerawat dan bekas jerawat,cara nak hilangkan parut bekas jerawat,cara nak hilangkan muka berlubang,cara nak hilangkan kulit berlubang,cara nak hilangkan kesan merah,cara nak hilang parut jerawat dengan cepat,cara nak hilang parut jerawat,cara nak hilang jerawat bedulak sejuk,cara merawat parut jerawat,cara menhilang parut berlubang,cara pakai bedak sejuk dengan betul,cara penggunaan bedak sejuk,cara untuk mnghilangkan parut,hilangkan jerawat guna kayu manis,hilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,hilangkan bekas jerawat bedak sejuk dan kayu manis,hilang parut hitam dimuka,hilang parut dengan kayu manis,garnier hilangkan parut jerawat,fugsi bedak sejuk,daun sendudu,cuci muka garnier untuk jerawat,cara2 menggunakan kayu manis untuk menghilangkan parut jerawat,cara mengubati jerawat dengan kayu manis

Comments

29 comments… add one
  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

    • wan.. saya nak cubalah petua wan ni.. sebab sekecik2 bekas pun akan tinggal kesan hitam di muka.. makan bertahun mau nak hilang… stress sebab bekas jerawat lama tak hilang.. naik pulak yang baru… jadi makin lama makin banyak bekas di muka.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. 😀

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

  • tq for this info..sy nk cuba..harapnye bekesan kt kulit sy.. pening dgn bkas jerawat ni.. :(

  • saya dah cuba macam2 produk tapi belum berkesan sekarang pakai bezac ac je.. hopefully ade perubahan la.. :-(

  • Terima kasih tipsnya. Saya dlu pun jerawat teruk tapi skrg ok sikit sejak mkn vitamin c.

  • cicie

    Mmg bgus tp mo tmbh cket la,,bdak sjuk sy lg mudh n sng,,,hnya tpung pulut+madu ori+rajin hahaha,,,cer try kwn2

  • amy

    Nak cubalah ..my friend dh cuba and bagitau i…really hope bekesan

  • Zaa

    Sy dh cuba tips di atas and mmg berkesan . Bintik hitam pun pudar . kesan jerawat pun hilang .. Even payah nak dapat serbuk kayu manis sampai kena tumbuk sendiri * memerlukan tahap kesabaran yg tinggi* .
    Nak cantik kan ? Usaha lah sikit . Kena rajin n konsisten je … InsyaAllah dpt mcm apa yg kita nak

Leave a Comment



Next post:

Previous post: