≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,kebaikan bedak sejuk,bedak sejuk,cara menghilangkan parut jerawat,khasiat bedak sejuk,cara nak hilangkan parut jerawat,parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan parut jerawat berlubang,cara hilangkan parut jerawat hitam,kelebihan bedak sejuk,petua hilangkan parut jerawat berlubang,kulit kayu manis,kulit kayu manis hilangkan parut,cara menghilangkan parut jerawat dengan cepat,tips hilangkan parut jerawat,khasiat kayu manis untuk wajah,menghilangkan parut jerawat berlubang,kayu manis untuk jerawat,cara nak hilangkan bekas jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk muka,hilang parut jerawat,cara menghilangkan kesan jerawat,krim hilangkan parut,menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,muka berjerawat dan berparut,madu dan kulit kayu manis untuk jerawat,cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,cara pakai bedak sejuk,hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,cara menghilangkan parut di muka,garnier untuk jerawat dan bekas jerawat,cara menghilangkan parut,aloe vera hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut bekas jerawat,kebaikan serbuk kayu manis untuk muka,kebaikan memakai bedak sejuk,serbuk kayu manis hilangkan jerawat,cara hilangkan bekas jerawat hitam,kebaikan kulit kayu manis,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,produk untuk hilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut jerawat,kayu manis hilangkan jerawat,Bekas jerawat,madu boleh hilangkan jerawat,khasiat k,madu boleh menghilangkan parut jerawat,khasiat bedak sejuk dan mady,MADU DAPAT RAWAT JERAWAT,fungsi kayu manis untuk wajah,madu dengan kulit kayu manis untuk parut,khasiat kayu manis untuk muka,khasiat aloe vera untuk kulit muka,madu hilangkan parut jerawat,kesan pakai bedak sejuk,manfaat bedak sejuk,Kesan Mencuci muka guna madu,manfaat tepung beras timun untuk muka,kulit kayu manis hilangkan parut jerawat,khasiat safi mentimun untuk kulit muka,macam mana nak hilangkan tanda2 kudi,khasiat sabun madu hitam,khasiat serbuk kayu manis untuk wajah,kulit kayu manis hilangkan jerawat,khasiat kayu manis untuk kulit muka,khasiat kulit kayu manis,kulit kayu manis jerawat,Kulit Kayu manis untuk Kecantikan,kulit muka berparut,macam mana kasih hilang muka berlubang,macam mana nak hilangkan kulit mati,khasiat kulit kayu manis untuk jerawat,macam mana nak hilangkan parut di wajah,khasiat kayu manis pada wajah,khasiat kulit kayu manis untuk parut jerawat,khasiat kayu manis hilangkan parut,krim untuk muka parut berlubang,macam mana nak hilangkan parut jerawat berlubang,wajah parud susah hilang,produk kulit kayu manis,produk hilangkan parut jerawat,produk hilang lubang jerawat,petua tradisional hilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan parut dalam masa 2hari,petua menghilangkan bekas parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat yang berlubang,scrab untuk parut jerawat berlubang,petua hilangkan parut jerawat di muka dengan cepat,petua hilangkan parut jerawat dengan bedak sejuk,menghilangkan tanda hitam jerawat,produk menghilangkan parut jerawat di muka,produk muka yang bagus untuk menangani masalah jerawat yang teruk,ubat untuk hilangkan parut jerawat,tips menghilangkan parut jerawat dengan cepat,tips menghilangkan parut jerawat berlubang,tips menghilangkan bekas jerawat,tips hilang kan bekas parut jerawat hitam,timun untuk hilangkan parut jerawat,timun hilangkan parut jerawat,testimoni aloe vera menghilangkan parut jerawat,tanda tanda nak menghilangkan parut jerawat,safi timun,produk yang berkesan untuk kulit berjerawat,petua hilangkan jerawat dan parut di muka,petua hilangkan jerawat dan parut dengan cepat,petua hilangkan jerawat dan parut,parut jerawat merah,parut jerawat hitam,parut jerawat cepat hilanh,parut jerawat berlubang,parut bekas jerawat,nak rawat bekas jerawat di muka,muka berlubang,merawat jerawat dengan madu,menghilangkan tanda jerawat,menghilangkan parut jerawat cara islam,Menghilangkan parut jerawat,parut jerawat timun,penawar jerawat berlubang,petua hilangkan jerawat dan bekas jerawat,petua hilangkan bekas dan parut jerawat,petua guna madu dan bedak sejuk untuk jerawat,petua bedak sejuk,penghilang parut jerawat dengan cepat,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,pencuci muka untuk jerawat dan parut,pencuci muka untuk berjerawat,pencuci muka hilangkan parut,pencuci muka hilangkan kesan jerawat,pencuci muka hilangkan bekas jerawat,menghilangkan parut dengan bedak sejuk,kesan memakai bedak sejuk,cara menhilangkan bekas jerawat,cara menggunakan kayu manis untuk menghilangkan bekas jerawat,cara menggunakan bedak sejuk,cara mengelakkan parut di wajah,cara memakai sob produk utk kulit parut,cara hilangkan parut merah di muka,cara hilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,cara hilangkan parut dalam masa seminggu,cara hilangkan parut berlubang di muka,cara hilangkan parut atau bekas jerawat,cara hilangkan parut,cara hilangkan jerawat dan parut,cara menggunakan kunyit dan beras di muka berlubang,Cara mengh,cara menghilangkan parut jerawat menggunakan timun,cara menghilangkan parut jerawat guna madu,cara menghilangkan parut jerawat di muka,cara menghilangkan parut hitam di muka,aloe vera gel untuk muka berlubang,cara menghilangkan kesan merah di muka,cara menghilangkan jerwat memakai kayu manis,cara menghilangkan jerawat dan parut jerawat,cara menghilangkan bekas jerawat merah di pipi,Cara menghilang tanda cerawat,cara menghilang parut jerawat,cara hilangkan bekas jerawat,Cara hilangin muka berlobang akibat jerawat,bedak sejuk dan madu,bedak sejuk campur madu,bedak sejuk campur kulit kayu manis,bedak sejuk baiki parut,bedak sajuk,bedak penghilang parut bekas jerawat,bedak muka tuk hilangin jerawat,Bedak Maxifeel,bedak garnier untuk kulit berminyak,apakah gegunaan kulit kayu manis untuk bahan kecantikan,aloe vera untuk parut jerawat,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bedak sejuk kuduk kuduk,cara hilang tanda jerawat alami,cara hilang kan parut jerawat,cara cepat hilangkan parut jerawat,cara cara hilangkan tanda jerawat,cara bedak sejuk hilangkan parut jerawat,beras untuk pulihkn jerawat,bekas jerawat hitam,bedak sejuk untuk menghilangkan jerawat,bedak sejuk untuk kulit jerawat,bedak sejuk untuk jerawat,bedak sejuk paling elok untuk jerawat,aloe vera menghilangkan parut,kelebihan bedak garnier,kayu manis elok untuk jerawat,kayu manis buat wajah berlubang,kasiat kulit manis pada wajah,hilangkan parut menggunakan madu,hilangkan parut jerawat hitam di muka,hilangkan parut jerawat dengan madu,Hilangkan parut berlubang tradisional,hilangkan parut berlubang dengan bedak sejuk dan madu,hilangkan jerawat mengunekan kayu manis,hilangkan jerawat menggunakan kayu manis,hilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,kayu manis hilangkan parut jerawat,kayu manis jerawat,kelebihan bedak,kegunaan kulit kayu manis,keburukan firmax 3,keburukan bedak sejuk,kebaikkan kayu manis,kebaikan madu untuk parut muka,kebaikan kulit kayu manis untuk wajah,kebaikan dan keburukan bedak sejuk,kebaikan bedak air,kebaikan aloe vera untuk jerawat,kebaik kan garnier sakura white,hilangkan bekas jerawat hitam dengan bedak sejuk,hilangkan bekas jerawat dengan kayu manis,Cara nak menghilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan parut jerawat kat muka,cara nak hilangkan parut hitam jerawat,cara nak hilangkan parut berlubang,cara nak hilangkan muka berlubang secara tradisional,cara nak hilangkan kesan jerawat,cara nak hilangkan kesan hitam jerawat dengan cepat,cara nak hilang,cara nak buang kulit mati,cara merawat parut dan jerawat,cara merawat muka berparut,cara pakai bedk sejuk,cara pemakaian bedak sejuk,hilangkan bekas hitam jerawat,hilang jerawat dan parut,hasiat kayu manis untuk menghilangkan jerawat,garnier sakura white testimoni,garnier penghilang bekas jerawat,fungsi bedak sejuk,cuci muka menggunakan timun,cream garnier untuk menghilangkan bekas jerawat,cepat hilangkan parut jerawat,cara untuk menghilangkan parut jerawat dengan kayu manis,cara tradisional lenyapkan parut jerawat berlubang,Cara merawat kulim dengan menggunakan timun

22 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

    • wan.. saya nak cubalah petua wan ni.. sebab sekecik2 bekas pun akan tinggal kesan hitam di muka.. makan bertahun mau nak hilang… stress sebab bekas jerawat lama tak hilang.. naik pulak yang baru… jadi makin lama makin banyak bekas di muka.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. 😀

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

  • tq for this info..sy nk cuba..harapnye bekesan kt kulit sy.. pening dgn bkas jerawat ni.. :(

Leave a Comment



Next post:

Previous post: