≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat,kebaikan bedak sejuk,bedak sejuk,khasiat bedak sejuk,cara nak hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan jerawat,parut jerawat,kulit kayu manis,cara menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,tips hilangkan parut jerawat,kulit kayu manis hilangkan parut,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,cara menghilangkan parut jerawat dengan cepat,petua hilangkan parut jerawat berlubang,petua menghilangkan bekas jerawat,kelebihan bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat hitam,cara hilangkan parut jerawat berlubang,cara hilangkan parut jerawat di muka,cara hilangkan parut jerawat dengan cepat,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,cara nak hilangkan bekas jerawat,hilang parut jerawat,khasiat kayu manis untuk wajah,cara menghilangkan kesan jerawat,macam mana nak hilangkan parut jerawat,kayu manis hilangkan jerawat,muka berjerawat dan berparut,cara menghilangkan parut,madu dan kulit kayu manis untuk jerawat,cara pakai bedak sejuk,timun hilangkan parut jerawat,petua menghilangkan parut jerawat,kayu manis untuk jerawat,kenapa muka berlubang,kebaikan kulit kayu manis,petua hilang parut jerawat,kelebihan pakai bedak sejuk,Bekas jerawat,parut jerawat berlubang,menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,khasiat kulit kayu manis pada wajah,menghilangkan parut di muka,menghilangkan parut jerawat cara islam,menghilangkan parut dengan bedak sejuk,menghilangkan parut jerawat dengan cepat,Merawat wajah yang berlubang bekas jerawat,merawat parut jerawat berlubang,merawat jerawat dengan madu,khasiat kayu manis untuk kulit muka,menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,menghilangkan tanda hitam jerawat,menghilangkan parut jerawat merah,menghilangkan parut jerawat dengan madu,khasiat kulit kayu manis untuk muka,khasiat kulit kayu manis untuk parut jerawat,menghilangkan jerawat dengan madu dan kayu manis,macam mana nak hilangkan jerawat menggunakan madu,kulit kayu manis parut,kulit kayu manis hilangkan parut jerawat,macam mana nak hilangkan kulit mati,madu hilangkan parut jerawat,kulit kayu manis hilangkan jerawat,macam mana nak hilangkan parut di wajah,kulit bekas jerawat,macam mana nak hilangkan parut jerawat berlubang,madu boleh menghilangkan parut jerawat,khasiat sabun madu hitam,krim untuk muka parut berlubang,krim untuk menghilang kan kesan parut teruk di muka,madu dengan kulit kayu manis untuk parut,krim hilangkan parut jerawat berlubang,madu utk parut jerawat,manfaat tepung beras timun untuk muka,letak bedak di muka yg ada parut,ubat untuk hilangkan parut jerawat,produk yang dapat hilangkan parut jerawat,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,produk untuk hilangkan parut jerawat berlubang,produk untuk hilangkan parut jerawat,produk muka yang bagus untuk menangani masalah jerawat yang teruk,produk menghilangkan parut jerawat di muka,produk hilangkan parut jerawat berlubang di muka,produk hilangkan parut jerawat,petua utk muka sejuk,petua tradisional menghilangkan parut jerawat berlubang,produk yang nak hilangkan parut hitam jerawat,pulihkan parut jerawat berlubang,tanda tanda nak menghilangkan parut jerawat,ubat parut jerawat hitam,ubat hilangkan parut jerawat,ubat hilangkan parut hitam,tips menghilangkan parut jerawat berlubang,tips menghilangkan bekas jerawat tang gelap,tips menghilangkan bekas jerawat,tips krim bedak sejuk,tips hilangkan parut muka,tips hilangkan bekas jerawat,testimoni aloe vera menghilangkan parut jerawat,petua tradisional hilangkan parut jerawat berlubang,petua orang tua hilangkan jerawat dan parut,petua menghilangkan bekas parut jerawat,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,pencuci muka untuk bekas jerawat,pencuci muka hilangkan kesan jerawat,pencuci muka habbatus sauda untuk parut jerawat berlubang,penawar jerawat berlubang,parut jerawat timun,parut jerawat merah,parut berlubang,orang hitam berjerawat,nak rawat bekas jerawat di muka,penghilang parut jerawat dengan cepat,petua bedak sejuk,petua bedak sejuk dan madu,petua hilangkan parut jerawat yang berlubang,petua hilangkan parut jerawat di muka dengan cepat,petua hilangkan parut jerawat di muka,petua hilangkan parut jerawat cepat,petua hilangkan jerawat dan parut di muka,petua hilangkan jerawat dan parut dengan cepat,petua hilangkan jerawat dan parut,petua hilangkan bekas dan parut jerawat,petua guna madu dan bedak sejuk untuk jerawat,petua bedak sejuk dengan serbuk kulit kayu manis,muka gelap pakai madu,khasiat kayu manis hilangkan parut,cara nak hilangkan muka berlubang secara tradisional,cara menghilangkan bekas merah di wajah,cara menghilangkan bekas jerawat dengan bedak sejuk,cara menghilangkan bekas hitam jerawat,Cara mengh,cara mengguna bedak sejuk,cara mengatasi jerawat merah di muka,cara hilangkanbekas jerawat,cara hilangkan parut merah di muka,cara hilangkan parut jerawat merah,cara hilangkan parut jerawat hitam di muka,cara menghilangkan jerawat menggunakan bedak sejuk,cara menghilangkan kesan merah di muka,cara menghilangkan parut bekas jerawat,cara nak hilangkan kesan hitam jerawat dengan cepat,cara nak hilangkan bekas jerawat di muka,cara nak hilang,cara merawat parut dan jerawat,cara merawat muka berparut,cara menhilangkan bekas jerawat,cara menghilangkan parut jerawat guna madu,cara menghilangkan parut jerawat berlubang secara alami,cara menghilangkan parut hitam di muka,cara menghilangkan parut di muka,cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,adakah sirih dapat menghilangkan parut jerawat,beras untuk pulihkn jerawat,bekas jerawat hitam,bekas hitam jerawat,bedak sejuk untuk parut jerawat,bedak sejuk untuk kulit jerawat,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bedak sejuk campur kulit kayu manis,bagaimana nak hilangkan jerawat dan bekas jerawat dengan cepat,aloe vera menghilangkan parut,aloe vera hilangkan parut jerawat,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,cara cepat hilangkan parut jerawat,cara cepat untuk menghilang parut jerawat,cara hilangkan parut hitam jerawat,cara hilangkan parut di muka,cara hilangkan parut dalam masa seminggu,cara hilangkan parut,cara hilangkan bekas parut di wajah,cara hilangkan bekas parut di muka,cara hilangkan bekas parut,cara hilangkan bekas jerawat,Cara hilangin muka berlobang akibat jerawat,cara guna aloe vera di muka,aloe vera gel campur dengan bedak muka,cara nak hilangkan parut berlubang,khasiat kayu manis,kebaikan memakai bedak sejuk,kebaikan kayu manis untuk jerawat,kebaikan bedak sejuk jerawat,kebaikan bedak air,kebaik kan garnier sakura white,kayu manis merawat jerawat,kayu manis dan bedak sejuk parut jerawat,kasiat kulit manis pada wajah,jerawat dan parut,hilangkan parut menggunakan madu,kebaikan menggunakan bedak sejuk,keburukan bedak sejuk,keburukan firmax 3,khasiat k,khasiat bedak sejuk dan kulit kayu manis,khasiat aloe vera untuk kulit muka,kesan pakai bedak sejuk,Kesan Mencuci muka guna madu,kelebihan kulit kayu manis untuk wajah,kelebihan kulit kayu manis pada wajah,KELEBIHAN BEDAK SEJUK Kayu manis,kelebihan bedak,kegunaan bedak sejuk pada muka,hilangkan parut jerawat merah,hilangkan parut jerawat dengan madu,garnier sakura white testimoni,fungsi kayu manis untuk wajah,cream garnier untuk menghilangkan bekas jerawat,coffee scrub hilangkan parut jerawat,cara untuk menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,cara untuk hilangkan parut jerawat,cara tradisional lenyapkan parut jerawat berlubang,cara tradisional hilangkan parut jerawat dengan cepat,Cara nak menghilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan sel kulit mati,hasiat kayu manis untuk menghilangkan jerawat,hilang bekas jerawat dengan madu dan bedak sejuk,hilang jerawat dan parut,hilangkan parut jerawat dengan kayu manis,hilangkan parut jerawat berlubang di muka,hilangkan parut dengan madu,hilangkan parut berlubang dengan bedak sejuk dan madu,hilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,hilangkan bekas jerawat hitam dengan bedak sejuk,hilangkan bekas jerawat dengan kayu manis,hilangkan bekas jerawat,hilangkan bekas hitam jerawat,hilang parut krim,cara nak hilangkan parut hitam jerawat

20 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. :D

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

Leave a Comment



Next post:

Previous post: