≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,kebaikan bedak sejuk,khasiat bedak sejuk,bedak sejuk,cara nak hilangkan parut jerawat,parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan jerawat,kulit kayu manis hilangkan parut,cara menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,kulit kayu manis,cara hilangkan parut jerawat hitam,cara menghilangkan parut jerawat dengan cepat,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,kelebihan bedak sejuk,tips hilangkan parut jerawat,petua menghilangkan bekas jerawat,petua hilangkan parut jerawat berlubang,khasiat kayu manis untuk wajah,cara hilangkan parut jerawat dengan cepat,hilang parut jerawat,cara hilangkan parut jerawat di muka,cara hilangkan parut jerawat berlubang,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,cara nak hilangkan bekas jerawat,kayu manis hilangkan jerawat,muka berjerawat dan berparut,madu dan kulit kayu manis untuk jerawat,cara menghilangkan parut,cara menghilangkan kesan jerawat,macam mana nak hilangkan parut jerawat,cara pakai bedak sejuk,menghilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,kayu manis untuk jerawat,parut jerawat berlubang,petua hilang parut jerawat,produk untuk hilangkan parut jerawat berlubang,Bekas jerawat,kenapa muka berlubang,khasiat kulit kayu manis untuk muka,kebaikan kulit kayu manis,kelebihan pakai bedak sejuk,petua menghilangkan parut jerawat,timun hilangkan parut jerawat,menghilangkan parut dengan bedak sejuk,menghilangkan jerawat dengan madu dan kayu manis,khasiat sabun madu hitam,khasiat kulit kayu manis pada wajah,madu hilangkan parut jerawat,menghilangkan parut jerawat berlubang,menghilangkan tanda hitam jerawat,menghilangkan parut jerawat merah,menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,khasiat k,menghilangkan parut jerawat dengan cepat,khasiat kayu manis hilangkan parut,khasiat kayu manis pada wajah,menghilangkan parut jerawat cara islam,khasiat kayu manis untuk kulit muka,manfaat tepung beras timun untuk muka,manfaat bedak sejuk,madu utk parut jerawat,letak bedak di muka yg ada parut,kulit muka berparut,Kulit Kayu manis untuk Kecantikan,kulit kayu manis hilangkan parut jerawat,kulit kayu manis hilangkan jerawat,kulit bekas jerawat,krim untuk muka parut berlubang,macam mana nak hilangkan kulit mati,macam mana nak hilangkan parut jerawat berlubang,macam mana nak hilangkan tanda2 kudi,madu boleh menghilangkan parut jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk parut jerawat,MADU DAPAT RAWAT JERAWAT,madu dengan kulit kayu manis untuk parut,macam mana nak hilangkan parut di wajah,macam mana nak hilangkan jerawat menggunakan madu,menghilangkan tanda jerawat,ubat untuk hilangkan parut jerawat,produk menghilangkan parut jerawat di muka,produk hilangkan parut jerawat,petua utk muka sejuk,petua tradisional menghilangkan parut jerawat berlubang,petua tradisional hilangkan parut jerawat berlubang,petua orang tua hilangkan jerawat dan parut,produk yang nak hilangkan parut hitam jerawat,petua menghilangkan bekas parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat yang berlubang,petua hilangkan parut jerawat di muka dengan cepat,produk muka yang bagus untuk menangani masalah jerawat yang teruk,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,produk yang berkesan untuk kulit berjerawat,ubat parut jerawat hitam,ubat hilangkan parut jerawat,tips menghilangkan parut jerawat berlubang,tips menghilangkan bekas jerawat tang gelap,tips menghilangkan bekas jerawat,tips hilangkan parut muka,tips hilang kan bekas parut jerawat hitam,testimoni aloe vera menghilangkan parut jerawat,tanda tanda nak menghilangkan parut jerawat,produk yang dapat hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat di muka,petua hilangkan parut jerawat cepat,petua hilangkan jerawat dan parut di muka,penawar jerawat berlubang,parut jerawat timun,parut jerawat merah,parut jerawat hitam,parut berlubang,orang hitam berjerawat,nak rawat bekas jerawat di muka,muka berlubang,Merawat wajah yang berlubang bekas jerawat,merawat parut jerawat berlubang,pencuci muka hilangkan kesan jerawat,pencuci muka hilangkan parut,pencuci muka untuk bekas jerawat,petua hilangkan jerawat dan parut dengan cepat,petua hilangkan jerawat dan parut,petua hilangkan bekas dan parut jerawat,petua guna madu dan bedak sejuk untuk jerawat,petua bedak sejuk dengan serbuk kulit kayu manis,petua bedak sejuk dan madu,petua bedak sejuk,penghilang parut jerawat dengan cepat,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,pencuci muka untuk jerawat dan parut,merawat jerawat dengan madu,cara nak hilangkan kesan jerawat,cara menghilangkan kesan merah di muka,cara menghilangkan bekas merah di wajah,cara menghilangkan bekas jerawat dengan bedak sejuk,cara menghilangkan bekas hitam jerawat,Cara mengh,cara mengguna bedak sejuk,cara mengelakkan parut di wajah,cara mengatasi jerawat merah di muka,cara memakai sob produk utk kulit parut,cara hilangkanbekas jerawat,cara hilangkan parut merah di muka,cara menghilangkan parut bekas jerawat,cara menghilangkan parut di muka,cara nak hilangkan kesan hitam jerawat dengan cepat,cara nak hilangkan bekas jerawat di muka,cara nak hilang,cara nak buang kulit mati,cara merawat parut dan jerawat,cara merawat muka berparut,cara menhilangkan bekas jerawat,cara menghilangkan parut jerawat guna madu,adakah sirih dapat menghilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat berlubang secara alami,cara menghilangkan parut hitam di muka,cara hilangkan parut jerawat merah,cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,cara bedak sejuk hilangkan parut jerawat,beras untuk pulihkn jerawat,bekas jerawat hitam,bekas hitam jerawat,bedak sejuk untuk parut jerawat,bedak sejuk untuk kulit jerawat,bedak sejuk dan madu,bedak sejuk campur kulit kayu manis,apakah gegunaan kulit kayu manis untuk bahan kecantikan,aloe vera menghilangkan parut,aloe vera hilangkan parut jerawat,cara cepat hilangkan parut jerawat,cara hilang kan parut jerawat,cara hilangkan parut hitam jerawat dengan cepat,cara hilangkan parut hitam jerawat,cara hilangkan parut di muka,cara hilangkan parut dalam masa seminggu,cara hilangkan parut,cara hilangkan jerawat dan parut,cara hilangkan bekas parut di wajah,cara hilangkan bekas parut di muka,cara hilangkan bekas parut,cara hilangkan bekas jerawat,Cara hilangin muka berlobang akibat jerawat,aloe vera gel untuk muka berlubang,khasiat bedak sejuk dan mady,kebaikan memakai bedak sejuk,kebaikan kayu manis untuk jerawat,kebaikan bedak sejuk jerawat,kebaikan bedak air,kebaikan aloe vera untuk jerawat,kebaik kan garnier sakura white,kayu manis hilangkan parut jerawat,kayu manis elok untuk jerawat,kasiat kulit manis pada wajah,jerawat dan parut,hilangkan parut menggunakan madu,kebaikan serbuk kayu manis untuk muka,kebaikkan kayu manis,khasiat bedak sejuk dan kulit kayu manis,khasiat aloe vera untuk kulit muka,kesan pakai bedak sejuk,Kesan Mencuci muka guna madu,kesan memakai bedak sejuk,kelebihan kulit kayu manis untuk wajah,kelebihan bedak,kegunaan kulit kayu manis,kegunaan bedak sejuk pada muka,keburukan firmax 3,keburukan bedak sejuk,hilangkan parut jerawat hitam di muka,hilangkan parut jerawat dengan madu,garnier sakura white testimoni,fungsi kayu manis untuk wajah,fungsi bedak sejuk,cream garnier untuk menghilangkan bekas jerawat,cara untuk menghilangkan parut jerawat dengan kayu manis,cara untuk menghilangkan bekas jerawat dengan cepat,cara tradisional lenyapkan parut jerawat berlubang,cara tradisional hilangkan parut jerawat dengan cepat,Cara nak menghilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan parut hitam jerawat,cara nak hilangkan parut berlubang,hasiat kayu manis untuk menghilangkan jerawat,hilang bekas jerawat dengan madu dan bedak sejuk,hilangkan parut jerawat dengan kayu manis,hilangkan parut jerawat berlubang di muka,hilangkan parut dengan madu,hilangkan parut berlubang dengan bedak sejuk dan madu,hilangkan jerawat menggunakan kayu manis,hilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,hilangkan bekas jerawat hitam dengan bedak sejuk,hilangkan bekas jerawat,hilangkan bekas hitam jerawat,hilang parut krim,hilang jerawat dan parut,cara nak hilangkan muka berlubang secara tradisional

20 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. :D

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

Leave a Comment



Next post:

Previous post: