≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Royal Collagen – Kecantikan Seiring Kesihatan!

 

Incoming search :

cara hilangkan parut jerawat,khasiat bedak sejuk,kebaikan bedak sejuk,hilangkan parut jerawat,bedak sejuk,petua hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat,parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan parut jerawat hitam,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,cara hilangkan parut jerawat berlubang,kulit kayu manis hilangkan parut,petua hilangkan parut jerawat berlubang,khasiat kayu manis untuk wajah,kayu manis untuk jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk muka,hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,kebaikan aloe vera untuk jerawat,menghilangkan parut jerawat berlubang,bedak sejuk dan madu,khasiat kulit kayu manis,cara menghilangkan kesan merah di muka,cara hilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,serbuk kayu manis hilangkan jerawat,garnier untuk jerawat dan bekas jerawat,petua hilangkan parut jerawat berlubang di muka,kebaikan memakai bedak sejuk,pencuci muka untuk jerawat dan parut,cara menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,kegunaan bedak sejuk,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,cara menghilangkan parut dimuka dalam masa seminggu,Hilangkan parut berlubang tradisional,cara menghilangkan parut di muka,garnier penghilang bekas jerawat,krim garnier untuk parut jerawat,hilangkan parut jerawat hitam di muka,parut jerawat berlubang,khasiat serbuk kayu manis untuk wajah,cara hilangkan bekas jerawat hitam,krim hilangkan parut,cara hilangkan parut berlubang di muka,Menghilangkan parut jerawat,fungsi bedak sejuk,Muka parut,manfaat madu dan kayu manis untuk bekas jerawat,menghilangkan parut jerawat dengan menggunakan madu dan bedak sejuk,merawat parut jerawat hitam,macam nak mengelakkan parut jerawat menjadi hitam atau gelap di wajah,menghilangkan bekas jerawat merah di pipi,khasiat kayu manis pada kulit muka,khasiat kayu manis untuk muka,manfaatbedaksejuk,manfaat kayu manis buat wajah,manfaat bedak sejuk pada kulit berjerawat,kulit kayu manis boleh hilangkan parut,kulit kayu manis dan madu untuk muka,krim hilangkan parut jerawat berlubang,khasiat kulit kayu manis untuk jerawat dan parut,kulit kayu manis jerawat,kulit kayu manis untuk parut jerawat,macam mana kasih hilang muka berlubang,khasiat safi mentimun untuk kulit muka,khasiat kunyit dan kayu manis untuk menghilangkan bekas jerawat,macam mana nak hilangkan kesan bintik hitam jerawat pada wajah dengan cepat,macam mana nak hilangkan parut hitam,madu campur bedak sejuk,kulit kayu manis hilangkan jerawat,krim menanggalkan kesan jerawat,khasiat kulit kayu manis hilangkan jerawat,madu menghilangkan parut jerawat,manfaat bedak DH,krim menghilangkan parut hitam jerawat,wajah parud susah hilang,produk yang dapat hilangkan parut berlubang,produk yang boleh menghilangkan masalah kulit jerawat yang teruk,produk untuk parut jerawat berlubang,produk kulit kayu manis,produk kecantikan kulit kayu manis,produk hilangkan parut jerawat hitam,produk hilang lubang jerawat,produk garnier untuk kulit berminyak dan jerawat,produk garnier boleh hilangkan parut jerawat,petua untuk menghilang jerawat dan parut jerawat,safi mentimun hilangkan parut,safi timun,scrab untuk parut jerawat berlubang,ubat hilangkan jerawat dan parut,tips menghilangkan parut jerawat dengan cepat,tips hilangkan parut jerawat berlubang,tip hilangkan parut jerawat di muka,timun untuk hilangkan parut jerawat,timun hilangkan parut jerawat,tidak mahu muka berlubang,Tanda2 jika madu tidak cocok untuk muka,serbuk kayu manis untuk muka,scrub untuk menghilangkan parut,petua tradisional kulit kayu manis,petua parut madu,petua menghilangkan parut jerawat di muka,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut hitam jerawat,pencuci muka untuk jerawat,pencuci muka untuk berjerawat,pencuci muka scrub untuk muka berlubang,pembersih muka berjerawat nakura,parut jerawat susah hilang,parut jerawat hilang dalam masa seminggu,pakai bedak sejuk untuk menghilangkan apa?,nak hilangkan parut jerawat berlubang,pencuci muka untuk parut jerawat,petua bedak sejuk dan madu,petua buang bekas jerawat,petua menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,petua menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,petua hilanhkan jerawat dan parut hitam jerawat,petua hilangkan parut jerawat guna kayu manis,petua hilangkan parut jerawat dengan cepat,petua hilangkan parut berlubang dengan cepat,petua hilangkan parut atau bekas jerawat,petua hilangkan muka berlubang,petua hilang parut jerawat,petua hilang jerawat guna serbuk kayu manis dan bedak sejuk,my review bedak sejuk,khasiat bedak sejuk pd kulit wajah,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,cara meghilangkan parut bekas jerawat,cara hilanglam bekas jerawat guna bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat lama,cara hilangkan parut jerawat hitam di muka dengan cepat,cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,cara hilangkan parut hitam kesan jerawat di muka,cara hilangkan parut atau bekas jerawat,cara hilangkan jerawat guna kayu manis,cara hilang tanda jerawat alami,cara cuci jerawat di pipi,cara memakai bedak sejuk dengan betul,cara menggunakan bedak sejuk,cara menghilangkan parut dengan cepat,cara menghilangkan parut berlubang di muka,aloe vera untuk parut jerawat,cara menghilangkan jerwat memakai kayu manis,cara menghilangkan jerawat dengan bedak sejuk,cara menghilangkan bekas jerawat merah di pipi,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang cara melayu,cara menghilang kanparut d wajah dengan cepat,cara menggunakan kunyit dan beras di muka berlubang,cara menggunakan kayu manis untuk menghilangkan bekas jerawat,cara cara hilangkan tanda jerawat,cara buat bedak sejuk hilangkan jerawat,bedak sejuk dapat hilangkan parut muka,bedak sejuk dan kulit kayus mansi,bedak sejuk dan kulit kayu manis,bedak sejuk campur madu,bedak sejuk baiki parut,bedak sejuk aloe vera,bedak penghilang parut bekas jerawat,bedak garnier untuk kulit berjerawat,bagai mana menghilangkan bekas jetawat berlubang,apa petua nk hilangkn parut,bedak sejuk dengan kulit kayu manis,bedak sejuk fungsi,bolehkah kayu manis dan bedak sejuk hilangkan parut jerawat?,beras dan kunyit apakah menyembuhkan bekas jerawat berlubang,bekas jerawat merah review,bedak tanaka campur madu,bedak sejuk tanaka boleh tak hilangkan parut hitam,bedak sejuk kuduk kuduk,bedak sejuk jerawat,bedak sejuk hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan bekas jerawat,bedak sejuk guna kulit kayu mansi,apa kegunaan bedak sejuk,cara menghilangkan parut jerawat dengan timun,kesan memakai bedak sejuk,kebaikan campuran bedak sejuk dan kulit kayu manis,kebaikan bedak sejuk untuk muka,kebaikan bedak sejuk campur madu,kebaikan bedak sejuk aloe vera,kayu manis untuk muka,kayu manis untuk bekas jerawat,kayu manis hilangkan parut,kayu manis hilangkan jerawat,kayu manis buat wajah berlubang,kayu manis boleh menghilangkan jerawat,kebaikan dan keburukan bedak sejuk,kebaikan guna bedak sejuk,kesan bedak sejuk,kelebihan bedak sejuj,kelebihan bedak garnier,kelebihan basuh muka dengan air suam,keburukan memakai bedak sejuk,kebikmm,kebaikan madu untuk parut muka,kebaikan kulit kayu manis utuk menghilangkan parut,kebaikan kulit kayu manis,kebaikan kayu manis untuk muka,kayu manis boleh hilanglan,kaedah tradisional menghilangkan parut jerawat di muka,Cara yang tepat untuk mengatasi bekas merah jerawat di pipi ssusah hilanng,cara untuk menghilangka parut hitam jerawat,cara untuk menanggal parut hitam,cara untuk hilangkan parut jerawat di muka,cara pakai bedak sejuk,cara nak hilangkan parut jerawat di muka,cara nak hilangkan kesan merah jerawat,cara nak hilangkan jerawat di muka dengan cepat,cara merawat kulit muka berparut,cara merawat jerawat yang teruk,cara-cara untuk menghilangkan jerawat menggunakan madu dan kayu manis,cream sejuk untuk jerawat,jenis pencuci muka hilangkan parut jerawat,hilangkan kesan merah di muka,hilangkan kesan jerawat merah,hilangkan jerawat guna timun,hilangkan jerawat dengan madu dan kayu manis,hilangkan bekas tanda2 jerawat yang menjadi hitam dimuka,garnier penghilang bintik hitam bekas jerawat,fungsi bedak sejuk pada jerawat,cuci muka tuk jrawat,cuci muka air beras jerawat hilang,cara menghilangkan wajah berparut

Comments

25 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

    • wan.. saya nak cubalah petua wan ni.. sebab sekecik2 bekas pun akan tinggal kesan hitam di muka.. makan bertahun mau nak hilang… stress sebab bekas jerawat lama tak hilang.. naik pulak yang baru… jadi makin lama makin banyak bekas di muka.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. 😀

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

  • tq for this info..sy nk cuba..harapnye bekesan kt kulit sy.. pening dgn bkas jerawat ni.. :(

  • saya dah cuba macam2 produk tapi belum berkesan sekarang pakai bezac ac je.. hopefully ade perubahan la.. :-(

  • Terima kasih tipsnya. Saya dlu pun jerawat teruk tapi skrg ok sikit sejak mkn vitamin c.

Leave a Comment



Next post:

Previous post: