≡ Menu

Cara Menghilangkan Parut Jerawat

cara buat duit dengan affiliate

cantikkan mukaAnda tercari-cari bagaimana caranya untuk meghilangkan parut jerawat yang terdapat di muka? Anda berasa malu dengan pandangan orang sekeliling? Usah risau. Disini disertakan petua untuk menghilangkan masalah parut jerawat yang anda dialami.

Antara petua yang dapat dikongsikan disini ialah:

Jom Aktifkan MyKad Smart Shopper Anda Untuk dapatkan Mata Ganjaran !!

• Parut jerawat baru yang kelihatan hitam dapat diatasi dengan melakukan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati. Lakukan scrub seminggu 2 kali atau mengikut peraturan pemakaian dan hasilnya kulit akan kelihatan sihat dan mulus.Tapi jangan lakukan scrub ketika kulit berjerawat dan meradang kerana ini akan menyebabkan radang menjadi semakin teruk.

• Selain itu, boleh menggunakan sabun yang mengandungi glikolic acid atau AHA, untuk menanggalkan sel kulit mati. Agar jerawat tidak berparut hitam atau berbekas , elakkan dari memicit jerawat kerana dapat merosakkan struktur kulit. Ini menyebabkan parut menjadi semakin gelap dan susah untuk dihilangkan.

Dapat tak? Jangan risau, ada lagi petua yang akan dikongsikan disini. Cuba tengok petua dibawah ini. Mungkin boleh membantu.parut muka

Petua Menghilangkan Parut Jerawat:

• Mula-mula ambilkan sedikit madu. Campurkan madu tersebut dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

• Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat.

• Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.

• Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.

• Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.

• Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Bagaimana dengan petua-petua tersebut? Diharapkan petua yang dikongsikan disini dapat membantu anda walaupun sedikit

Selain itu anda boleh mencuba Sabun Kolagen Nurraysa

Secara umumnya sabun ini sesuai untuk semua orang atau lebih senang lagi untuk 1 isi rumah dan masalah kulit gatal-gatal, jerawat, panau, parut, kudis, berkerak, ekzema baby memang sesuai guna sabun ni.

Sms/whatsapp : 012-5623844

10 terawal dapat harga diskaun pm segera

 

Incoming search :

khasiat bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat,kebaikan bedak sejuk,bedak sejuk,hilangkan parut jerawat,petua hilangkan parut jerawat,cara menghilangkan parut jerawat,parut jerawat,cara nak hilangkan parut jerawat,bedak sejuk hilangkan jerawat,cara hilangkan parut jerawat hitam,produk untuk kulit berjerawat dan berparut,cara hilangkan parut jerawat berlubang,kayu manis untuk jerawat,kulit kayu manis hilangkan parut,petua hilangkan parut jerawat berlubang,khasiat kayu manis untuk wajah,khasiat kulit kayu manis untuk muka,bedak sejuk dan madu,khasiat kulit kayu manis,cara buat bedak sejuk untuk jerawat,kebaikan aloe vera untuk jerawat,cara menghilangkan parut di muka,hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,fungsi bedak sejuk,cara menghilangkan parut dimuka dalam masa seminggu,hilangkan parut jerawat hitam di muka,Menghilangkan parut jerawat,Hilangkan parut berlubang tradisional,petua hilangkan parut jerawat berlubang di muka,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang,cara pakai bedak sejuk,kegunaan bedak sejuk,garnier penghilang bekas jerawat,khasiat serbuk kayu manis untuk wajah,pencuci muka untuk jerawat dan parut,kesan memakai bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,cara menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,kulit kayu manis untuk parut jerawat,parut jerawat berlubang,cara menghilangkan kesan merah di muka,cara hilangkan parut berlubang di muka,krim garnier untuk parut jerawat,menghilangkan bekas jerawat merah di pipi,manfaatbedaksejuk,pakai bedak sejuk untuk menghilangkan apa?,nak hilangkan parut jerawat berlubang,my review bedak sejuk,merawat parut jerawat hitam,merawat parut berlubang,khasiat kunyit dan kayu manis untuk menghilangkan bekas jerawat,Muka parut,menghilangkan lubang di muka dengan produk safi,manfaat madu dan kayu manis untuk bekas jerawat,khasiat kulit kayu manis hilangkan jerawat,khasiat kulit kayu manis untuk jerawat,krim hilangkan parut jerawat berlubang,krim menanggalkan kesan jerawat,krim menghilangkan parut hitam jerawat,kulit kayu manis bedak sejuk,kulit kayu manis boleh hilangkan parut,kulit kayu manis hilangkan jerawat,kulit parut jadi hitam,macam mana nak hilangkan parut hitam,macam nak mengelakkan parut jerawat menjadi hitam atau gelap di wajah,madu campur bedak sejuk,madu hilangkan parut jerawat,madu menghilangkan parut jerawat,manfaat bedak DH,macam mana nak hilangkan kesan bintik hitam jerawat pada wajah dengan cepat,manfaat kayu manis buat wajah,manfaat bedak sejuk pada kulit berjerawat,parut hitam jerawat,ubat hilangkan jerawat dan parut,produk untuk parut jerawat berlubang,produk merawat wajah berlubang,produk kecantikan kulit kayu manis,produk hilangkan parut jerawat hitam,produk hilangkan parut jerawat di muka,produk garnier untuk kulit berminyak dan jerawat,produk garnier boleh hilangkan parut jerawat,petua untuk menghilang jerawat dan parut jerawat,petua tradisional kulit kayu manis,petua parut madu,produk yang boleh menghilangkan masalah kulit jerawat yang teruk,sabun muka garnier untuk menghilangkan jerawat pada kulit berminyak,tips hilangkan parut jerawat berlubang,tips hilangkan parut hitam jerawat,tip hilangkan parut jerawat di muka,tidak mahu muka berlubang,testimoni garnier light,Tanda2 jika madu tidak cocok untuk muka,serbuk kayu manis untuk parut jerawat,serbuk kayu manis untuk muka,scrub untuk menghilangkan parut,safi mentimun hilangkan parut,petua menghilangkan parut jerawat di muka,petua menghilangkan parut jerawat dengan kulit kayu manis,petua buang bekas jerawat,petua bedak sejuk dan madu,pencuci muka untuk parut jerawat,pencuci muka untuk menghilangkan parut jerawat,produk yang dapat hilangkan parut berlubang,pencuci muka untuk jerawat,pencuci muka scrub untuk muka berlubang,pencuci muka safi kulit kombinasi,pembersih muka berjerawat nakura,parut jerawat susah hilang,petua hilang jerawat guna serbuk kayu manis dan bedak sejuk,petua hilang parut jerawat,petua menghilangkan parut jerawat dalam masa seminggu,petua menghilangkan parut bekas jerawat,petua kayu manis untuk jerawat,petua hilanhkan jerawat dan parut hitam jerawat,petua hilangkan parut jerawat guna kayu manis,petua hilangkan parut jerawat dengan cepat,petua hilangkan parut hitam jerawat,petua hilangkan parut berlubang dengan cepat,petua hilangkan parut atau bekas jerawat,petua hilangkan muka berlubang,parut jerawat hilang dalam masa seminggu,cara nak hilangkan muka berlubang,cara menghilangkan bekas jerawat berlubang cara melayu,cara menghilang kanparut d wajah dengan cepat,cara memakai bedak sejuk dengan betul,cara meghilangkan parut bekas jerawat,cara hilanglam bekas jerawat guna bedak sejuk,cara hilangkan parut jerawat lama,cara hilangkan parut jerawat hitam di muka dengan cepat,cara hilangkan parut jerawat di pipi,cara hilangkan parut hitam kesan jerawat di muka,cara menghilangkan jerawat dengan kulit kayu manis,cara menghilangkan parut berlubang di muka,cara menghilangkan parut dengan cepat,cara nak hilangkan kesan merah jerawat,cara nak hilangkan jerawat di muka dengan cepat,cara nak hilangkan bekas hitam,cara merawat kulit muka berparut,cara merawat jerawat yang teruk,cara menghilangkan wajah berparut,cara menghilangkan parut jerawat dengan timun,apa kegunaan bedak sejuk,cara menghilangkan parut jerawat berlubang,cara hilangkan parut dengan kulit kayu manis bedak sejuk,cara hilangkan parut,bedak sejuk dapat hilangkan parut muka,bedak sejuk dan kulit kayus mansi,bedak sejuk dan kulit kayu manis,bedak sejuk dan kayu manis,bedak sejuk campur madu,bedak sejuk aloe vera,bedak garnier untuk kulit berjerawat,bagaimana nak menghilangkan kesan parut atau bekas jerawat,bagai mana menghilangkan bekas jetawat berlubang,bedak sejuk fungsi,bedak sejuk guna kulit kayu mansi,bedak sejuk hilangkan bekas jerawat,cara hilangkan jerawat guna kayu manis,cara cuci jerawat di pipi,cara buat bedak sejuk hilangkan jerawat,bolehkah kayu manis dan bedak sejuk hilangkan parut jerawat?,beras dan kunyit apakah menyembuhkan bekas jerawat berlubang,bekas jerawat merah review,bedak sejuk untuk parut jerawat,bedak sejuk tanaka boleh tak hilangkan parut hitam,bedak sejuk jerawat,apa petua nk hilangkn parut,cara untuk hilangkan parut jerawat di muka,khasiat kayu manis untuk kulit muka,kebaikan kulit kayu manis,kebaikan kayu manis untuk muka,kebaikan guna bedak sejuk,kebaikan bedak sejuk untuk muka,kebaikan bedak sejuk campur madu,kebaikan bedak sejuk aloe vera,kayu manis untuk muka,kayu manis hilangkan parut,kayu manis hilangkan jerawat,kebaikan kulit kayu manis utuk menghilangkan parut,kebaikan pakai bedak sejuk,kebikmm,khasiat kayu manis pada kulit muka,khasiat kayu manis hilangkan parut,khasiat bedak sejuk pd kulit wajah,kesan pakai bedak sejuk,kesan bedak sejuk,kelebihan bedak sejuj,kelebihan basuh muka dengan air suam,keburukan memakai bedak sejuk,keburukan firmax3,kayu manis boleh menghilangkan jerawat,kayu manis boleh hilanglan,garnier penghilang bintik hitam bekas jerawat,fungsi bedak sejuk pada jerawat,cuci muka tuk jrawat,cuci muka air beras jerawat hilang,cream sejuk untuk jerawat,cara-cara untuk menghilangkan jerawat menggunakan madu dan kayu manis,cara-cara menghilangkan parut di muka dgn kayu manis,Cara yang tepat untuk mengatasi bekas merah jerawat di pipi ssusah hilanng,cara untuk menghilangka parut hitam jerawat,hilang parut jerawat berlubang,hilangkan bekas tanda2 jerawat yang menjadi hitam dimuka,hilangkan jerawat dengan madu dan kayu manis,kasiat bedak sejuk,kaedah tradisional menghilangkan parut jerawat di muka,jenis pencuci muka hilangkan parut jerawat,hilangkan parut jerawat hitam,hilangkan parut jerawat guna madu,hilangkan parut jerawat berlubang,hilangkan kesan merah di muka,hilangkan kesan jerawat merah,hilangkan jerawat guna timun,cara untuk menanggal parut hitam

Comments

26 comments… add one

  • p2u

    terima kasih dengan info ini, boleh di cuba nanti

  • Tak pernah cuba lagi cari nie, nak juga try

  • Lendir aloe vera pun boleh digunakan untuk rawat bekas parut.

  • saya

    adakah cara ini diyakini dapat menghilangkan parut yang berlubang pada muka??atau ada cara lain??

    • Zul

      bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya)

  • Teringat zaman kecik-kecik, selalu guna petua lama nak cantikkan kulit:)

  • Pernah cuba tiknik nie dulu alhamdulilah berkesan menghilangkan parut di muka saya sedikit demi sedikit :)

  • Terima kasih..info yg berguna

  • :) Memang elok petua-petua tradisional ni. Selamat dan semulajadi. Apa pun caranya, wanita memang tak boleh kalau ada parut jerawat memang ada je cara nak dilakukan untuk menghilangkan bekas jerawat

  • Salam…sangat bagus infonya….mohon share…

    Sila la jemput datang ‘rumah’…moga infonya bermanfaat…

  • Menarik petua2 ini. Boleh cuba nanti

  • zanaria

    akk.. klaw gune care timun, kite kne buat brp kali seminggu atau brp kali sehari??

  • Wan

    Saya memang dah lama guna petua ni tapi saya ada tambahan lagi, kunyit+Limau nipis+madu+serbuk kayu manis+tepung beras digaul semua dan gunakan setiap mlm, parut di muka sya yg teruk dah kurang, saya dah cuba byk jenis produk di pasaran tapi muka saya makin teruk sampai 1 tahun pun tak ada perubahan,saya memang suka petua tradiosional.

    • wan.. saya nak cubalah petua wan ni.. sebab sekecik2 bekas pun akan tinggal kesan hitam di muka.. makan bertahun mau nak hilang… stress sebab bekas jerawat lama tak hilang.. naik pulak yang baru… jadi makin lama makin banyak bekas di muka.

  • v mike

    Cuba guna produk firmax3. …

  • Terima kasih . Tak sabar nak cuba. 😀

  • Dee

    Kalau muka ade jerawat baru nak naik mmg tak elok pakai eih? Hmmm sebab ade yg kata kulit kayu manis pun mampu untuk kecutkn jerawat

  • Chacha

    Form2 pun dh ade jerawat. Stress saya dibuatnya. Hrp2 mnjadi lh cuba ye dgn IzinNya

  • nad

    Terima kasih atas perkongsian..selepas ini saya nk cuba amalkan tips dia atas

  • Bagus ada banyak petua macam ni.
    Tinggal kena rajin amalkan dengan konsisten. Saya juga ada share tentang
    cara hilangkan parut yang lebih mudah untuk diamalkan serta telah terbukti berkesan.

  • tq for this info..sy nk cuba..harapnye bekesan kt kulit sy.. pening dgn bkas jerawat ni.. :(

  • saya dah cuba macam2 produk tapi belum berkesan sekarang pakai bezac ac je.. hopefully ade perubahan la.. :-(

  • Terima kasih tipsnya. Saya dlu pun jerawat teruk tapi skrg ok sikit sejak mkn vitamin c.

  • cicie

    Mmg bgus tp mo tmbh cket la,,bdak sjuk sy lg mudh n sng,,,hnya tpung pulut+madu ori+rajin hahaha,,,cer try kwn2

Leave a Comment



Next post:

Previous post: